A tömegközlekedésben is jöhet a TPMS

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.30. 12.09

Egy lengyel buszgyártó úgy döntött, hogy a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerért nem kell többet fizetni.

A lengyel autóbuszgyártó a város és elővárosi kialakítású Urbinó modelleknél az alapfelszereltség részévé tette a TPMS-t, vagyis az abroncsnyomás-ellenőrző rendszert. Ezen fejlesztés beépítése 2014-től kötelező  az újonnan gyártott autókba és kishaszonjárművekbe, az autóbuszoknál egyelőre nem.

A TPMS-nek köszönhetően a sofőrök a műszerfalról értesülhetnek a gumiabroncsokban lévő nyomásról, valamint azok hőmérsékletéről. Számos, élettartammal és üzemanyag-fogyasztással kapcsolatos előny mellett a TPMS használatának egyik legfontosabb haszna az lehet, hogy a buszvezetőt azonnal figyelmezteti a rendszer, ha a gumiabroncsokban lévő nyomás kritikus szintet ér el. Az Urbinókba szánt TPMS-t a Continental szállítja a Solarisnak. 

Solaris Urbino

Solaris Urbino

A gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer nemcsak biztonsági, hanem költségcsökkentési szempontból is fontos. Ha alacsony a nyomás, akkor a gumiabroncsok gyorsabban kopnak, a nagyobb gördülési ellenállás miatt pedig a jármű többet fogyaszt. A 10 százalékkal alacsonyabb nyomás ugyanakkor jelentősen csökkenti a futásteljesítményt. Ha viszont túl magas az abroncsnyomás, akkor a gumiabroncsok élettartama ugyanúgy csökken, mint az autóbusz stabilitása és tapadása, emellett a futómű is gyorsabban kopik.

A lengyel Solaris jelenleg Európa egyik legnagyobb buszgyártójának számít, mely 20 évvel ezelőtt kezdte meg a működését. A cég eddig 14 ezer autóbuszt gyártott, melyek három kontinensen, összesen 600 városban – köztük Budapesten, Nyíregyházán, Debrecenben – közlekednek. A Solaris ugyanakkor 5 éve már sorozatgyártásban készít alacsony padlós villamosokat is, melyek német és lengyel nagyvárosokban szállítják az utasokat.

Könnyen elképzelhető, hogy a jövőben több gyártó követi a Solaris gyakorlatát, sőt, az sem kizárt, hogy a TPMS kötelezővé válik a tömegközlekedésben.

   

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.