Duplacsuklós autóbuszt tesztel a BKV

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.23. 12.30

Hollandiából érkezett hozzánk egy duplacsuklós autóbusz, melynek talán némi köze lehet a 3-as metró felújításhoz. Utoljára 9 évvel előtt tesztelt Budapest ilyen extrém hosszú autóbuszt.

Duplacsuklós autóbuszt tesztel a BKV

Nemrég Hollandiából érkezett duplacsuklós autóbusz a BKV-hoz, azzal a céllal, hogy a közlekedési társaság kipróbálja az extrém hosszú alacsonypadlós buszokban rejlő lehetőségeket. Nem ez az első eset, hogy a közlekedési társaság ilyen jellegű autóbuszt tesztel.

2007-ben a BKV egy Volvo 7500-as próbált ki, igaz akkor még utasforgalomban. Most a közlekedési társaság utasok nélkül közlekedteti a  Van Hool AGG300 típusú autóbuszt, melyben egy 356 lóerős, 1450 Nm csúcsnyomatékkal rendelkező dízelmotor dolgozik. A jármű 24,79 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,28 méter magas, tehát a hosszúságát leszámítva lényegében szokványos méretekkel rendelkezik. Befogadóképessége ugyanakkor valamivel nagyobb a sima csuklósokénál, ugyanis utasterében 52 ülőhely található és összesen 160 fő szállítására alkalmas.

A teszt kapcsán sikerült megszólaltatni Molnár Attilát is, azt a BKV buszsofőrt, aki 2007-ben Budapest útjain vezethette a Volvo 7500-as duplacsuklós autóbuszt. “Nagyon jó ilyen autóbuszt vezetni, mert a szokásosnál eltérő kihívások elé állítja az embert. A duplacsuklós buszoknál nagyon tisztában kell lenni a fordulókörrel és mindkét csukló viselkedését ismerni kell” – jegyezte meg a buszsofőr. Hozzátette: ezeknél nem lehet megtenni azt, hogy az ember csak úgy átcsúszik a sárgán, hiszen ha nincs elég helye, akkor a maga 25 méterével könnyedén benn ragadhat a kereszteződésben.

Volvo 7500. Forrás: otofotki.pl

Volvo 7500. Forrás: otofotki.pl

Emellett sávból sávba kanyarodni se mindig lehetséges ezzel az autóbusszal a levágása, illetve a farsöprése miatt. Ezért egy sofőrnek ezzel mindig számolnia kell kanyarodás előtt. “Kialakításából fakadóan ugyan nagyobb figyelmet igényel a jármű, de egyáltalán nem nehezebb vezetni, mint egy szimpla csuklós autóbuszt” – tette hozzá a buszsofőr, aki a Volvo és a BKV kérésére nemcsak a jármű vezetését, hanem tesztidőszakának teljes megszervezését is vállalta 2007-ben.

A két típus között több hasonlóság is van, mindkét járműben például az első tengely mögött, bal oldalt található a motor. A Van Hool hátulja ugyanakkor jobban le van kerekítve, melynek köszönhetően talán könnyebben lehet majd manőverezni vele. Ilyen, AGG330 típusú duplacsuklós autóbuszok jelenleg a hollandiai Utrechtben és Groningenben közlekednek elsősorban a nagyobb utasforgalmú vonalakon. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a BKV tervez-e beszerezni ilyen buszokat, azonban a küszöbön álló metrópótlással kapcsolatos buszkálváriát ismerve semmit sem tartunk elképzelhetetlennek.

 

 

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.