Jön a mindenevő Caddy

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 07.02

Tavaly mutatkozott be a legújabb generációs Caddy. A genfi autószalonon már a megújult CNG-s változatok is láthatók lesznek.

VW-Caddy-7

A sűrített földgázzal (CNG) hajtott Caddy legfontosabb újdonsága, hogy TGI motorjához – a szegmensben elsőként – dupla kuplungos (DSG), hatsebességes automata váltót is kínálnak. A korábbi gyakorlatnak megfelelően az új generációs CNG-s Caddy személyszállítós és áruszállítós kivitelben gördül le a gyártósorról. A tavaly bemutatott dízeles változatokhoz hasonlóan a Caddy rövid, illetve hosszú (Maxi) tengelytávval is rendelhető lesz.

A modellhez kínált TGI Bluemotion motor lényegében egy bi-fuel erőforrás, sőt, ha úgy tetszik, mindenevő, hiszen sűrített földgázzal ( CNG), de akár benzinnel is üzemeltethető. Sőt, akár biogáz alapú CNG-t is tankolhatnak bele a jövendőbeli tulajdonosok. 

A Caddy CNG kombinált fogyasztása 4,1 kg/100 km, illetve 4,3 kg/100 km (Maxi) körül alakul a legfrissebb gyártói számítások szerint. A környezetvédelemért aggódó olvasóinknak bizonyára beszédes lesz a következő szám: a Caddy CNG 112g szén-dioxidot fog kipöfögni kilométerenként (rövid változat), míg a Maxi 116 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A DSG váltóval ezen értékek kissé magasabbak (123 g/km és 126 g/km) lehetnek. Ez egyébként lényeges előrelépés, hiszen a Caddy EcoFuel a korábbi gázmotororral 156 g/km-es emissziós értéket produkált.

vw-caddy-tgi-bluemotion-with-dsg

A  nagynyomású acéltartályok a padlólemez alatt kapnak helyet, ennek köszönhetően az áruszállítós változatoknál a raktér a hagyományos hajtásúval egyenértékű 3200 liter, míg a Caddy Maxi esetében 4130 liter. A CNG-s modelleket ugyanakkor 13 literes benzintartállyal is ellátják.

Az új, rövid tengelytávú Caddyt négy, míg a Maxit öt darab gáztartállyal szerelik. Ez megegyezik az előző generációs változatok összeszerelési hagyományaival, sőt a Genfben bemutatkozó új CNG-s Caddy ugyanannyi sűrített földgázt lesz képes cipelni, mint az elődnek számító EcoFuel. A rövid Caddyvel 26 kilogrammnyi, a Caddy Maxival pedig 37 kilogrammnyi, 200 barra sűrített földgázt tankolhatnak a tulajdonosok, hatótávjuk ennek köszönhetően pedig 630 vagy 860 kilométer lehet.

Az 1,4 literes TGI erőforrást az új TSI-motorpaletta alapján fejlesztették ki és teljesíti a jelenleg érvényben lévő Euro 6-os normákat. Az erőforrás 110 lóerős (81 kW) teljesítményre képes, végsebessége pedig 174 km/óra (a DSG-vel 172 km/óra).

Az új modell 2016 júniusában kerül a márkakereskedésekbe. A rövid tengelytávú, manuális váltóval szerelt áruszállító nettó ára 19 310 euró, átszámítva 5 710 000 forint,  míg a DSG váltóval félmillióval dobhatja meg a vételárat. A személyszállító kivitelért Conceptline felszereléssel és manuális váltóval nettó 19 685 eurót ( nettó), vagyis 5 800 000 forintot kérnének el, a Volkswagen tájékoztatása szerint.

A Caddy CNG világpremierje egy hét múlva, márciusban lesz a genfi autószalonon.

Kommentek

11 fotó, amitől lehet sikítva fogsz röhögni

Már rögtön az első megadja az alaphangot, a többi csak kellemes ráadás. Ne feledd, a nevetésnek gyógyító hatása van, röhögj bátran!

F1: Rosberg a herceggel bratyizott

Nico Rosberg természetesen már Monacóban van (hiszen ott él), Albert herceggel ment egy kört a környéken.

A mustangos megmutatja, hogy nem szabad autópályára hajtani

A Ford Mustang sofőrje túl lelkesen próbált felhajtani a pályára, nem úgy jött össze, ahogy ez a KRESZ-könyvekben szerepel.

Vettel: 15 év után győzhetünk Monacóban!

Sebastian Vettel szerint a Ferrari képes lesz a győzelemért harcolni Monacóban. 15 éve tartó nyeretlenségi széria érhetne ezzel véget.

F1: A Toro Rosso jövőre már rendes motort akar

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint feltétlenül új specifikációjú motorra kell váltania az istállónak 2017-ben.

Egy SEAT, amit a szenvedélynek kellene eladnia

A hamarosan leköszönő SEAT Ibiza sportos kivitele, feltűnő megjelenéssel és egy visszafogott turbós benzinmotorral.

Schumacher csapata jönne a Forma-1-be?

Német sajtóértesülés szerint az alsóbb kategóriákban aktív Prema Powerteam a Forma-1-es belépést fontolgathatja.

Megrázó fotókon az 5-ös úton történt tragédia

BMW és kamion karambolozott az 5-ös főút 122-es kilométerénél.

Az Aston Martin Vanquish Zagato dögös formájánál csak hangja csábítóbb

Amikor egy olasz formatervező álmodta lemezek mögött felüvölt egy V12-es motor, ahhoz kevés dolog fogható.

Rekordot döntött a kecskeméti Mercedes

Több mint 180 ezer legyártott járművel húszszázalékos növekedést ért el a Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2015-ben.

F1: Körrekordok dőlhetnek Monacóban

A Mercedes technikai főnöke szerint a hétvégén sosem látott tempóban köröznek majd a Forma-1-esek.

Halálos baleset az 5-ös úton

Összeütközött egy kamion és egy személyautó az 5-ös főút 122-es kilométerénél, Petőfiszállás térségében.