Nem direkt zárták ki a magyar buszt a tenderről

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI/OS
Dátum: 2016.05.03. 11.00

A Magyar Buszgyártók Szövetségének (MABUSZ) elnöksége a Kravtex-Kühne Csoport, a Credo buszok gyártója kezdeményezésére tartott soron kívüli ülésén reagált a Volánbusz Zrt. tenderkiírására.

Nem direkt zárták ki a magyar buszt a tenderről

Az elnökség üdvözölte, hogy az elmúlt hónapokban a magyar autóbuszgyártók, valamint a beszerzések megvalósításában érdekelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Nemzetgazdasági Minisztérium, a Budapesti Közlekedési Zrt., valamint a regionális közlekedési központok (Volán társaságok) között érdemi és intenzív együttműködés alakult ki. A párbeszéd nyomán a felek egyetértettek abban, hogy szükséges a gyártói oldal kutatás-fejlesztési és innovációs programjainak, illetve a közforgalmú autóbuszos szolgáltatók járműbeszerzéseinek összehangolása a magyar gyártók piaci teljesítményének fokozása érdekében. A MABUSZ elnöksége a szakmai szervezetek és a sajtó türelmét kéri, bizakodva a magyar gyártóknak kedvező fejleményekben. Egyúttal a közbeszédet a múlt hét óta tematizáló konkrét beszerzési tender kapcsán is megszólalt a szervezet. A MABUSZ szerint a kifogásolt közbeszerzésben (12 méteres minimálhosszt határoztak meg, így kiesett a potenciális nyertesek közül a Credo egyetlen centiméterrel rövidebb modellje) az ajánlatkérő komplex műszaki követelményrendszert határozott meg, amelyben csupán egy elem a hosszúsági méretre vonatkozó feltétel. A kiírás műszaki feltételrendszere a MABUSZ álláspontja szerint valós üzemeltetési megfontolásokon nyugszik, ezért méltányolható, és nem tekinthető kifejezetten a magyar buszgyártókat diszkrimináló feltételnek. A magyar autóbuszgyártás további sorsa a MABUSZ álláspontja szerint nem a kérdéses tenderen, sokkal inkább a helyközi közforgalmú közlekedés piaci átalakításán múlik majd, amely a következő években sok száz autóbusz beszerzését teszi szükségessé. A MABUSZ rámutatott, hogy az elmúlt években a magyar buszgyártók számos magyar tenderen sikerrel vettek részt, termékeikkel pedig országszerte elégedettek a köz- és magántulajdonú üzemeltetők.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.