Hárommilliárd eurós rekordbírság kartellezés miatt

Lesújtottak a haszonjármű-gyártókra az uniós hatóságok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.07.19. 16.37

Rekordösszegű, 2,9 milliárd eurós bírságot rótt ki négy kamiongyárra az Európai Bizottság, mert ármanipulációra mutató bizonyítékokat találtak.

Hárommilliárd eurós rekordbírság kartellezés miatt

1997-től kezdődően 14 éven át egyeztette az árakat öt nagy nehézgépjármű-gyártó, állítja az Európai Bizottság versenyhivatala, amely ezért 2,9 milliárd euróra (913 milliárd forint) rúgó bírság megfizetésére kötelezi az érintetteket.

A hivatal szerint az MAN, a Volvo/Renault, a Daimler, az Iveco és a DAF, akik együttesen az európai piac 90 százalékát uralják, nem csupán az árak manipulálásában bűnösek: az új emisszió-szabályozó technológiák bevezetésének időpontját is egyeztették a cégek, továbbá megállapodtak abban, hogy ezek költségeit áthárítják az ügyfelekre.

A vállalatokra kirótt bírság nem csak az autóiparban példátlan mértékű: az eddigi rekordbüntetés 1,4 milliárd euró volt, amelyet 2012-ben róttak ki a televízió-készülékek és számítógépes monitorok gyártóira.

Az ügy pikantériája, hogy a kartelltevékenységre az egyik érintett cég, az MAN hívta fel a hatóságok figyelmét, ezért őket mentesítették a bírság megfizetése alól. A négy fennmaradó cég nem azonos mértékű büntetést fizet: a Daimler 1,01 milliárd eurót, a Volvo 670,5 milliót, az Iveco 494,6 milliót, míg a DAF 752,7 milliót.

A vállalatok a kivetett bírság 10 százalékának elengedése fejében elismerték bűnösségüket. A Scania a jelek szerint nem vett részt a megállapodásban, de ellene is vizsgálatot indítottak a hatóságok.

Kommentek

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.