Van, amiben jobbak vagyunk Nyugat-Európánál

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.31. 15.50

Egy kutatás szerint hazánk sűrűbb autóbusz-hálózattal rendelkezik Nyugat-Európánál, de még mindig öregebb buszok járnak nálunk.

Van, amiben jobbak vagyunk Nyugat-Európánál

A menetrend szerinti autóbuszos közösségi közlekedésben átalakításokra van szükség a PwC pénzügyi és tranzakciós tanácsadó cég szerint. A PwC erre vonatkozóan kutatást készített, mely rávilágított arra, hogy hazánkban az autóbuszos közlekedés nagyobb területi lefedettséget biztosít, mint Nyugat-Európában.

Magyarországon a tömegközlekedés részesedése a személyszállításból 33,9 százalékot tesz ki, míg az uniós átlag 17,4 százalék. Ugyanakkor az autóbuszos közösségi közlekedést a szolgáltatók többsége csak korszerűtlen járműparkkal tudja biztosítani.

Mint ismeretes, az Európai Unió előírásának megfelelően 2017. január 1-jétől a helyközi autóbuszos közlekedést is liberalizálják, ami változásokat hozhat, mivel így a szolgáltatók nyílt uniós pályázaton nyerhetik el a közszolgáltatási szerződést.

Az állami tulajdonú üzemeltetők ugyanakkor lehetőségeikhez mérten fejlesztenek. Kecskemét 2013-ban 25 csuklós hibrid autóbuszt vásárolt, Kaposvár 2015 végén sűrített földgázzal üzemelő (CNG), környezetkímélő buszokra cserélte teljes járműparkját. A tanulmány szerint a magyarországi helyközi közösségi közlekedés kétharmadát ellátó, az ország településeinek 99,9 százalékába eljutó Volán-társaságok járműparkjának korszerűsítése is folyamatban van.

A Magyar Fejlesztési Bank programjának keretében a Volánok 2013-ban 295 új és 26 használt autóbuszt vásároltak. A Volán autóbuszcsere-programjának két fő feltétele, hogy a járművek átlagéletkora közel 10 évre csökkenjen, tavaly ugyanakkor még mindig 12 év volt a járművek átlagéletkora. Az előirányzott szám teljesítéséhez a tanulmány szerint rövid időn belül 800-1200, majd azt követően évi 400-600 autóbusz beszerzése szükséges.

Kommentek

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.