Egyenesen Párizsig ment egy BKV-busz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.10. 06.03

A BKV részére gyártott 20 darab Modulo egyike saját kerekein gurult el Párizsig. Ilyenre eddig nem volt példa a történelemben.

modulo_2016

A modell fejlesztője, az Evopro azért küldte el a francia a fővárosba a járművet, hogy a legfrissebb kompozit megoldásokat és fejlesztéseket bemutató JEC World Show-n prezentálhassa a nagyközönségnek. A BKV részére gyártott Modulo az első elektromos busz, mely teljesítette a Párizs-Budapest távolságot.

A picinyke, mindössze nyolcméteres Modulo C68E február 29-én indult el Budapestről, majd március 4-én érkezett meg Párizsba. Az öt akkumulátorsorral szerelt busz összesen 1570 km távolságot tett meg. Az út során a jármű  792 kWh áramot használt fel, ebből a visszanyert energia 103 kWh-t tett ki. A fékezési erőből visszanyert energiát is számolva az út során a Modulo a 0,487 kWh/km “átlagfogyasztást” produkált. Szakemberek számítása szerint az elektromos áram mint üzemanyag használatával fél tonnánál is több széndioxid-kibocsájtást sikerült elkerülni.

A midibuszt nem puszta marketingcélokból küldték Párizsba, a jármű kompozit karosszériáját ugyanis JEC Innovációs Díjjal tüntették ki. Idén a magyar Evopro mellett olyan neves autógyártók részesültek elismerésben, mint a BMW, az Audi, vagy a Lamborghini.

Ha részletesen olvasna a magyar fejlesztésű kompozit buszokról, akkor ide kattintva megteheti.

Kommentek

Drágulnak az autók a Brexit miatt?

Fontos modellek érkeznek az Egyesül Királyságból, amelynek autóiparát hátrányosan érintheti az EU-népszavazás eredménye. Talán Győr, Esztergom és Kecskemét profitálhat a döntésből?

Videó arról, hogy golfkocsival falnak menni hülyeség

Ne tegyék önök se, ha úgy hozza az élet, hogy golfkocsiba kell ülni. Kevés rajta a biztonsági funkció.

Mercedes AMG GT R: versenyautó civileknek

A tegnapi kiszivárgás után immár itt van minden hivatalos információ az AMG GT legdurvább kiadásáról.

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

F1: Ricciardo betol néhány bécsi szeletet

Jövő héten Ausztriában versenyez a Forma-1-es mezőny, Daniel Ricciardo már melegíti a gyomrát.

Bekeményít a Mercedes-AMG GT

Különösen vad kivitelt készített első önálló modelljéből az AMG. Szélesebb kasztni erősebb motor a Mercedes-AMG GT R-ben.

F1: Kiderült, mi az idei Ferrari legnagyobb baja

Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint a Ferrari idei nehézségei részben annak köszönhetők, hogy nehéz beállítani az autót.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

Brexit: máris fenyegetnek az ázsiai autógyártók

Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.

F1: 2017-ben csak 18 futam?

Bernie Ecclestone nem szeretné tovább bővíteni a versenynaptárat, inkább visszavágná a futamok számát.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.