Lenne kapacitás hazánkban a buszok gyártására

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.26. 10.22

A magyar buszgyártók kapacitásaik alapján képesek kielégíteni a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (MABUSZ) elnöke szerint. 

Lenne kapacitás hazánkban a buszok gyártására

A fő problémát nem a gyártók kapacitása, hanem az jelentette, hogy az állami közlekedési vállalatok oldaláról eddig nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika, amely gátolta a nagy darabszámú gyártás tervezhetőségét. A MABUSZ elnöke szerint ezért ismerethiányról vagy szándékolt torzításról tanúskodik, ha valaki azt állítja, nincs hazai buszgyártás.

A szakember kifejtette: a magyar gyártók több mint másfél tucat, különféle magyar tervezésű és márkajelű, európai típusbizonyítványú, a BKV és a Volánok igényei szerint fejlesztett helyi, helyközi és távolsági modellek gyártására képesek.

Példaként említette a Kravtexet, amely jelenleg Magyarország legnagyobb autóbuszgyártó kapacitásával rendelkezik. A Credo márkajelzéssel ellátott buszokat gyártó cég évente 100-150 darab buszt szerel össze, de technológiája révén 500 darab feletti megrendelés kielégítésére is képes lenne. A MABI-BUS Kft. pedig elektromos, hibrid és gázos kompozit buszokat és trolibuszokat fejleszt a hagyományos Euro 6-os helyi és helyközi dízel autóbuszok mellett.

Vincze-Pap Sándor szerint a kormányzat most olyan, a nemzeti autóbuszgyártás megerősítését szolgáló programot dolgozott ki, amely megteremtheti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, hozzájárulhat a gyártók versenyképességének növekedéséhez és lendületet adhat a közösségi közlekedés fejlesztésének. Kiemelte: amennyiben az új járműveket elsősorban magyar gyártóktól szereznék be a szolgáltató cégek, egységesebbé válhatna a járműpark, ami a karbantartások, alkatrész-utánpótlásoknál is egyszerűsítést, költségcsökkentést eredményezne.

A szövetség elnöke úgy vélte, hogy a magyar beszállítói háttér erősítése, a gyártás támogatása jelentősen hozzájárulhat a foglalkoztatás bővítéséhez, a GDP növeléséhez, az export árualap szélesítéséhez. Magyarországon a hazai beszállítók által hozzáadott érték, több mint 60 százalék, azonban típustól függően, további fejlesztéssel, újabb hazai alkatrészgyártók bevonásával 80 százalék fölé emelhető, amelyet néhány ma gyártott busztípusnál már sikerült elérni.

Kommentek

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.