Bemutatjuk Norbi egyre harapósabb szörnyét

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.08.09. 05.30

Kiss Norbi új kamionnal érkezik a Hungaroringre, ismerkedjünk meg közelebbről az 1100 lóerős versenygéppel.

k9

Sokak meglepetésére Kiss Norbi a szezon előtt átigazolt a mezőnyt két éven át rommá verő magyar csapatától egy némethez. A Tankpool24 az elmúlt esztendőkben sereghajtó volt, állandó műszaki problémák miatt rengetegszer fel kellett adnia a versenyeket. Ha célba is ért, rendre hátul végzett a csapat

k2

A kétszeres Európa-bajnok két ok miatt ült át a győztes MAN-ből az eddig vesztes Mercedesbe. A rekordhalmozó tavalyi szezon után sem tudott volna minden 2016-os versenyen rajthoz állni az Oxxóval – ezért távozott. A Tankpool24-nél együtt dolgozhat Stefan Honens technikai főguruval, egy hároméves projekt keretében a csapat kettejük irányításával akarja újra csúcsra emelni a Mercedest a kamionversenyzésben – ezért igazolt ide

k6

Hallotta a pletykákat arról, hogy a pénz miatt ment a németekhez, de ahogy a Vezess szerkesztőségében elmondta, sajnos pont a pénzhiány miatt tudják a kívánatosnál lassabban fejleszteni versenykamionja motorját

k3

A Mercedes gyengéje jelenleg ugyanis az évtizedes fejlesztésű, 13 000 köbcentis, soros hathengeres motor, amelynek teljesítménye 1000-1100 lóerő, a maximális nyomatéka 5000 Nm

k91

Másként, pontosabban máshonnan mérik a versenykamionok gyorsulását. Nem 0-ról 100 km/óráig, hanem a mozgó rajt miatt (ami 50-70 km/óra közötti tempót jelent) 60-tól 160-ig. Norbi Mercedese ezt jelenleg 6,5-7 másodperc alatt teljesíti, ami egy másodperccel több a mezőny legfürgébbjeinél, ezért a sok egyenesből álló pályákon hátrányba kerül a bajnokság élmezőnyéhez képest

k7

Stefan Honens a hátrány lefaragásán dolgozik. A Forma-1-ben nem látunk olyat, hogy a mezőny vitathatatlanul legnagyobb technikai guruja szerszámmal az olajos kezében melózik

k8

160 km/órás sebességről olyan 100 méter alatt áll meg a kamion. A Good Year szállítja a speciális, szárazon és esőben egyaránt használt, enyhén bordázott gumikat, amelyek felhőszakadáskor Norbi szerint rendkívül csúsznak. Száraz körülmények között viszont a 25-30 perces futamoknál maximum 10 perccel bírnának ki többet. Egy nap 6, egy versenyhétvégén 12 szett gumit lehet elhasználni

Ismét Kamionfesztivál a Hungaroringen!

Izgalmas versenyekkel és fesztiválhangulattal várja a motorsportrajongók mellett a család összes tagját a Hungaroring 2016. augusztus 27-28-án. A Kamion Európa-bajnokság magyar futamán a címvédő Kiss Norbi és ellenfelei összesen négy versenyt futnak a hétvégén, szombaton és vasárnap is két-két alkalommal küzdenek majd a győzelemért.

Ezenfelül a Suzuki Kupa három versenye és a Blancpain GT Sorozat két sprint versenye is sok izgalmat ígér. Utóbbiban Ferrari-, Lamborghini-, Bentley-, Mercedes-, Porsche-modellek csatáznak egymással, nemcsak a látványuk, de hangjuk is megéri, hogy ellátogassunk a Hungaroringre.

A Kamionfesztivál szervezői gondolnak a családokra is, így számos ingyenes programmal várják a gyerekeket. A célegyenes tribünjei mögötti területre kitelepül a Csodák Palotája, a legkisebbeket babasarok várja, a nagyobbaknak lesznek kézműves foglalkozások, arcfestés, csillámtetoválás, interaktív homokozó, pedálos autós pálya, de lesz ugrálóvár és feltűnnek a Disney-mesékből ismert járgányok is. Vasárnap az Alma Együttes koncertje szórakoztatja a gyerekeket, szülőket.

További részletek: Kamionfesztival.hu

k4

5300 kiló a versenykamion minimumsúlya pilótával, de üresen, folyadékok nélkül, üres tankkal. Ebből minimum 3150 kilónak kell lenni az első tengelyen, és minimum 2150-nek a hátsón

k90

Fontos, de mégis engedékenynek tűnő szabály, hogy a versenyautónak a gyártó utcai kamionjának alapjaiból kell felépülnie. Például utcai alvázgerendát és hidakat használnak, viszont eléggé átalakítva. Hasonló a helyzet a futóműnél: laprugósnak és merevhidasnak kell lenni, viszont speciális laprugókat és hidakat használhatnak a csapatok

k94

Egy érdekes szabálynak is meg kell felelniük a kamionoknak. Ha túlságosan füstölnek az időmérőn vagy a versenyen, kizárhatják a járműveket. Versenybírók figyelik, nincs egzakt mérőeszköz rá, mentségükre legyen mondva, már a szabadedzéseken is figyelik a kamionokat, és szólnak – akkor még büntetés nélkül -, ha valakinél túl sok füstöt látnak. Úgy tűnik, a pucér test reklámfelületként való hasznosítása megengedett

k5

Belülről pont olyan, mint bármely más zárt versenyautó, csak tágasabb

a21

A hajtáslánc és a gumik mellett általában az aerodinamika a legfontosabb a különböző versenyautóknál, kivéve a kamionokat, ahol tilos aero elemek használata. Amikor Norbi a Vezess szerkesztőségében járt, ehelyett a hűtést nevezte rendkívül fontos elemnek a kamionjában. Ez alatt a motor, a fékek és a töltőlevegő hűtését együttesen értette, ami különösen a mezőnyben, azaz több más kamion mögött küzdő versenyautóknál létfontosságú. „Amikor szorosan megy az ember valaki mögött, akkor a fülke rengeteg levegőt széttol, így a hátul menőnek nem nagyon kap levegőt az autója. Még egészen hűvös időben is túlmelegedéssel küzdhetünk” – magyarázta

k93

A kétszeres Európa-bajnok saját és csapata elvárásait messze felülmúlva már a harmadik versenyhétvégén futamgyőzelmet tudott szerezni Nogaróban. Itt jegyezzük meg ismét, az elmúlt években az utolsók egyike volt a Tankpool24, most viszont már felkeltették a Forma-1-ből sokak számára ismert Toto Wolff figyelmét is, aki a Mercedes motorsportrészlegének vezetője. Norbiék nagyon reménykednek benne, hogy összejön a gyári támogatás

k99

Nagyban segítené ennek elérését, ha összejönne Norbi szezon közben felállított – a korábbiaknál sokkal vérmesebb – célja: az összetett harmadik hely év végén. Ehhez a most következő Hungaroringen is dobogóra kell állnia, ha lehet, többször. Hogy a szurkolók tízezrei győzelmet várnak tőle a helyszínen? Erről is elmondta a magáét, meg a pénzes pletykákról, és arról is, mennyire rettegett az emberek véleményétől – ebben a friss interjúban

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.