A BKV három héten át a Credo Econell CiTY típusú buszt teszteli, mely már Euro 6-os motorral rendelkezik. A jármű annyira magyar, hogy egyszerűen ki lehetne rá rakni a Hungarikum matricát. A cég tájékoztatása szerint az autóbusz “85 százalékban hazai gyártású”, hiszen például a teljes, könnyűszerkezetes váz és néhány alkatrész, mint például a kapaszkodók, Mosonmagyóváron készülnek. A maradék 15 százalék viszont a motor, melyet az olasz Fiattól vásárolnak.

Az Econell CiTY csaknem egy tonnával könnyebb a hasonló méretű buszoknál, ennek köszönhetően valamivel kevesebb üzemanyagot fogyaszt. A modell elődjéből több mint 100 jármű, a hazai nagyvárosok útjait rója nap mint nap. A felfrissített modell háromhetes tesztjétől azt remélik, hogy a jövőben a BKV-nál is megjelenhetnek a Kravtex-termékei.

A Kravtex-Kühne cégcsoport 1999 óta foglalkozik buszgyártással. Az eltelt időben még egyetlen járművet sem kellett leselejtezni. Jelenleg mintegy 1200 Credo busz fut a magyar utakon, ezek között vannak, amelyek már több mint egymillió kilométert is megtettek.

 A Kravtex-Kühne cégcsoportnak összesen mintegy 400 alkalmazottja van. A Kühne Zrt.-nél még mezőgazdasági gépek, illetve gépipari részegységek gyártásával foglalkoznak. A Kravtex Kft.-nél  pedig autóbuszokat szerelnek össze, fejlesztenek, illetve értékesítenek. Nemrég készült el Mosonmagyaróváron az új, 5600 négyzetméteres csarnokrész is, amely lehetővé teszi többek között a gyártási volumen növelését, valamint erősítheti a Kravtex-Kühne pozícióját a nemzetközi piacon.