Nem találnád ki, hol készülnek az új Scania buszok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.04.02. 13.18

Finnország sosem volt egy autóbuszgyártó nagyhatalom, de ha az új Scania sikeres lesz, akkor minden 180 fokos fordulatot vehet.

Nem találnád ki, hol készülnek az új Scania buszok

Nehezen akar magára találni a finn gazdaság a Nokia gyengélkedése óta. A GDP két évvel ezelőtt 0,4 százalékkal csökkent, tavaly stagnált, idén pedig alig fél százalékos bővülést várnak az ezer tó országában. Ki tudja, lehet éppen a buszgyártás lesz az, ami kihúzza a finneket a slamasztikából, igaz, ebben azért van némi túlzás.

A Scania évről-évre erősíti jelenlétét Finnországban, ami nem csak annak köszönhető, hogy a svéd nyelv itt is hivatalos, hanem annak is, hogy griffes gyártó a korábban főleg belföldre termelő finn buszgyártás kapacitásait használja ki. A svéd gyártó két évvel ezelőtt jelentette be, hogy a finnországi Lahtiban elindítja az OmniExpress 320 LE gyártását. Korábban ugyanitt “vízipók-szerű” autóbuszok  készültek, azonban azok gyártását 2013-ben végleg leállították.

Scania Interlink HD

Scania Interlink HD

A finn gyár most újabb Scania modell, az OmniExpress utódjának tekinthető Interlink gyártásába kezdett. Az első példány nemrég gördült le a gyártósorról. A helyközi és távolsági kivitelű Scania Interlink 11 és 15 méter hosszúságú, két- vagy háromtengelyes változatokban készülhet. A finnek az Interlink emeltpadlós, távolsági változatát szerelik össze, a modellváltozat a HD, vagyis a High Decker jelölést kapta a kínálatban.

Az Interlink HD könnyebb lett az előd modellekhez képest, a karosszéria merevségének növelésének köszönhetően kisebb lett az utastéri vibráció és zaj. Az elődhöz képest pedig az ablakok  felületét 10 centiméterrel megnövelték, melynek köszönhetően az utasok számára nagyobb kilátás nyílik az utastérből. Az első új Scania Interlink HD egy norvég üzemeltetőhöz, a JVB-hez került.

 

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.