Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.07.26. 11.32

Véget ért a teljesen elektromos hajtású járművek számára tervezett, 80 napig tartó Elduro túra észak-amerikai szakasza. A túrán egy elektromos magyar busz is részt vett. 

Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Július közepéig mind a 11 nemzetközi csapat megérkezett Los Angelesbe. Ezt követően az elektromos járműveket továbbszállítottak az Egyesült Államokból a kínai Guanghzhouba, ahonnan az ázsiai szakasz indul.

A sofőrök és járművek a Los Angeles-i megérkezéssel sikeresen teljesítették az amerikai utakon jelentkező megpróbáltatásokat. Észak-Amerikában a versenyzők összesen 100 000 kilométert tettek meg meghatározott ellenőrző pontokat érintve, többek között New Yorkban, San Franciscóban és Los Angelesben. A résztvevők naponta átlagosan 500 kilométert vezettek, sokszor szélsőséges időjárási körülmények, például heves esőzés, erős szél és sivatagi hőség között.

Az amerikai szakaszon az európai piacra szánt Tesla-modellekkel utazó csapatok nem tudták használni a gyár által telepített Super Charger töltőállomásokat. Az eltérő szabványok miatt a kínai autók egyéb töltőkről sem jutottak energiához, csak kempingek és hotelek nagyobb teljesítményű áramforrásait használva tudtak továbbhaladni. Az út során saját rekordot is felállított egy Denza sofőrje, mely egy feltöltéssel 458 kilométert tett meg.

IMG_1328

Az észak-amerikai szakasz egyik kulcseseménye a kaliforniai Fremontban működő Tesla-gyár látogatása volt. A résztvevők és járművek fotózása után az autógyártó tulajdonosa körbevezette az ’80edays’ csapatait, bemutatva a termelést a Tesla üzemegységében, melyet egy rövid fogadás követett.

A magyar fejlesztésű Modulo elektromos busz is részt vett a túrán, sőt ez volt az egyetlen nullemissziós autóbusz, mely átszelte Észak-Amerikát. A megbízható konstrukciónak köszönhetően és egy fejlesztés révén – mely által autós töltőállomásokról is tölthető a jármű – a több mint 7000 km megtett út bizonyítéka annak, hogy az elektromobilitás már széles utazóközönség számára is elérhető a tömegközlekedésben.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.