Budapest már teszteli a Mercedes új reménységét

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.04. 12.00

A vadonatúj sűrített földgázzal hajtott Citaro egyenesen Németországból jött a magyar fővárosba, hogy kipróbálhassa a budapesti utazóközönség.

A vadonatúj Mercedes-Benz Citaro 2 CNG Citaro hivatalosan a IV.CNG&LNG Konferencián és Járműipari Kiállításon tartotta hazai premierjét. A busz fogadtatása rendkívül kedvező volt, annak ellenére, hogy a Daimler jelentős késéssel dobta piacra az Euro 6-os, CNG-hajtással szerelt változatot.

A pozitív visszajelzések hátterében nem ez, hanem az az egyszerű tény áll, hogy jelenleg ez a modell számít a legnépszerűbb városi autóbusznak. A Citaróból 1997 óta összesen több, mint 40 ezer darabot gyártottak és lassan beéri a csúcstartó Ikarus 260-ast és a 280-ast, melyekből 68-70 ezer példány készült három évtized alatt. A sűrített földgázzal hajtott (CNG) Citaro népszerűsége sajnálatos módon jelentősen elmarad a dízelestől, hiszen eddig közel mindössze 1300 darab talált gazdára ebből a változatból.

belketto_ap_CNG

beltér_vezess_CNG

Európában évente közel ezer új gázbuszt helyeznek forgalomba, ezért a Mercedes-Benz bízik abban, hogy jelentősen növelni tudja piaci részesedését ebben a szegmensben. A gyártó jelentős fejlesztéseket hajtott végre az új Euro 6-os változaton, ezek nagy része azonban a hajtáslánchoz köthető.  A dízeles erőforrásokból kifejlesztett M936G típusú, 7,7 literes,  hathengeres motor 302 lóerős (222kW) teljesítmény leadására képes. Az új erőforrás 150 kilogrammal könnyebb az elődhöz képest, emellett a dízelmotoroknál 4 decibellel halkabb üzemet biztosít.

cng citaro

Az autóbusz hajtásához szükséges üzemanyag a jármű tetején található, szén- és üvegszál erősítésű anyagokból készült gáztartályokban található. Az új CNG-s Citarón egyenként 227 literes, 4-8 darab gáztartály elhelyezésére van lehetőség, függően attól. mekkora hatótávot szeretne az autóbusznak a jövendőbeli üzemeltető. Ezek a tartályok azonban könnyedén összetéveszthetők a légkondicionáló berendezéssel, hiszen a fehér borítás lényegében láthatatlanná teszi őket a laikus szemek elől.

oldal_CNG

A Citaro CNG szóló kivitelű változata összesen 96 utas szállítására alkalmas, míg a csuklóson akár 153 fő is utazhat egyszerre. A tesztautóbusz kétajtós kivitelű és a nemcsak a második ajtóval szemben, hanem jobb oldalon, a második ajtó előtt is található peron a babkocsival, illetve a kerekesszékkel utazók számára.

A járművet mától egészen június 12-ig teszteli a BKV, a 15-ös vonalán. Az autóbusz díjmentesen igénybevehető, ugyanakkor a közlekedési társaság kéri az utasokat, hogy ezen is inkább az első ajtót vegyék igénybe a felszálláshoz. A BKV-nál emellett jelenleg is kölcsönben van egy Modulo M168d, valamint egy VDL Citea LLE 120.

 

 

 

 

 

 

 

Kommentek

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.