A 3,5-4,5 tonna össztömeg között elérhető Renault Maxity mostantól már Euro 6-os motorokkal is elérhető. Ehhez hasonló örömhírrel utoljára márciusban szolgált a francia gyártó. Valljuk be, a Renault nem kapkodta el a dolgot, igaz, más tervei vannak a Maxity-vel: a modell jövőjét egy ideje már inkább elektromos hajtással képzelik el. Persze, ahogy minden gyártónál, így itt is az ügyfél dönt, ha jövőben valaki a legszigorúbb környezetvédelmi kibocsátású belsőégésű motorral kéri a Maxcity-t, akkor azzal kapja.

A kisteherautó Euro 6-os motorkínálata kétféle, egy 130 és egy 150 lóerős dízel erőforrásból áll. Mindegyik változat szelektív katalitikus redukcióval (SCR), valamint AdBlue adalékanyaggal teljesíti a szükséges normákat. Az AdBlue tárolására egy 17,5 literes tartály áll rendelkezésre, melybe nagyjából 8 ezer kilométerre elegendő mennyiség tölthető. Aggódni persze felesleges, az adalékanyag szintjét a sofőr a műszerfalon is ellenőrizheti.

Az új motorok kisebb károsanyag-kibocsátással és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással rendelkeznek. Mindehhez hozzájön az Eco-mode, mely nemrég az Euro 6-os Mastereknél is az alapfelszereltség része lett. Mint ismeretes, a fejlesztés a motor nyomatékának csökkentésével segíti az alacsonyabb gázolaj-felhasználást. A 4,5 tonnás változatnál pedig a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, valamint a visszagurulás-gátló is az alapfelszereltség részét képezi.

Az új motorkínálat mellett azonban a Renault egy további fontos fejlesztést is végrehajtott annak érdekében, hogy optimalizálja a Maxity teherbírását. A modell ezentúl új hátsó felfüggesztéssel készül, de a pótkerék elhagyásával, valamint szimpla vezetőoldali ülés (a kétszemélyes üléspad helyett) alkalmazásával elérhető a kisteherautó maximális, 2681 kilogrammos teherbírása.