Bemutatjuk Norbi egyre harapósabb szörnyét

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.08.09. 05.30

Kiss Norbi új kamionnal érkezik a Hungaroringre, ismerkedjünk meg közelebbről az 1100 lóerős versenygéppel.

k9

Sokak meglepetésére Kiss Norbi a szezon előtt átigazolt a mezőnyt két éven át rommá verő magyar csapatától egy némethez. A Tankpool24 az elmúlt esztendőkben sereghajtó volt, állandó műszaki problémák miatt rengetegszer fel kellett adnia a versenyeket. Ha célba is ért, rendre hátul végzett a csapat

k2

A kétszeres Európa-bajnok két ok miatt ült át a győztes MAN-ből az eddig vesztes Mercedesbe. A rekordhalmozó tavalyi szezon után sem tudott volna minden 2016-os versenyen rajthoz állni az Oxxóval – ezért távozott. A Tankpool24-nél együtt dolgozhat Stefan Honens technikai főguruval, egy hároméves projekt keretében a csapat kettejük irányításával akarja újra csúcsra emelni a Mercedest a kamionversenyzésben – ezért igazolt ide

k6

Hallotta a pletykákat arról, hogy a pénz miatt ment a németekhez, de ahogy a Vezess szerkesztőségében elmondta, sajnos pont a pénzhiány miatt tudják a kívánatosnál lassabban fejleszteni versenykamionja motorját

k3

A Mercedes gyengéje jelenleg ugyanis az évtizedes fejlesztésű, 13 000 köbcentis, soros hathengeres motor, amelynek teljesítménye 1000-1100 lóerő, a maximális nyomatéka 5000 Nm

k91

Másként, pontosabban máshonnan mérik a versenykamionok gyorsulását. Nem 0-ról 100 km/óráig, hanem a mozgó rajt miatt (ami 50-70 km/óra közötti tempót jelent) 60-tól 160-ig. Norbi Mercedese ezt jelenleg 6,5-7 másodperc alatt teljesíti, ami egy másodperccel több a mezőny legfürgébbjeinél, ezért a sok egyenesből álló pályákon hátrányba kerül a bajnokság élmezőnyéhez képest

k7

Stefan Honens a hátrány lefaragásán dolgozik. A Forma-1-ben nem látunk olyat, hogy a mezőny vitathatatlanul legnagyobb technikai guruja szerszámmal az olajos kezében melózik

k8

160 km/órás sebességről olyan 100 méter alatt áll meg a kamion. A Good Year szállítja a speciális, szárazon és esőben egyaránt használt, enyhén bordázott gumikat, amelyek felhőszakadáskor Norbi szerint rendkívül csúsznak. Száraz körülmények között viszont a 25-30 perces futamoknál maximum 10 perccel bírnának ki többet. Egy nap 6, egy versenyhétvégén 12 szett gumit lehet elhasználni

Ismét Kamionfesztivál a Hungaroringen!

Izgalmas versenyekkel és fesztiválhangulattal várja a motorsportrajongók mellett a család összes tagját a Hungaroring 2016. augusztus 27-28-án. A Kamion Európa-bajnokság magyar futamán a címvédő Kiss Norbi és ellenfelei összesen négy versenyt futnak a hétvégén, szombaton és vasárnap is két-két alkalommal küzdenek majd a győzelemért.

Ezenfelül a Suzuki Kupa három versenye és a Blancpain GT Sorozat két sprint versenye is sok izgalmat ígér. Utóbbiban Ferrari-, Lamborghini-, Bentley-, Mercedes-, Porsche-modellek csatáznak egymással, nemcsak a látványuk, de hangjuk is megéri, hogy ellátogassunk a Hungaroringre.

A Kamionfesztivál szervezői gondolnak a családokra is, így számos ingyenes programmal várják a gyerekeket. A célegyenes tribünjei mögötti területre kitelepül a Csodák Palotája, a legkisebbeket babasarok várja, a nagyobbaknak lesznek kézműves foglalkozások, arcfestés, csillámtetoválás, interaktív homokozó, pedálos autós pálya, de lesz ugrálóvár és feltűnnek a Disney-mesékből ismert járgányok is. Vasárnap az Alma Együttes koncertje szórakoztatja a gyerekeket, szülőket.

További részletek: Kamionfesztival.hu

k4

5300 kiló a versenykamion minimumsúlya pilótával, de üresen, folyadékok nélkül, üres tankkal. Ebből minimum 3150 kilónak kell lenni az első tengelyen, és minimum 2150-nek a hátsón

k90

Fontos, de mégis engedékenynek tűnő szabály, hogy a versenyautónak a gyártó utcai kamionjának alapjaiból kell felépülnie. Például utcai alvázgerendát és hidakat használnak, viszont eléggé átalakítva. Hasonló a helyzet a futóműnél: laprugósnak és merevhidasnak kell lenni, viszont speciális laprugókat és hidakat használhatnak a csapatok

k94

Egy érdekes szabálynak is meg kell felelniük a kamionoknak. Ha túlságosan füstölnek az időmérőn vagy a versenyen, kizárhatják a járműveket. Versenybírók figyelik, nincs egzakt mérőeszköz rá, mentségükre legyen mondva, már a szabadedzéseken is figyelik a kamionokat, és szólnak – akkor még büntetés nélkül -, ha valakinél túl sok füstöt látnak. Úgy tűnik, a pucér test reklámfelületként való hasznosítása megengedett

k5

Belülről pont olyan, mint bármely más zárt versenyautó, csak tágasabb

a21

A hajtáslánc és a gumik mellett általában az aerodinamika a legfontosabb a különböző versenyautóknál, kivéve a kamionokat, ahol tilos aero elemek használata. Amikor Norbi a Vezess szerkesztőségében járt, ehelyett a hűtést nevezte rendkívül fontos elemnek a kamionjában. Ez alatt a motor, a fékek és a töltőlevegő hűtését együttesen értette, ami különösen a mezőnyben, azaz több más kamion mögött küzdő versenyautóknál létfontosságú. „Amikor szorosan megy az ember valaki mögött, akkor a fülke rengeteg levegőt széttol, így a hátul menőnek nem nagyon kap levegőt az autója. Még egészen hűvös időben is túlmelegedéssel küzdhetünk” – magyarázta

k93

A kétszeres Európa-bajnok saját és csapata elvárásait messze felülmúlva már a harmadik versenyhétvégén futamgyőzelmet tudott szerezni Nogaróban. Itt jegyezzük meg ismét, az elmúlt években az utolsók egyike volt a Tankpool24, most viszont már felkeltették a Forma-1-ből sokak számára ismert Toto Wolff figyelmét is, aki a Mercedes motorsportrészlegének vezetője. Norbiék nagyon reménykednek benne, hogy összejön a gyári támogatás

k99

Nagyban segítené ennek elérését, ha összejönne Norbi szezon közben felállított – a korábbiaknál sokkal vérmesebb – célja: az összetett harmadik hely év végén. Ehhez a most következő Hungaroringen is dobogóra kell állnia, ha lehet, többször. Hogy a szurkolók tízezrei győzelmet várnak tőle a helyszínen? Erről is elmondta a magáét, meg a pénzes pletykákról, és arról is, mennyire rettegett az emberek véleményétől – ebben a friss interjúban

Kommentek

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.