Már élesben tesztelik az áramszedős kamionokat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.05.17. 12.00

“Mi az, áramszedője van és árut szállít? Áramszedős hibrid kamion! “Talán néhány év múlva már mindenki ilyen könnyedén vágja rá a választ erre a találós kérdésre. Feltéve, ha beválnak azok a példányok, melynek nemrég kezdődött meg az éles tesztje.

Már élesben tesztelik az áramszedős kamionokat

A svédországi E16-os autópályán, Gävle város közelében már zajlik az elektromos teherautók tesztelése. A mintegy két kilométeres szakaszon, egy előre kijelölt útvonalon, valóságos forgalmi körülmények között teszik próbára az elektromos hajtású Scania teherautókat.

A kísérletben részt vevő kamionok mindegyike áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kapott helyet. A svéd gyártó által kifejlesztett, elektromos-hibrid hajtáslánccal ellátott járművekre akkor is képesek a közlekedésre, ha azok nem kapcsolódnak közvetlenül az áramhálózatra. Így az előzés is könnyedén megoldható, mivel a járművek áramszedője lekapcsolható, így a teherautó  manőver után visszatérhet a sávjába és újra csatlakozhat a hálózatra.

A technológiával a Scania és a Siemens 2013 óta kísérletezik. Az új eljárás segítségével jelentős üzemanyag megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, akkor hamarosan még több villamosított pályával lehet majd találkozni, legfőképp az autópályákon, ahol jelentős a forgalom.

Kommentek

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.