Ez a hétvége a KGST-buszoké lesz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.15. 14.26

Dél-Csehország egyik legnagyobb városában ezen a hétvégén több koros buszcsodával is utazhatunk. Azt is felfedezhetjük, milyen volt az élet a csuklós busz fetatalálása előtt.

Ez a hétvége a KGST-buszoké lesz

Négy éve hazánkban elsőként számoltunk be a brünni katonai barakkokban rejtőző oldtimer buszokról.  Akkor egy cseh kollégám invitálására csak ezért látogattam ki a Csehország második legnépesebb városába. Azt kell, hogy mondjam, megérte, hiszen a Brünni Technikai Múzeum dolgozói nemcsak a csehszlovák gyártmányokra, hanem más, a volt KGST-országokba egykoron gyártott autóbuszok megmentésére is nagy figyelmet fordítanak. Ennek köszönhetően a járművek működőképesek és időnként még ki is lehet próbálni őket.

Avia alvázas Ikarus 553. Szintén egy közlekedés történeti ritkaság.

Június 18-án szombaton, a Technikai Múzeum által féltve őrzött gyűjtemény egy része ismét kipróbálható lesz, ugyanis nagyszabású nosztalgia találkozót rendeznek Brünnben. Ebből az alkalomból az érdeklődök többek között utazhatnak egy Liaz nyergesvontató mögé kapcsolt Skoda RTO 706 RTTN-el, valamint egy Jelcz pótkocsival ellátott Skoda 706 RTO busszal. Mindkét jármű  még a csuklós buszok elődjének tekinthető, így ezek arról is árulkodnak, milyen megoldásokkal kísérleteztek a gyártók, hogy a szóló buszoknál nagyobb befogadóképességű autóbuszokat gyártsanak.

Skoda 706 RTTN buszos pótkocsival.

Skoda 706 RTTN buszos pótkocsival.

A hazai autóbuszgyártást egy eredeti állapotában megtartott, Avia alvázas Ikarus 553-as, valamint egy kétajtós Ikarus 280-as képviseli. Az érdeklődök emellett a a 60′-as és ’70-es évek csehszlovák busziparát képviselő Karosa SD-11-est és SL-11-est, valamint egy, ’80-as években gyártott Karosa C734-est is kipróbálhatnak.

Brno négyórányi autóútra található Budapesttől, de a magyar fővárosból akár a fapados autóbusszal is felkereshetjük a cseh iparvárost. Az eredeti program cseh nyelven, az alábbi linken érhető el.

Kommentek

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.