Nem vesz a főváros magyar buszt

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.08. 11.50

De egyelőre lengyelt se. Sőt, semmilyent se, inkább csúsztatják a beruházást, de az is elképzelhető, hogy kihirdetik majd, hogy mindenki menjen taxival metró helyett.

Nem vesz a főváros magyar buszt

Nem várt fordulatot vett a metrópótló buszok ügye, ami nem mellesleg már akkora késésben van, hogy a lengyel gyártóval sem lenne szavatolható, hogy mind a 110 busz megérkezzen Budapestre novemberig. A Fővárosi Közgyűlés ma úgy döntött, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítási munkái miatt szükségessé váló járműpótlást, akkor,  ha a kormány ezt támogatja és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja.

Ennek feltételéül szabták, hogy az erről szóló kormányzati döntés július 5-ig megjelenjen a Magyar Közlönyben.A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ feltételes közbeszerzési eljárást indítana a szolgáltatás megrendelésére. Ha a kormány részéről nem születik támogató döntés a kijelölt határidőig, akkor új, lengyel Solaris buszokat vesznek majd. Ez azt is jelenti, hogy Budapest semmi szín alatt nem hajlandó az egyébként a fővárosban tevékenykedő és oda adót fizető MABI-Bus Kft.-től autóbuszt vásárolni.

Tarlós István főpolgármester közölte: a döntés néhány hónapos csúszást okoz a 3-as metróvonal felújítási munkálatainak megkezdésében és valószínű, hogy 2019 nyarára nem fejeződik be a beruházás. Az eredeti tervek novemberi kezdéssel számoltak, ezt azonban nem fogják tudni tartani.

Ez az egész kutyakomédia egyébként már csak azért sem komolyan vehető, mert Budapest tavaly ősszel írta ki a tendert 150-150 autóbuszra és még mindig nem sikerült dönteni. Eléggé elkeserítő, ha egy több százezer embert érintő beruházás pusztán politikai ellentétek miatt húzódik, nem beszélve arról, hogy ezt olyan politikusok teszik, akiket elvileg azért választottak meg, hogy hatékonyan intézzék a főváros ügyeit.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.