Duplacsuklós autóbuszt tesztel a BKV

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.23. 12.30

Hollandiából érkezett hozzánk egy duplacsuklós autóbusz, melynek talán némi köze lehet a 3-as metró felújításhoz. Utoljára 9 évvel előtt tesztelt Budapest ilyen extrém hosszú autóbuszt.

Duplacsuklós autóbuszt tesztel a BKV

Nemrég Hollandiából érkezett duplacsuklós autóbusz a BKV-hoz, azzal a céllal, hogy a közlekedési társaság kipróbálja az extrém hosszú alacsonypadlós buszokban rejlő lehetőségeket. Nem ez az első eset, hogy a közlekedési társaság ilyen jellegű autóbuszt tesztel.

2007-ben a BKV egy Volvo 7500-as próbált ki, igaz akkor még utasforgalomban. Most a közlekedési társaság utasok nélkül közlekedteti a  Van Hool AGG300 típusú autóbuszt, melyben egy 356 lóerős, 1450 Nm csúcsnyomatékkal rendelkező dízelmotor dolgozik. A jármű 24,79 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,28 méter magas, tehát a hosszúságát leszámítva lényegében szokványos méretekkel rendelkezik. Befogadóképessége ugyanakkor valamivel nagyobb a sima csuklósokénál, ugyanis utasterében 52 ülőhely található és összesen 160 fő szállítására alkalmas.

A teszt kapcsán sikerült megszólaltatni Molnár Attilát is, azt a BKV buszsofőrt, aki 2007-ben Budapest útjain vezethette a Volvo 7500-as duplacsuklós autóbuszt. “Nagyon jó ilyen autóbuszt vezetni, mert a szokásosnál eltérő kihívások elé állítja az embert. A duplacsuklós buszoknál nagyon tisztában kell lenni a fordulókörrel és mindkét csukló viselkedését ismerni kell” – jegyezte meg a buszsofőr. Hozzátette: ezeknél nem lehet megtenni azt, hogy az ember csak úgy átcsúszik a sárgán, hiszen ha nincs elég helye, akkor a maga 25 méterével könnyedén benn ragadhat a kereszteződésben.

Volvo 7500. Forrás: otofotki.pl

Volvo 7500. Forrás: otofotki.pl

Emellett sávból sávba kanyarodni se mindig lehetséges ezzel az autóbusszal a levágása, illetve a farsöprése miatt. Ezért egy sofőrnek ezzel mindig számolnia kell kanyarodás előtt. “Kialakításából fakadóan ugyan nagyobb figyelmet igényel a jármű, de egyáltalán nem nehezebb vezetni, mint egy szimpla csuklós autóbuszt” – tette hozzá a buszsofőr, aki a Volvo és a BKV kérésére nemcsak a jármű vezetését, hanem tesztidőszakának teljes megszervezését is vállalta 2007-ben.

A két típus között több hasonlóság is van, mindkét járműben például az első tengely mögött, bal oldalt található a motor. A Van Hool hátulja ugyanakkor jobban le van kerekítve, melynek köszönhetően talán könnyebben lehet majd manőverezni vele. Ilyen, AGG330 típusú duplacsuklós autóbuszok jelenleg a hollandiai Utrechtben és Groningenben közlekednek elsősorban a nagyobb utasforgalmú vonalakon. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a BKV tervez-e beszerezni ilyen buszokat, azonban a küszöbön álló metrópótlással kapcsolatos buszkálváriát ismerve semmit sem tartunk elképzelhetetlennek.

 

 

Kommentek

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.