Ilyen busz kell a focikapu elé

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.04.04. 14.46

Miért terjedt el a fociban az “úgy védekeztek, mintha egy busz parkolt volna a kapujuk elé” kifejezés? Mert van realitása.

Ilyen busz kell a focikapu elé

Egyre gyakrabban hallani azt edzők szájából, hogy úgy védekezett az ellenfél, mintha egy buszt állítottak volna a kapu elé. Nos, ez van, fejlődik a futball szakzsargonja, amikor még én fociztam, akkor simán azt mondtuk a jól védekező csapatokra, hogy “úgy nyomják, mint a szerb partizánok”.

Van-e ennek a hasonlatnak realitása? Egy átlagos futballkapu belső szélessége 7,32 méter, míg a belső magassága 2,44 méter. Ha egy jó kapus és megbízható védelem helyett inkább buszra bíznánk a védekezést, akkor oda kellene figyelni  megfelelő típusválasztásra.

bus1-1402481447

Szerencsénk van, a művelet nem igényel csuklóst buszt, mert az legalább 18 méter hosszú és egyharmaddal drágább a szóló buszoknál. Elegendő lehet tehát egy kéttengelyes szóló autóbusz, vagy ha biztosra akarunk menni, akkor háromtengelyes buszokban is gondolkodhatunk. Előbbiek 10-12 méter, míg utóbbiak 13 méter hosszúak átlagban.

Realizálva a dolgokat, akár már egy szívós Ikarus 260-as is a kapu elé állítható, mivel az egykori magyar buszgyártás egyik húzómodellje 11 méter hosszú és 3,4 méter széles. Ennek ellenére egyetlen focicsapatot sem biztatunk arra, hogy ezt a hasonlatot a gyakorlatban is megvalósítsa, főleg nem szeretnénk, ha a gólzáporos helyett 0-0-ás döntetlenben végződő meccsek jönnének divatba.

   

Kommentek

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Élesben tesztelik az új magyar buszt

Hétköznapi utasokkal tesztelik Győrben a Kravtex-Kühne Csoport új, Magyarországon készülő buszát, a Credo Econell 13 CiTY-t.

Rossz világ köszöntött a busszal utazókra itthon

A kormány jelentős mértékben visszafaragta a belföldön utazók jogait. Ennek következtében kevesebb kártérítés és rosszabb tájékoztatás vár az utasokra.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.