A kínaiak elektromos turistabusszal vennék be Európát

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.14. 13.17

Már megint Párizs és már megint elektromos busz, de ezúttal a kínaiak mutatják be, mit tudnak.

A magyar elektromos Modulo busz után ezúttal a BYD tartott európai premiert Párizsban. A kínai gyártó legújabb fejlesztésű, tisztán elektromos hajtású turistabuszát a C9-est mutatta be a francia fővárosban. A modell egy évvel ezelőtt készült el, ugyanakkor az európai premierre szükség volt néhány tartóssági tesztre. Emellett pedig a hatótávot is sikerült növelni, korábban ugyanis 170-190 kilométert volt képes megtenni egyetlen feltöltéssel, míg a legújabb változat már 200 kilométeres hatótávval rendelkezik.

bydc9

A kínai gyártó létező piaci rést kíván lefedni, az európai buszgyártók többsége ugyanis leginkább városi közlekedésre alkalmas elektromos járműveket fejlesztett ki eddig, holott a turistabuszok terén is lenne igény az ilyen jellegű járművekre. Nyilván ilyenkor felmerül a kérdés, hogy de mire jó egy távolsági busznál ekkora hatótáv, ha egy nagyobb útnál félúton meg kell állni tölteni.

Talán ez az ok, amiért az európai gyártók nem vették a fáradtságot az elektromos turistabuszok fejlesztésére, ugyanakkor az is igaz, hogy lehetnek olyan üzemeltetők, akiknek nem okozhat problémát az autóbuszok töltés miatti kiesése. Éppen ezért az elektromos turistabuszok vásárlása leginkább a repülőtéri transzferjáratok, városnéző buszok, valamint regionális különjáratokat üzemetető társaságoknak jöhet szóba.

A BYD C9-es elektromos buszát 2,5 óra alatt lehet újratölteni.  A 12,20 méter hosszú autóbusz könnyűszerkezetes, korróziómentes alumínium karosszériából készül, megjelenése gyakorlatilag semmiben sem különbözik a hagyományos hajtással szerelt turistabuszokétól. A 47 személy szállítására alkalmas modell a gyártó tájékoztatása szerint autópályán akár 90-100 kilométer/órával is képes lesz közlekedni. A típus ugyanakkor még nem kapta meg az európai típusbizonyítványt, ennek megszerzése jelenleg is folyamatban van.

Párizsban komolyan gondolják az elektromos közlekedést, a város tervei között szerepel, hogy 2025-re 4500 városi buszt cserélnek elektromos hajtásúra.

 

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.