Új Kamaz dömperek a láthatáron

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.04.09. 11.14

Hidegháború ide, vagy oda a Kamaz új dömperjei amerikai erőforrásokkal készülnek majd.

Új Kamaz dömperek a láthatáron

Új típusokkal bővült a Kamaz nemrég bemutatott modellcsaládja, melynek első hírnöke a Daimler-részegységekkel készülő 5490-es nyergesvontató volt. Ezt, a XXI. századi igényeknek megfelelően megtervezett nyergesvontatót három évvel ezelőtt kezdték gyártani. A hírek szerint hamarosan újabb modellek sorozatgyártása kezdődhet meg.

A Kámai Autógyár mezőgazdasági, illetve építőipari járművekkel tervezi bővíteni a kínálatot, melyek a jó öreg  6520-as és a 65201-es dömpert váltanák le a modellpalettán. Az új modellek között megtalálhatjuk a 6580-ast, a 65801-est és a 65802-est. Ezek lényegében azonos gépészettel, ugyanakkor eltérő hosszúságban és teherbírással állnak a felhasználók rendelkezésére. Az új modellek három- és négytengelyes változatban, nappali kabinnal vagy hálófülkével is készülhetnek.

A Kamaz új modelljei ugyanakkor – az 5490-es nyergesvontatótól eltérően – nem Daimler motorral, hanem az amerikai Cummins Euro 5-ös környezetvédelmi kibocsátási normákat teljesítő erőforrásaival készülnek a jövőben. A járművekhez kínált felépítmény az orosz Nefaztól érkezik. Igény szerint a járművek zárt, mezőgazdasági felépítménnyel is készülhetnek. A billentőteknő oldalára helyes kis létrát is szereltek, melyről a sofőr kényelmesen ellenőrizheti a rakományt. Az új nehéz-teherbírású teherautókat a felhasználási terület miatt lámpavédő rácsokkal, illetve nem színre fújt lökhárítókkal látták el.

A Kamaz-gyár egyéb iránt nemrég ünnepelte 40 éves fennállását. Az első Kamaz-teherautókról hamarosan részletesen is megemlékezünk.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.