Elkészült a világ első 3D-vel nyomtatott busza

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.19. 12.00

Az Olli amellett, hogy képes teljesen önjáró üzemmódban közlekedni, olyan technológiával készült, melyet manapság 3D-s nyomtatásként ismerünk.

Elkészült a világ első 3D-vel nyomtatott busza

Úgy tűnik, most már szinte minden hónapra jut egy önvezető, kis befogadóképességű buszbemutató. Néhány napja Washingtonban rántották le a leplet egy önjáró üzemmódban közlekedő utasszállító járműről, mely kis jóindulattal nevezhető busznak, hiszen igazából úgy néz ki, mint egy nagyra nőtt furgon.

Egyelőre nincs szavunk az ilyen tömegközlekedési eszközökre, de biztos vagyok benne, ha ilyenek Budapesten megjelennének, hamar kapnának egy frappáns becenevet. Az amerikaiak busza az Olli névre hallgat és hasonlóan a francia Navya-hoz, valamint  a holland  WEpod-hoz, ez a jármű is lényegben autonóm, azaz önjáró üzemmódban képes utasokat szállítani.

olli-electric-bus-5

Az Olli 12 utas szállítására alkalmas, utasterében pedig egyáltalán nincs vezetőállás. Az elektromos jármű 30 szenzort, kamerákat, valamint radart is használ a biztonságos közlekedés érdekében. A jármű “agyának” az IBM által fejlesztett Watson szuperszámítógép tekinthető, mely összegyűjti a beérkező adatokat és gondoskodik a busz megfelelő irányításáról.

Ahogy korábban utaltunk rá, ugyan az Olli nem az első önjáró autóbusz a világon, de több mint valószínű, hogy az első olyan autonóm busz, mely 3D-s nyomtatással készült. Az Ollit hamarosan élesben is tesztelni kezdik különféle egyetemeken. Ha a jármű beválik, akkor kezdődhet a sorozatgyártása, mely a 3D-s nyomtatással nagyjából 10-11 órát vehet igénybe darabonként.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.