A kínaiak elektromos turistabusszal vennék be Európát

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.14. 01.03

Már megint Párizs és már megint elektromos busz, de ezúttal a kínaiak mutatják be, mit tudnak.

A magyar elektromos Modulo busz után ezúttal a BYD tartott európai premiert Párizsban. A kínai gyártó legújabb fejlesztésű, tisztán elektromos hajtású turistabuszát a C9-est mutatta be a francia fővárosban. A modell egy évvel ezelőtt készült el, ugyanakkor az európai premierre szükség volt néhány tartóssági tesztre. Emellett pedig a hatótávot is sikerült növelni, korábban ugyanis 170-190 kilométert volt képes megtenni egyetlen feltöltéssel, míg a legújabb változat már 200 kilométeres hatótávval rendelkezik.

bydc9

A kínai gyártó létező piaci rést kíván lefedni, az európai buszgyártók többsége ugyanis leginkább városi közlekedésre alkalmas elektromos járműveket fejlesztett ki eddig, holott a turistabuszok terén is lenne igény az ilyen jellegű járművekre. Nyilván ilyenkor felmerül a kérdés, hogy de mire jó egy távolsági busznál ekkora hatótáv, ha egy nagyobb útnál félúton meg kell állni tölteni.

Talán ez az ok, amiért az európai gyártók nem vették a fáradtságot az elektromos turistabuszok fejlesztésére, ugyanakkor az is igaz, hogy lehetnek olyan üzemeltetők, akiknek nem okozhat problémát az autóbuszok töltés miatti kiesése. Éppen ezért az elektromos turistabuszok vásárlása leginkább a repülőtéri transzferjáratok, városnéző buszok, valamint regionális különjáratokat üzemetető társaságoknak jöhet szóba.

A BYD C9-es elektromos buszát 2,5 óra alatt lehet újratölteni.  A 12,20 méter hosszú autóbusz könnyűszerkezetes, korróziómentes alumínium karosszériából készül, megjelenése gyakorlatilag semmiben sem különbözik a hagyományos hajtással szerelt turistabuszokétól. A 47 személy szállítására alkalmas modell a gyártó tájékoztatása szerint autópályán akár 90-100 kilométer/órával is képes lesz közlekedni. A típus ugyanakkor még nem kapta meg az európai típusbizonyítványt, ennek megszerzése jelenleg is folyamatban van.

Párizsban komolyan gondolják az elektromos közlekedést, a város tervei között szerepel, hogy 2025-re 4500 városi buszt cserélnek elektromos hajtásúra.

 

Kommentek

Újabb fuvarmegosztó szolgáltatás

A Daimler tulajdonában lévő Mytaxi ügyfelei a jövőben már Nagy-Britanniában és Írországban is tudnak majd autót rendelni, mivel a Mytaxi fuzionál a brit Hailo fuvarmegosztó szolgáltatással.

F1: Minek szavazgatni a fejvédőről?

Jenson Button és Sebastian Vettel szerint semmi értelme, hogy a csapatok voksai döntsenek a Forma-1-es fejvédők jövő évi bevezetéséről. Ha biztonságot jelent az eszköz, tegyék kötelezővé a használatát.

Nissan Navara: Munkához vagy pihenéshez?

Bivalyerős, takarékos motorral és kényelmes tekercsugóval próbál civilizáltabbnak látszani konkurenseinél a Navara. Vajon sikerül neki?

F1: Alonso szerint innen Hamilton a favorit

Fernando Alonso úgy véli, a Magyar Nagydíj után már Lewis Hamilton a 2016-os világbajnokság fő esélyese – a pontok mellett a lendület, a pszichológiai előny is az angol mellett szól.

Ilyenek lesznek a városi autók 20 év múlva

Egy barcelonai formatervező iskola hallgatói elképzelték, milyen autók gurulnak majd ki 2035 táján a martorelli Seat-üzem kapuján. Hát ilyenek.

F1: Rosberget nem aggasztja a ponthátrány

Nico Rosberg azt állítja, nem idegeskedik amiatt, hogy oda a világbajnoki vezetése, hiszi, hogy bármikor fordíthat. Örülne, ha már a hétvégén, a Német Nagydíjon sikerülne.

Aranyozott autót kaphatnak az olimpiai bajnokok

Különleges kivitelű Leaf villanyautóval motiválja extra teljesítményre szponzorált sportolóit a Nissan brit leányvállalata.

F1: Kvjat kinyírta a karrierjét?

Orosz sajtóértesülés szerint a Red Bull az idény végén ejti a Toro Rossótól Danyiil Kvjatot, a pilóta minden elvárást alulmúlt.

Izgalmas újdonságokat tartogat nekünk a Mercedes

Egy brit autós szaklap megszerzett egy belső dokumentumot a Mercedestől, amely a következő másfél év termékújdonságait mutatja be. Izgalmas dolgok jönnek.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Rossz üzemanyagot adtak egy csepeli kútnál

Az Auchan csepeli töltőállomásánál tévedésből nem megfelelő üzemanyaggal töltötték fel a tartályokat. Többen is tankoltak, mire lezárták a kutat.