Nagyon rápörgött a Mercedes a környezetvédelemre

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 12.00

A jövőben a Mercedes-Benz teherautókhoz akár HVO-val üzemeltethető erőforrásokat is választhatunk.

A Mercedes ezentúl hidrogénezett növényi olajokból (HVO) készülő biodízellel is üzemeltethető erőforrásokat kínál az alternatív üzemanyagokat kedvelő üzemeltetőknek. A négyféle HVO-val működő erőforrás a könnyű és a nehéz teherbírású teherautókhoz lesz rendelhető. A HVO-kínálatban három hathengeres ( OM 470, OM 471, OM 936), valamint egy négyhengeres (OM 934) erőforrás kapott helyet. A könnyű teherbírású teherautókhoz készülő OM 934-es. 5,1 literes erőforrás a 156-231 lóerő közötti, míg a szintén könnyű teherbírású modellekhez rendelhető OM 936-os, 7,7 literes motor a 238-299 lóerő közötti teljesítménytartományban lesz elérhető. A 10,7 literes, nehéz teherbírású teherautókhoz választható OM 470-es pedig 326 és a 428 lóerő közötti teljesítmény-tartományban választható. Valamennyi motor megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi kibocsátási normáknak. MBA_02 A HVO kénmentes égést biztosít, emellett elégésekor nem keletkezik korom. Az alternatív üzemanyag nevéből eredően a növényi eredetű olajok hidrogenizációján (valamely vegyület hidrogénnel történő egyesítésén) alapul, és elkészítéséhez állati zsírok, használt olajok, valamint hulladékszármazékok is felhasználhatók. A HVO a hagyományos dízel üzemanyag adalékanyagként, vagy akár önállóan, üzemanyagként is használható. Előnyei közé tartozik, hogy használatával akár -35 fokos hidegben is megvalósítható a hidegindítás, emellett már 5 százalékos keverésével közel 4 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el. A HVO szén-dioxid-kibocsátása pedig jócskán elmarad a hagyományos dízelétől. A HVO-val üzemeltethető OM-erőforrások lényegében megegyeznek dízeles társaikkal, a Daimlernek sem az üzemanyag-befecskendezésen, sem az üzemanyag-vezetékeken, sem pedig a tömítéseken nem kellett változtatnia.          

Kommentek

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.