Van, amiben jobbak vagyunk Nyugat-Európánál

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.31. 15.50

Egy kutatás szerint hazánk sűrűbb autóbusz-hálózattal rendelkezik Nyugat-Európánál, de még mindig öregebb buszok járnak nálunk.

Van, amiben jobbak vagyunk Nyugat-Európánál

A menetrend szerinti autóbuszos közösségi közlekedésben átalakításokra van szükség a PwC pénzügyi és tranzakciós tanácsadó cég szerint. A PwC erre vonatkozóan kutatást készített, mely rávilágított arra, hogy hazánkban az autóbuszos közlekedés nagyobb területi lefedettséget biztosít, mint Nyugat-Európában.

Magyarországon a tömegközlekedés részesedése a személyszállításból 33,9 százalékot tesz ki, míg az uniós átlag 17,4 százalék. Ugyanakkor az autóbuszos közösségi közlekedést a szolgáltatók többsége csak korszerűtlen járműparkkal tudja biztosítani.

Mint ismeretes, az Európai Unió előírásának megfelelően 2017. január 1-jétől a helyközi autóbuszos közlekedést is liberalizálják, ami változásokat hozhat, mivel így a szolgáltatók nyílt uniós pályázaton nyerhetik el a közszolgáltatási szerződést.

Az állami tulajdonú üzemeltetők ugyanakkor lehetőségeikhez mérten fejlesztenek. Kecskemét 2013-ban 25 csuklós hibrid autóbuszt vásárolt, Kaposvár 2015 végén sűrített földgázzal üzemelő (CNG), környezetkímélő buszokra cserélte teljes járműparkját. A tanulmány szerint a magyarországi helyközi közösségi közlekedés kétharmadát ellátó, az ország településeinek 99,9 százalékába eljutó Volán-társaságok járműparkjának korszerűsítése is folyamatban van.

A Magyar Fejlesztési Bank programjának keretében a Volánok 2013-ban 295 új és 26 használt autóbuszt vásároltak. A Volán autóbuszcsere-programjának két fő feltétele, hogy a járművek átlagéletkora közel 10 évre csökkenjen, tavaly ugyanakkor még mindig 12 év volt a járművek átlagéletkora. Az előirányzott szám teljesítéséhez a tanulmány szerint rövid időn belül 800-1200, majd azt követően évi 400-600 autóbusz beszerzése szükséges.

Kommentek

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.