Londonban túlméretes Terminátor járja az utakat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.06.02. 17.00

A londoni köztisztasági vállalat stílusosan egy Terminátor-képeket ábrázoló teherautót állított forgalomba. A félelmetes gép ugyanakkor már nem egyedül járja az utcákat.

Londonban túlméretes Terminátor járja az utakat

A londoni csatornahálózat karbantartása és tisztítása nem kis feladat, éppen ezért speciális, nagy teljesítményű járműveket igényel. Az Egyesült Királyság fővárosa nemrég hozzálátott a viktoriánus korabeli szennyvízhálózat modernizálásához, mely helyenként akár 100 méter mély is lehet.

A csatornahálózat tisztítására London egy speciális teherautót helyezett forgalomba, mely nagy teljesítményű szívóberendezéssel van ellátva. Az egyszerűen “Terminátorra” keresztelt jármű áprilisban mutatkozott be a birminghami haszonjárműexpón. A különleges munkagép megépítése két évet vett igénybe, fejlesztését a London és a Délkelet-Anglia tisztaságáért felelős brit Hydro Cleansing végezte. A négytengelyes teherautó 985 ezer euróba került, ami átszámítva közel háromszáz millió forintnak felel meg.

A jármű alapját egy Scania R 730 Highline adja, azonban a végső kialakítás érdekében jelentősen áttervezték az erőátviteli rendszereket, igaz, a motort és a sebességváltót meghagyták az eredeti helyén, vagyis a fülke alatt.  A hatalmas tartály a felépítmény közepén kapott helyet, míg a tömlőcsatlakozókat a kasztni hátsó részén helyezték el. A munkások és a járókelők biztonságáról egy 360 fokos kamerarendszer gondoskodik, mely segíti a sofőrt abban, hogy a méretes járművel véletlenül se veszélyeztesse mások testi épségét.

A Terminátor nem egyedül járja a londoni utakat, ugyanis már egy társa is van. A köztisztasági vállalat nemrég forgalomba állította a Megatront, mely egy Scania R 620-asból fejlesztett szippantógép. A két jármű együttesen annyi munkát képes elvégezni, amennyi más hasonló járműveknek napokig tartana.

 

 

Kommentek

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.