Bemutatkozott a Dakarra szánt új Kamaz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.05. 12.00

Azt mondják, hogy kényelmesebb és strapabíróbb lett az elődnél, melynek még határozottan Kamaz formája volt.

Bemutatkozott a Dakarra szánt új Kamaz

Két héttel ezelőtt még csak teaser fotókat lehetett látni az új Kamaz versenykamionról, pénteken azonban az orosz gyártó végre leleplezte a megújult Mastert, mellyel várhatóan a 2017-es Dakarnak is nekivágnak. A nagy mennyiségű fotó mellett végre érdemi infókat is közöltek a járműről.

Eszerint az új Kamaz hajtásáról egy 980 lóerős (731 kW), 12.5 literes motor gondoskodik, mellyel a jármű 160 kilométer/órás végsebességre képes. A dízelerőforráshoz pedig egy ZF gyártmányú, 16 sebességes váltó csatlakozik. Az összkerékhajtású jármű üzemanyag tankja 1000 literes, így lehetővé válik, hogy egész nap, vagy akár egész éjszaka úton legyen.

A Kamaz 4326-os alvázára épített jármű azért kapott teljesen más fülkét, hogy a versenyzők számára nagyobb komfort álljon rendelkezésre. A korábbi változatnál ugyanis a fülke alatt volt az első tengely, így a kabinban ülők minden egyes buckát, úthibát érezhettek a versenyek alatt. A mostani, nyújtott motorháztetős kialakítással a csapat tagjai kényelmesebb utazásokat élhetnek át, ami a több száz kilométeres versenyek esetében különösen fontos szempont.

Az orosz fejlesztők szerint az új Kamaz Master vezetése olyan, mintha csak egy hatalmas SUV-ot vezetne az ember. A tervezők ugyanakkor abban is bíznak, hogy az új kialakítással a Master könnyebben veszi majd a homok buckákon történő landolásokat, melyek szinte már a Dakar védjegyei váltak. Az új Kamaz Mastert júliusban élesben is próbára teszik a Selyemút Ralin.

 

Kommentek

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.