Jön a mindenevő Caddy

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 07.00

Tavaly mutatkozott be a legújabb generációs Caddy. A genfi autószalonon már a megújult CNG-s változatok is láthatók lesznek.

VW-Caddy-7 A sűrített földgázzal (CNG) hajtott Caddy legfontosabb újdonsága, hogy TGI motorjához – a szegmensben elsőként – dupla kuplungos (DSG), hatsebességes automata váltót is kínálnak. A korábbi gyakorlatnak megfelelően az új generációs CNG-s Caddy személyszállítós és áruszállítós kivitelben gördül le a gyártósorról. A tavaly bemutatott dízeles változatokhoz hasonlóan a Caddy rövid, illetve hosszú (Maxi) tengelytávval is rendelhető lesz. A modellhez kínált TGI Bluemotion motor lényegében egy bi-fuel erőforrás, sőt, ha úgy tetszik, mindenevő, hiszen sűrített földgázzal ( CNG), de akár benzinnel is üzemeltethető. Sőt, akár biogáz alapú CNG-t is tankolhatnak bele a jövendőbeli tulajdonosok.  A Caddy CNG kombinált fogyasztása 4,1 kg/100 km, illetve 4,3 kg/100 km (Maxi) körül alakul a legfrissebb gyártói számítások szerint. A környezetvédelemért aggódó olvasóinknak bizonyára beszédes lesz a következő szám: a Caddy CNG 112g szén-dioxidot fog kipöfögni kilométerenként (rövid változat), míg a Maxi 116 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A DSG váltóval ezen értékek kissé magasabbak (123 g/km és 126 g/km) lehetnek. Ez egyébként lényeges előrelépés, hiszen a Caddy EcoFuel a korábbi gázmotororral 156 g/km-es emissziós értéket produkált. vw-caddy-tgi-bluemotion-with-dsg A  nagynyomású acéltartályok a padlólemez alatt kapnak helyet, ennek köszönhetően az áruszállítós változatoknál a raktér a hagyományos hajtásúval egyenértékű 3200 liter, míg a Caddy Maxi esetében 4130 liter. A CNG-s modelleket ugyanakkor 13 literes benzintartállyal is ellátják. Az új, rövid tengelytávú Caddyt négy, míg a Maxit öt darab gáztartállyal szerelik. Ez megegyezik az előző generációs változatok összeszerelési hagyományaival, sőt a Genfben bemutatkozó új CNG-s Caddy ugyanannyi sűrített földgázt lesz képes cipelni, mint az elődnek számító EcoFuel. A rövid Caddyvel 26 kilogrammnyi, a Caddy Maxival pedig 37 kilogrammnyi, 200 barra sűrített földgázt tankolhatnak a tulajdonosok, hatótávjuk ennek köszönhetően pedig 630 vagy 860 kilométer lehet. Az 1,4 literes TGI erőforrást az új TSI-motorpaletta alapján fejlesztették ki és teljesíti a jelenleg érvényben lévő Euro 6-os normákat. Az erőforrás 110 lóerős (81 kW) teljesítményre képes, végsebessége pedig 174 km/óra (a DSG-vel 172 km/óra). Az új modell 2016 júniusában kerül a márkakereskedésekbe. A rövid tengelytávú, manuális váltóval szerelt áruszállító nettó ára 19 310 euró, átszámítva 5 710 000 forint,  míg a DSG váltóval félmillióval dobhatja meg a vételárat. A személyszállító kivitelért Conceptline felszereléssel és manuális váltóval nettó 19 685 eurót ( nettó), vagyis 5 800 000 forintot kérnének el, a Volkswagen tájékoztatása szerint. A Caddy CNG világpremierje egy hét múlva, márciusban lesz a genfi autószalonon.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.