Új, zöld dízelmotort dob piacra a Ford

A Transitban kezdi pályafutását az Euro6-os blokk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.26. 13.00

Vadonatúj globális dízelmotorcsaládot fejleszt a Ford. Az EcoBlue széria első tagja egy kétliteres erőforrás, amely a megújuló Transit és Transit Custom családokban debütál.

Új, zöld dízelmotort dob piacra a Ford

A dugattyú középvonalától eltolt főtengely, olajban futó vezérmű- és ékszíj, moduláris vezérműtengely – ilyen és ezekhez hasonló fejlesztésekkel csökkentette elődjéhez képest 13 százalékkal annak a kétliteres dízelmotornak üzemanyag-fogyasztását a Ford, amely egy 100-240 lóerős teljesítménytartományt lefedő motorcsalád első tagjaként a Transit és Transit Custom modellekben kap helyet. A blokk további modern technológiákat – például fordítva bekötött szívócsonkot vagy rakétahajtóműveknél használatos anyagokból épített, kis tehetetlenségű turbófeltöltőt – alkalmazva ért el 20 százalékot meghaladó nyomatéknövekedést, pedig a teljesítményt nézve a 10 százalékkal nagyobb lökettérfogatú 2,2 TDCI erőforrás utódjának tekinthető az egység. Ugyancsak vadonatúj a nagynyomású befecskendezési rendszer, amely csekélyebb késlekedéssel, pontosabban adagolva és csendesebben üzemel. Szintén a zajszint csökkentését szolgálja a blokk módosított, merevebb szerkezete – összességében alapjáraton 4 decibellel halkabban fut a blokk. A motor nevének előtagja ezzel meg is van, a Blue pedig a motor NOx-kezelő rendszerére utal. Mivel a szeptembertől hatályba lépő Euro6-os emissziós szabályozás 55 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot engedélyez a kipufogógázban, ez a lépés elengedhetetlen volt. Ford Transit Ford Transit Custom A 2.0 EcoBlue motor első nekifutásra 105, 130 és 170 lóerős kivitelben kerül be a Ford kishaszonjárműveibe, ám később, személyautókba beépítve akár 200 lóerős teljesítményszint is megvalósítható. A globális motorcsalád további tagjai között egy kisebb, másfél literes egység is szerepel majd. Kapcsolódó hír, hogy a Ford Transit és Transit Custom egyaránt megújult: új hátsó légrugózás (Transit Custom Kombi), hatfokozatú automata váltó szerepel az extralistán, valamint olyan fejlett vezetőtámogató funkciók jelentek meg a kínálatban, mint az oldalszél-stabilizáló rendszer, az ütközés előtti biztonsági funkció, vagy a gyalogosfelismerés. Utóbbi rá is fért az autóra, hiszen a Transit Custom brutálisan gyengén teljesített 2012-ben az Euro NCAP gyalogosvédelmi tesztjén – bár tegyük hozzá, a 43 százalékos eredmény még mindig ezerszer jobb volt, mint amire a kortárs furgonok képesek voltak. A Peugeot Expert / Citroen Jumpy / Fiat Scudo trió például csak 26 százalékot, a Renault Trafic 28 százalékot tudott. A Jeep Compass meg 23-at, de arról inkább ne is beszéljünk.  

Kommentek

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.