Tovább terjeszkedik régiónkban a távolsági buszozás Uberje

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.05.20. 12.00

A FlixBus Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatójának vallja magát. Hát akkor hogy lehet, hogy mi még nem hallottunk róla?

Tovább terjeszkedik régiónkban a távolsági buszozás Uberje

Elképesztő fejlődés tapasztalható a fapados busztársaságok piacán, nem győzzük kapkodni a fejünket. Tavaly nyáron arról adtunk hírt, hogy az észt hátterű Lux Express buszjáratot indított Varsó és Budapest között, majd ugyancsak 2015 telén a lengyel PolskiBus lépett be a magyar piacra egy, szintén a lengyel és a magyar fővárost összekötő autóbuszjárattal.

Most viszont egy újabb céggel kell megismerkednünk, a németországi érdekeltségű FlixBus ugyanis nemrégiben hazánkban is megvetette a lábát, legutóbb pedig arról tájékoztatta lapunkat, hogy partnerséget kötött a lengyel PolskiBusszal, így az már 12 lengyel nagyvárosba kínál járatokat. A 2013-ban alapított FlixBus jelenleg több mint 100 000 napi összeköttetéssel, 18 európai országba biztosít utazási lehetőséget. A társaság csak és kizárólag távolsági autóbuszvonalak érdekeltségében lát lehetőséget, így a városi utasszállításban egyelőre nem kívánnak megjelenni.

Van-e busztársaságod?

Gyorsan hozzá kell tenni a FlixBus nem egy hagyományos fapados busztársaság, így az nem elsősorban az internetes jegyrendeléssel, a repülőkön jellemző kiszolgálással, valamint az alacsony árakkal kíván kitűnni a piacon. A cég lényegében szolgáltatásértékesítést végez a legfrissebb platformokkal és fejlesztésekkel. A FlexiBus nem saját flottákat üzemeltet, hanem partnerekkel dolgozik, idehaza például az állami Volánbusz, illetve az osztrák érdekeltségű Blaguss kapacitásának értékesítésével foglalkozik.

A FlexiBus ugyanakkor lelkesen keresi a további partnereket, ezt mi sem jellemzi jobban, mint a magyar nyelvű honlapon található szöveg: “Folyamatosan keressük azokat motivált és elhivatott partnereket, akik velünk azonos hullámhosszon vannak, és az a céljuk, hogy hatékony és fenntartható partnerséget építsenek ki. Ön egy hosszú ideje fennálló, sikeres busztársaságot vagy egy ügyfélorientált utazási irodát működtet? Keresi a tökéletes partnert, hogy beléphessen a távolságibusz-üzletágba?”

Mobilos app nélkül nem megy

A FlixBus egyik legfontosabb ismertető jegye az ingyenesen letölthető mobilalkalmazás, melynek segítségével az utasok lefoglalhatják ülőhelyeiket, illetve megvásárolhatják menetjegyeiket. Ha Önnek minderről az Uber jutott az eszébe, akkor nem jár messze az igazságtól. Az alkalmazás emellett azt is lehetővé teszi, hogy az utasok friss információkat tudjanak meg a járatokról, emellett integrált buszmegálló-kereső mutatja meg az utasokhoz legközelebb eső buszmegállót.

A kliensek ugyanakkor a FlexiBus internetes oldalán is vásárolhatnak jegyeket. Ezt kíváncsiságból rögtön próbára is tettem. Eszerint, ha holnap egyedül elutaznék Prágába és másnap már vissza is akarnék jönni, akkor az oda szóló jegyet a reggeli járatra 50,50 euróért, a visszaútra szóló jegyet a délutáni járatra pedig ugyancsak 50,50 euróért vásárolhatnám meg. Ez azt jelenti, hogy 101 euróért, vagyis átszámítva közel 31 ezer forintért ülhetnék fel egy FlexiBus-partner buszára. Ez azért kissé húzós, ha azt nézzük, hogy a cseh RegioJet (korábban Student Agency) ugyanezekkel a feltételekkel 40 euróért, vagyis átszámítva közel 13 ezer forintért mehetnék a száztornyú városba. Igaz, a Flixbus dinamikus árazást alkalmaz, eszerint még az is megtörténhet, hogy a versenytársaknál olcsóbban kínál jegyeket bizonyos időpontokban.

Van még hova fejlődni

A cég honlapját olvasgatva az az érzésünk lehet, hogy igazi szakértővel van dolgunk, aki tudja, mi kell az utasnak. Egyes marketingszövegek mögül azonban igencsak kilóg a lóláb. Itt van mindjárt egy, ami a biztonságra vonatkozik: “Buszaink a legújabb elektronikus támogató rendszerrel vannak felszerelve, amelyek minden biztonsági intézkedést támogatnak a buszainkon. Az FlixBuszon megtalálható az ESP, EBA, ABS, adaptív sebességszabályozó, aktív fényszóró rendszer (AFS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), fényérzékelők és még sok egyéb felszerelés (…)“. Ezek jól hangzó biztonsági és vezetéstámogató rendszerek, melyek már az alapfelszereltség részét képezik bizonyos buszok esetében. A legfontosabb dolgot az ATAS-t, vagyis a sofőr éberségét figyelő rendszert azonban kihagyták, mely meggátolja a vezető elalvásából fakadó balesetek bekövetkezését. Ez jelenleg csak a legmodernebb, prémium kategóriás buszokban elérhető.

Amennyiben Olvasónknak már van tapasztalata a FlexiBusszal, kérjük ne habozzon, feltétlenül ossza meg velünk!

 

Kommentek

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.