120 éves kocsi jár a 120 éves kisföldalatti vonalán

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.05.03. 12.00

Százhúsz évvel ezelőtt adták át a millenniumi földalatti vasutat, mai közismert nevén a kisföldalattit Budapesten.

120 éves kocsi jár a 120 éves kisföldalatti vonalán

Az évforduló alkalmából a 11-es pályaszámú nosztalgiakocsi hétfőtől öt éjszaka végigmegy a vonalon, keddtől pedig időszaki fotókiállítás látható a Deák téri múzeumban. 1896. május 2-án nyitották meg a vonalat, a földalatti vasút a mai Vörösmarty tér (akkori Gizella tér) és a Széchenyi fürdő (Artézi fürdő) között szállította az utasokat. A budapesti volt a kontinentális Európa első kéregvasútja, május 8-án a millenniumi ünnepségekre érkező Ferenc József, az Osztrák-Magyar Monarchia első uralkodója is utazott rajta. A millenniumi földalatti vasút a föld alatt 3,2 kilométeren, a felszínen pedig 463 méteren futott, ma a vonal 4,4 kilométer hosszú. A megállók száma nem változott, ma is tizenegy, de annak idején ezek közül csak kilenc volt a föld alatt, kettő pedig a felszínen. A megnyitás után 20 jármű vitte az utasokat a vonalon, ma 23, akkor óránként 40 kilométeres volt a maximális sebesség, ma 50 kilométeres. Az évforduló alkalmából a BKV forgalomba állítja 11-es pályaszámú földalattikocsiját, az “Öreg Hölgyet”, amely ezen a héten hétfőtől péntekig éjszakánként végigmegy a teljes vonalon. A programon csak regisztrálás után, érvényes nosztalgiajeggyel lehet részt venni. Szombaton és vasárnap a BKV a kisföldalatti járműtelepén is kiállítja a 120 éves kocsit. Keddtől a Deák téren, a Földalatti Vasúti Múzeumban – ahol üvegajtók mögött a kisföldalatti egy régen leválasztott szakasza a mai napig megtekinthető – az állandó tárlat mellett időszaki fotókiállítással várják a látogatókat.

Kommentek

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.