Lakóautós Barkasszal a világ minden tájára

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.06. 12.00

Minden bizonnyal ez volt a maga korában az egyik legmenőbb Barkas. Mára már történelem.

Lakóautós Barkasszal a világ minden tájára

A lakóautók és felépítmények építésével foglalkozó német Westfalia egykoron még a Barkasban is látott fantáziát. Aki emlékszik a B1000-as modellre, annak bizonyára nem újdonság, hogy az IFA által gyártott egyterű kisbusz tökéletesen alkalmas volt az ilyen jellegű átépítésre, hiszen mindössze 1,85 méteres magassággal rendelkezett. Mindez lehetővé tette a felfelé történő bővítést, éppen ezért az egykori Kelet-Németországban nem volt ritka a magasított  B1000.

cv_05a

A Westfalia által átépített Barkas lakóautó persze egészen más dimenziót képviselt, ami annak is köszönhető, hogy a cég nagy tapasztalatot szerzett a Bullik során a kultikus, “mini” lakóautók építésében. A járművet ugyanaz a kétütemű 58 lóerős motor hatja, ami a többi, idehaza elsősorban munkásszállításra használt társát is.

barkas_b1000-1_westfalia_1

A lakóautós Barkas  egy évvel Németország újjáegyesülése után, 1991-ben készült. Emiatt több elem, így például a széles karimájú fejtámlák, már a ’90-es éveket idézik, de a dísztárcsákról is elmondható, hogy némileg túlhaladták a modellt. A Westfalia a jármű oldalára még egy kihúzható ponyvát is szerelt, aminek a korabeli német tulaj valószínűleg nagy hasznát vette, amikor kilátogatott a Hungaroringre, hogy megnézze valamelyik magyar Forma-1-es futamot.

Bár a Westfalia által épített Barkas sem kínált több luxust a hasonló változatoknál, azért a maga korában bárki elfogadta volna, hogy ezzel menjen el a világ minden tájára.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.