Bővíti motorgyártását a Kamaz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.05.07. 14.39

A Kamaz legújabb erőforrásaihoz szinte teljesen egészében az orosz piacról szerezné be az alkatrészeket. Mindez a gondterhelt EU-Oroszország kapcsolatokkal magyarázható.

Bővíti motorgyártását a Kamaz

2017-re, valamint 2019-re új gyártósorokat helyez üzembe a Kamaz saját fejlesztésű erőforrásai számára. A termelési kapacitás így egy éven belül évi 12 ezer darabra nőhet a bővítés első ütemében. Az új generációs motorok fejlesztése 2014-ben kezdődött és jelenleg már a végső stádiumnál tart. Eddig közel 20 motor prototípusa készült el, melyek tesztelése jelenleg is zajlik.

Az orosz gyártó gőzerővel dolgozik az új generációs motorok gyártásának beindításán. A cél, hogy minden alkatrész Oroszországból, vagy a FÁK-ból érkezzen, továbbá olyan erőforrásokat kívánnak gyártani, melyek alacsony költségekkel szervizeltethetők és üzemeltethetők. Az első széria sorozatgyártása 2017 elején indulhat, addigra kell elkészülnie az új gyártósornak. A Kamaz bízik abban, hogy a korábbinál nagyobb teljesítményű, ámde kevésbé szomjas motorcsaládot sikerül megalkotni.

Az érvényben lévő orosz szabályozás szerint a gyártást már ez év elején Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő motorokra kellett volna átállítani, azonban Oroszország jóval későbbre, 2018. január elsejére halasztotta az Euro 5-ös szabvány kötelezővé tételét, így a Kamaznak lényegesen több ideje marad ezen motorok fejlesztésére és kipróbálására. A Kamaz ugyanakkor készen áll a szabvány teljesítésére, jelenleg már a sűrített földgázzal hajtott Euro 5-ös motrok tesztelése zajlik.

 

Kommentek

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.