Kevesebb mint egy hónap múlva, július elsején hatályba lép a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről (KÁSZ) szóló új jogszabály, melynek előkészítésében a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) is jelentős szerepet vállalt. A törvény hosszú idő után csökkenti a közúti fuvarozásban érdekelt vállalkozások kiszolgáltatottságát és tiszta helyzetet teremt a vitás kérdésekben.

Ezzel a kormányzat egy 35 évvel ezelőtt elfogadott jogszabályt cserél le. Az új szabályozásnak köszönhetően a fuvarozók végre garanciát kapnak a fuvardíjuk kifizetésére, emellett kötelező lesz megtéríteni számukra az állásidőt és az útjuk során bekövetkezett árusérülésnél is csökken kártérítési felelősségük.

Korábban az ilyen vitás helyzetben sokszor csak a jogi út jelentett megoldást, de az új szabályozás ebben tiszta helyzetet teremt. A jogszabályban az egyik legnagyobb eredményt a kötelező, 30 napos fizetési határidő rögzítése és az inkasszó bevezetése jelenti. Ennek segítségével biztosítható, hogy a fuvarozó időben és garantáltan hozzájusson fuvardíjához. További fontos előrelépés, hogy a leszállított áruval várakozásra kényszerített fuvarozó önköltséget számíthat fel az állásidőre, illetve hogy az olyan külön tevékenységeket, mint a rakodás vagy a raklapcsere, egyértelműen külön díj ellenében végezze.

Korábban nagy problémákat okozott az is, hogy a külföldi példákkal ellentétben a magyar fuvarozók belföldön teljes anyagi felelősséggel tartoztak árukár esetén. Most azonban a CMR Egyezmény gyakorlatának megfelelően belföldön is csökkentik a kártérítés mértékét.