Jön a mindenevő Caddy

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 07.02

Tavaly mutatkozott be a legújabb generációs Caddy. A genfi autószalonon már a megújult CNG-s változatok is láthatók lesznek.

VW-Caddy-7 A sűrített földgázzal (CNG) hajtott Caddy legfontosabb újdonsága, hogy TGI motorjához – a szegmensben elsőként – dupla kuplungos (DSG), hatsebességes automata váltót is kínálnak. A korábbi gyakorlatnak megfelelően az új generációs CNG-s Caddy személyszállítós és áruszállítós kivitelben gördül le a gyártósorról. A tavaly bemutatott dízeles változatokhoz hasonlóan a Caddy rövid, illetve hosszú (Maxi) tengelytávval is rendelhető lesz. A modellhez kínált TGI Bluemotion motor lényegében egy bi-fuel erőforrás, sőt, ha úgy tetszik, mindenevő, hiszen sűrített földgázzal ( CNG), de akár benzinnel is üzemeltethető. Sőt, akár biogáz alapú CNG-t is tankolhatnak bele a jövendőbeli tulajdonosok.  A Caddy CNG kombinált fogyasztása 4,1 kg/100 km, illetve 4,3 kg/100 km (Maxi) körül alakul a legfrissebb gyártói számítások szerint. A környezetvédelemért aggódó olvasóinknak bizonyára beszédes lesz a következő szám: a Caddy CNG 112g szén-dioxidot fog kipöfögni kilométerenként (rövid változat), míg a Maxi 116 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A DSG váltóval ezen értékek kissé magasabbak (123 g/km és 126 g/km) lehetnek. Ez egyébként lényeges előrelépés, hiszen a Caddy EcoFuel a korábbi gázmotororral 156 g/km-es emissziós értéket produkált. vw-caddy-tgi-bluemotion-with-dsg A  nagynyomású acéltartályok a padlólemez alatt kapnak helyet, ennek köszönhetően az áruszállítós változatoknál a raktér a hagyományos hajtásúval egyenértékű 3200 liter, míg a Caddy Maxi esetében 4130 liter. A CNG-s modelleket ugyanakkor 13 literes benzintartállyal is ellátják. Az új, rövid tengelytávú Caddyt négy, míg a Maxit öt darab gáztartállyal szerelik. Ez megegyezik az előző generációs változatok összeszerelési hagyományaival, sőt a Genfben bemutatkozó új CNG-s Caddy ugyanannyi sűrített földgázt lesz képes cipelni, mint az elődnek számító EcoFuel. A rövid Caddyvel 26 kilogrammnyi, a Caddy Maxival pedig 37 kilogrammnyi, 200 barra sűrített földgázt tankolhatnak a tulajdonosok, hatótávjuk ennek köszönhetően pedig 630 vagy 860 kilométer lehet. Az 1,4 literes TGI erőforrást az új TSI-motorpaletta alapján fejlesztették ki és teljesíti a jelenleg érvényben lévő Euro 6-os normákat. Az erőforrás 110 lóerős (81 kW) teljesítményre képes, végsebessége pedig 174 km/óra (a DSG-vel 172 km/óra). Az új modell 2016 júniusában kerül a márkakereskedésekbe. A rövid tengelytávú, manuális váltóval szerelt áruszállító nettó ára 19 310 euró, átszámítva 5 710 000 forint,  míg a DSG váltóval félmillióval dobhatja meg a vételárat. A személyszállító kivitelért Conceptline felszereléssel és manuális váltóval nettó 19 685 eurót ( nettó), vagyis 5 800 000 forintot kérnének el, a Volkswagen tájékoztatása szerint. A Caddy CNG világpremierje egy hét múlva, márciusban lesz a genfi autószalonon.

Kommentek

Elcseréltem anyámért az autómat

Nem tudtam mást csinálni, szinte bűnözőként bántak velünk a rendőrök – mondja olvasónk. Először nem is hitte, hogy rendőrökkel van dolga.

Ez a videó most megtanít helikoptert vezetni

Imádjuk a hatvanas évek Amerikájában készült oktatóvideókat, ez is egy zseniális darab.

F1: Ilyen, amikor Hamilton lángol

Persze, ez csak egy trükkös fotó. Twitter-posztjában a mindennapi imádkozásról emlékezett meg a háromszoros bajnok.

F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Negyed századdal ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1 történetének legeredményesebb pilótája, Michael Schumacher.

F1: Hamiltonnak idén többet ér a győzelem

Lewis Hamilton úgy érzi, az idei szezonban kell szembesülnie a legtöbb kihívással, ezért a világbajnoki cím többet jelentene számára, mint az előző három.

Valószínűleg ez a hölgy baleseti rekordot állított fel

Ilyen gyorsan senki nem borított fel még tesztautót. A kereskedés parkolójából sem jutott ki a nő.

F1: Különcködnek a csapattársak a monzai gumikkal

A mezőnyből több csapatnál is másképp választottak gumit az egyes pilóták az Olasz Nagydíjra.

Mindent bele kombi az Opeltől, terebélyes farral

Az Opel Astra kombiváltozatának minden földi jóval teleszórt változatát próbáltuk, 160 lóerős dízelmotorral, olyan extrákkal, amiket valószínűleg a vevők elenyésző százaléka rendel csak meg.

Sosem gondoltuk volna, de a maga módján ez a Daewoo Matiz állat!

Az autózás legolcsóbb eszköze csak ritkán kerül az autóépítők látóterébe. Túl fiatal, és túl gyakori, nehéz úgy hozzányúlni, hogy kínos magyarázkodás nélkül lehessen felelni az “ezt most miért?” kérdésre.

F1: A Red Bullnál garantált a pilótabalhé

A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, elkerülhetetlen, hogy Daniel Ricciardo és Max Verstappen viszonya megromoljon, a kérdés csak az, hogyan kezelik majd a helyzetet.

Elektromos sportautóban gondolkodik a Nissan

Megépítheti fél évtizeddel ezelőtt bemutatott villanymotoros sportkocsiját a Nissan.

Indiában gőzerővel folynak az antigravitációs autótechnológiai fejlesztések

Nem lehet belefáradni az indiai filmipar autós trükkjeleneteibe: a fizika korlátait teljességgel figyelmen kívül hagyó momentumok szórakoztatóbbak, mint amennyire elviselhetetlenül bugyuták.