Jön a mindenevő Caddy

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 07.00

Tavaly mutatkozott be a legújabb generációs Caddy. A genfi autószalonon már a megújult CNG-s változatok is láthatók lesznek.

VW-Caddy-7 A sűrített földgázzal (CNG) hajtott Caddy legfontosabb újdonsága, hogy TGI motorjához – a szegmensben elsőként – dupla kuplungos (DSG), hatsebességes automata váltót is kínálnak. A korábbi gyakorlatnak megfelelően az új generációs CNG-s Caddy személyszállítós és áruszállítós kivitelben gördül le a gyártósorról. A tavaly bemutatott dízeles változatokhoz hasonlóan a Caddy rövid, illetve hosszú (Maxi) tengelytávval is rendelhető lesz. A modellhez kínált TGI Bluemotion motor lényegében egy bi-fuel erőforrás, sőt, ha úgy tetszik, mindenevő, hiszen sűrített földgázzal ( CNG), de akár benzinnel is üzemeltethető. Sőt, akár biogáz alapú CNG-t is tankolhatnak bele a jövendőbeli tulajdonosok.  A Caddy CNG kombinált fogyasztása 4,1 kg/100 km, illetve 4,3 kg/100 km (Maxi) körül alakul a legfrissebb gyártói számítások szerint. A környezetvédelemért aggódó olvasóinknak bizonyára beszédes lesz a következő szám: a Caddy CNG 112g szén-dioxidot fog kipöfögni kilométerenként (rövid változat), míg a Maxi 116 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A DSG váltóval ezen értékek kissé magasabbak (123 g/km és 126 g/km) lehetnek. Ez egyébként lényeges előrelépés, hiszen a Caddy EcoFuel a korábbi gázmotororral 156 g/km-es emissziós értéket produkált. vw-caddy-tgi-bluemotion-with-dsg A  nagynyomású acéltartályok a padlólemez alatt kapnak helyet, ennek köszönhetően az áruszállítós változatoknál a raktér a hagyományos hajtásúval egyenértékű 3200 liter, míg a Caddy Maxi esetében 4130 liter. A CNG-s modelleket ugyanakkor 13 literes benzintartállyal is ellátják. Az új, rövid tengelytávú Caddyt négy, míg a Maxit öt darab gáztartállyal szerelik. Ez megegyezik az előző generációs változatok összeszerelési hagyományaival, sőt a Genfben bemutatkozó új CNG-s Caddy ugyanannyi sűrített földgázt lesz képes cipelni, mint az elődnek számító EcoFuel. A rövid Caddyvel 26 kilogrammnyi, a Caddy Maxival pedig 37 kilogrammnyi, 200 barra sűrített földgázt tankolhatnak a tulajdonosok, hatótávjuk ennek köszönhetően pedig 630 vagy 860 kilométer lehet. Az 1,4 literes TGI erőforrást az új TSI-motorpaletta alapján fejlesztették ki és teljesíti a jelenleg érvényben lévő Euro 6-os normákat. Az erőforrás 110 lóerős (81 kW) teljesítményre képes, végsebessége pedig 174 km/óra (a DSG-vel 172 km/óra). Az új modell 2016 júniusában kerül a márkakereskedésekbe. A rövid tengelytávú, manuális váltóval szerelt áruszállító nettó ára 19 310 euró, átszámítva 5 710 000 forint,  míg a DSG váltóval félmillióval dobhatja meg a vételárat. A személyszállító kivitelért Conceptline felszereléssel és manuális váltóval nettó 19 685 eurót ( nettó), vagyis 5 800 000 forintot kérnének el, a Volkswagen tájékoztatása szerint. A Caddy CNG világpremierje egy hét múlva, márciusban lesz a genfi autószalonon.

Kommentek

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.