Nem minden esetben hátrány, ha kiesik a kerék

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.18. 13.38

Kíváncsiak voltuk arra, mit szóltak a kínaiak ahhoz, amikor kiesett a kerék az egyik magyar gyártású midibuszból.

Kevés olyan ember van, aki ne hallott volna már arról, mi is történt szerdán. Mint ismeretes, egy elektromos Modulo C 68e kereke menet közben kiesett és eltalált egy járókelőt, aki lábszártörést és medencecsont-sérülést szenvedett.

A korábban megjelent hírekkel ellentétben a jármű nem a BKV tulajdona volt, igaz, a színe egyezik az új budapesti buszokéval. A szóban forgó prototípust csak bemutató céllal használják, így történhetett, hogy éppen egy kínai delegáció utazott a buszon. Információink szerint a küldöttség figyelmét még a Párizsban kiállított BKK-specifikus elektromos Moduló keltette fel.

Elsősorban a kompozit váz miatt láttak fantáziát az Evopróval történő kooperációban. A kínaiak vélhetően a baleset ellenére sem álltak el az együttműködési szándéktól. Ennek oka, hogy a távol-keleti szakemberek a helyszínen látták, hogy nem keletkezett sérülés az autóbusz kompozit karosszériájában a baleset során. A kínai mellett indiai, tajvani és szingapúri érdeklődők is felvették a magyar céggel a kapcsolatot Párizsban az együttműködés reményében.

A rendőrség az autóbuszt lefoglalta, és jelenleg folyamatban van a baleset okainak a feltárása, de a gyártó MABI-Bus Kft.-nél tudomásunk szerint nem gyanakodnak konstrukciós hibára, ez ugyanis bármelyik autóbusszal előfordulhat, ha a csavarok valamilyen oknál fogva meglazulnak.

Kommentek

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.