Az oroszok megtanultak buszt építeni

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.07. 14.20

Tegyük őszintén a kezünket a szívünkre: nem nagyon tudunk megnevezni egyetlen egy szép 21. századi orosz autóbuszt sem.

Az oroszok megtanultak buszt építeni

Ennek az az egyszerű oka, hogy az utóbbi évtizedekben háttérbe szorult a formatervezés jelentősége az orosz busziparban. A trend azonban megfordulni látszik, elég, ha a legújabb Volgabus alacsonypadlós városi buszokra gondolunk.

A GAZ nemrég ugyancsak rácáfolt erre a nem túl pozitív sztereotípiára. Az orosz gyártó ugyanis megkezdte legújabb generációs Vector Next típusú buszainak sorozatgyártását. A  tavaly bemutatott városi és elővárosi felhasználásra tervezett modell nemcsak névrokonságban van a GAZ Next teherautóval, mert egyenesen annak az alvázára épül igaz, külsőre nem igazán illeszkedik a Next típuscsaládba. Korábban egyébként készült belőle ISUZU alvázra épített változat is.

A sorozatgyártás egy 7,6 méter hosszú, 43-53 fő szállítására alkalmas változattal indult el, később viszont már 7,1, valamint 8,5 méter hosszú verziókkal is bővülhet a típuskínálat. A strapabíró alváz lehetővé teszi, hogy a Vector akár terepen is megállja a helyét, persze ettől még azért nem lesz belőle off-road jármű. A modell ZF kormányművel és az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesítő YMZ-534 erőforrással készül. A motor közvetlen befecskendezést használ, ennek köszönhetően a busz zord időjárás esetén könnyebben indul.

A Vector Next érdekessége, hogy a vezető munkahelye bal oldalon egy külső, kifelé nyíló ajtón keresztül is megközelíthető. Ettől persze az utastérnek még nagyon is buszos elrendezése van, igazából a jármű semennyire sem kelt olyan hatást, mintha egy furgonból  alakították volna ki. A gyártó a Vector Nextre 20 ezer kilométeres szervizintervallumot javasol, melyhez  3 év vagy 150 ezer kilométer garanciát is kínál.

 

Kommentek

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.