Már Euro 6-os motorral is kérhető a Renault kisteherautója

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.05.19. 12.00

Mostantól Euro 6-os motorokkal is elérhető lesz a Renault kisteherbírású modellje. A fejlesztéssel lényegében lezárult a francia gyártó haszonjárműveinek szabványokhoz igazodó motorfrissítése.

Már Euro 6-os motorral is kérhető a Renault kisteherautója

A 3,5-4,5 tonna össztömeg között elérhető Renault Maxity mostantól már Euro 6-os motorokkal is elérhető. Ehhez hasonló örömhírrel utoljára márciusban szolgált a francia gyártó. Valljuk be, a Renault nem kapkodta el a dolgot, igaz, más tervei vannak a Maxity-vel: a modell jövőjét egy ideje már inkább elektromos hajtással képzelik el. Persze, ahogy minden gyártónál, így itt is az ügyfél dönt, ha jövőben valaki a legszigorúbb környezetvédelmi kibocsátású belsőégésű motorral kéri a Maxcity-t, akkor azzal kapja.

A kisteherautó Euro 6-os motorkínálata kétféle, egy 130 és egy 150 lóerős dízel erőforrásból áll. Mindegyik változat szelektív katalitikus redukcióval (SCR), valamint AdBlue adalékanyaggal teljesíti a szükséges normákat. Az AdBlue tárolására egy 17,5 literes tartály áll rendelkezésre, melybe nagyjából 8 ezer kilométerre elegendő mennyiség tölthető. Aggódni persze felesleges, az adalékanyag szintjét a sofőr a műszerfalon is ellenőrizheti.

Az új motorok kisebb károsanyag-kibocsátással és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással rendelkeznek. Mindehhez hozzájön az Eco-mode, mely nemrég az Euro 6-os Mastereknél is az alapfelszereltség része lett. Mint ismeretes, a fejlesztés a motor nyomatékának csökkentésével segíti az alacsonyabb gázolaj-felhasználást. A 4,5 tonnás változatnál pedig a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, valamint a visszagurulás-gátló is az alapfelszereltség részét képezi.

Az új motorkínálat mellett azonban a Renault egy további fontos fejlesztést is végrehajtott annak érdekében, hogy optimalizálja a Maxity teherbírását. A modell ezentúl új hátsó felfüggesztéssel készül, de a pótkerék elhagyásával, valamint szimpla vezetőoldali ülés (a kétszemélyes üléspad helyett) alkalmazásával elérhető a kisteherautó maximális, 2681 kilogrammos teherbírása.

 

Kommentek

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speed-et néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.