Lehet egy tengellyel több?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.05.21. 12.00

Talán ezt, a címben szereplő kérdést tették fel a Volvo mérnökei, mielőtt ukázba kapták, hogy alkossanak egy duplacsuklós autóbuszt.

Lehet egy tengellyel több?

A dél-amerikai kontinensen fekvő Ecuador nemrég az országot sújtó pusztító erejű földrengéssel került a világsajtó figyelmének középpontjába. A sajnálatos esemény után most végre egy örömteli esemény kapcsán ejthetünk szót az egykori Inka Birodalom területén fekvő országról. Ecuador fővárosa, Quito ugyanis nemrégiben 80 darab duplacsuklós Volvo buszt rendelt. A metropolisz első alkalommal döntött ilyen, 27 méter hosszú buszok megvásárlása mellett.

A Volvo B340M típusú buszok négy tengelyesek, tehát éppen eggyel több tengelyük van, mint a hagyományos csuklós buszoknak. A járművek nem alacsonypadlósak, viszont úgy alakították ki őket, hogy a BRT, vagyis a zártpályás buszrendszerekben történő közlekedésben a padlómagasságuk egy szintbe legyen a buszmegállókéval.

A kivitelezés hasonló a villamosoknál alkalmazott megoldáshoz, így az utasoknak nem kell lépcsőzniük le- és felszálláskor. Ha valamilyen okból kifolyólag mégsem kerül egy szintbe a busz padlója a megállóéval, akkor még mindig ott van a lehetőség a normál le- és felszállásra az ajtók alatt található lenyíló lépcsőknek köszönhetően.  Az extrém hosszú buszok egyébiránt legalább 250 utas szállítására alkalmasak.

A svéd gyártó a járművek alvázát szállítja majd, azok karosszériáját és végkivitelezését a dél-amerikai piacon óriásnak számító Marcopolo Superpolo végzi. A Volvo eddig legalább 4000 ezer duplacsuklós autóbuszt értékesített világszerte, melyek többek között Mexikóvárosban, Guatemalában, Bogotában és San Salvador városában álltak forgalomba.

Az extrém hosszú buszok gyártásának gondolata a ’80-as években még az Ikarusnál is felröppent, sőt a terveket csakhamar a megvalósítás követte. 1988-ban mutatták be a 293-ast, mely teljesen úgy nézett ki, mint a többi szokványos 200-as sorozat többi modellje. A típus azonban nem vált be és eltűnt a süllyesztőben, viszont a duplacsuklós buszok létjogosultsága megmaradt.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.