Bernd Storck elöl szeret ülni a válogatott buszában

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 11.57

A magyar válogatottban nincs urizálás, nincsenek előre kiosztott helyek. Mindig mindenki oda ül, ahova szeretne.

Bernd Storck elöl szeret ülni a válogatott buszában

Természetes módon hihetetlen figyelem övezi a magyar válogatott franciaországi Eb-szereplését, így korábban a média előszeretettel foglalkozott a csapat autóbuszával is. Arra kértük az MLSZ sajtófőnökét, Szabó Gergőt, hogy mesélje el, hogyan használják válogatott focistánk a 2016-os esztendő Év buszává választott Iveco Magelys típusú turistabuszt.

Ria, ria Hungária!

A járművet általában az edzések és a hotel közötti utazásokra veszi igénybe a magyar válogatott, viszont a repülőtérre már másmilyen autóbusz viszi a fiúkat. “Amikor a srácok a buszon utaznak, általában a pihenésé és kikapcsolódásé a főszerep. Bár van két tévé a fedélzeten, általában mindenki inkább zenét hallgat” – jegyezte meg Szabó Gergő. Hozzá kell tenni, az összes nemzeti válogatott ilyen típusú, egyen fóliázással ellátott autóbusszal utazik és mindegyik autóbusz egyforma. Csak a járműveken lévő buzdító felirat és a nemzeti lobogók különböznek. A magyar csapat “Ria, ria Hungária” feliratát (angolosan “Ry, ry Hungaria!”) az UEFA készítette egy szavazás alapján. Az MLSZ-nek semmi köze nincs ennek angol fordításához.

Olasz vagy francia? 

A Magelys az Iveco kínálatában zászlóshajónak számít, éppen ezért nem csoda, ha az elején ott virít hatalmas betűkkel az olasz gyártó márkaneve. Ez azonban ne tévesszen meg senkit, hiszen az autóbusz Franciaországban készül, ezáltal francia terméknek is tekinthető. Ennek hátterében az áll, hogy 2007-től a már megszűnt, francia-olasz vegyesvállalatként működő Irisbus Annonay-ben kezdte gyártani a típust. A franciák később teljesen kiszálltak a cégből, az olaszok pedig rátették a kezüket az Irisbusra, mely beolvadt az Ivecóba.

A kevesebb több!

A kétféle – 12,2 és 12,8 méteres – variánsban (és háromféle, Line, Pro, illetve Lounge kivitelben) készülő modell üdítően egyedi formatervvel rendelkezik és a Stralis nyerges vontatótól kölcsönzött lámpák sem hatnak zavaróan. A magyar válogatott autóbuszában 45 ülés található, ami kevesebb a hagyományos kialakítású Magelysekhez képest, de legalább nagyobb lábtér áll rendelkezésre az üléspárok között. Utastere nem különbözik a turistabuszos kialakítástól, így a WC is a szokványos helyen, a második ajtónál kapott helyet.

A Magelys a trendeknek megfelelően LED-es fényszórókkal, illetve ugyancsak energiatakarékos belső világítással készül. A modellt a korábbi változatokhoz képest nagyobb oldalablakokkal szerelték, ennek köszönhetően utasterébe 35 százalékkal több fény jut be. Ugyancsak ezt a célt szolgálja az oldalablakok felett, a tető mindkét oldalán végigfutó üvegsáv, melynek köszönhetően még világosabbá vált az utastér. A buszon utazók komfortérzetét a légkondicionáló, valamint az ülések felett elhelyezett olvasólámpák fokozzák.

DSC_5701

Bernd Storck elöl szeret ülni

Szabó Gergő érdeklődésünkre elárulta, hogy nincs speciális ülésrend a buszon. “A hotel és az edzőpálya között megtett utakon általában mindig mindenki máshova ül. Még a hátsó traktusban sem ugyanazok ülnek” – jegyezte meg az MLSZ sajtófőnöke. Hozzátette: tulajdonképpen a német szövetségi kapitány, Bernd Storck helye számít állandónak a buszon, ő ugyanis mindig a jobb oldalon található, első üléspáron szokott helyet foglalni, mely közvetlenül a stewardess ülés mögött van. A magyar-osztrák meccs közvetítésében elhangzott: Király Gábor egyik babonája, hogy ő szálljon le elsőként a buszról.

DSC_5710

A Magelysben 8,7 literes, 400 lóerős (294 kW) FTP Cursor 9-es motor dolgozik, mely 1700 newtonméteres nyomaték leadására képes 1250-es fordulatszám mellett. Ez az erőforrás lényegesen könnyebb a korábbi Euro 5-ös változatnál és nem utolsósorban 10 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet. Érdekesség, hogy a motor a kipufogógáz visszavezetése helyett (EGR) szelektív katalitikus reakcióval teljesíti a legszigorúbb, Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat.

Continental_UEFA_01 (1)

Speciális gumik

Az autóbusz számos extra mellett többek között tolatóradarral, valamint távolságtartó asszisztenssel is rendelkezik. Emellett különleges, kifejezetten az Eb-re fejlesztett gumiabroncsokkal szerelték fel. A kontinensviadal hivatalos szponzora, a Continental ugyanis ContiGoal HA3 295/80 R 22,5 méretű abroncsokkal látta el az összes csapatbuszt, köztük a magyar válogatottét is. A helyszínen, a Vezess számára készített fotókat külön köszönjük Szabó Gergőnek és az MLSZ-nek. Bízunk benne, hogy sikerül a továbbjutás, ezáltal még tovább használhatják a fiúk a különleges csapatbuszt.

Kommentek

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.