Összeálltak az Orangeways károsultak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.21. 11.02

Már számtalan utas járt pórul vele, a cégre azonban mégse jár rá úgy a hatóság, mint az Uber-sofőrökre.

Képzelje el, hogy interneten megvásárol egy retúr jegyet egy nem túl távoli közép-európai nagyvárosba, egy online fapados busztársaság, az Orangeways oldalán, majd elkezdi tervezni az utazást. Pár nap múlva jön az sms ( vagy e-mail), hogy a megadott napon mégsem indul a járat, mert azt technikai okok miatt törölték. És akkor az ember elkezdhet futni a pénze után. A magyar fapados társaság által nyújtott problémás szolgáltatások miatt az Orangeways-károsultak Facebook-csoportot alakítottak, mert szerintük a cég adminja folyamatosan törli saját Facebook oldalán a kritikai jellegű hozzászólásokat, így az utaspanaszokat is. A jelenleg közel 500 fős táborral rendelkező Orangeways-károsultak oldalán horror sztorik olvashatóak. “A mi járatunkat is törölték, 2015. december 30-án mentünk volna Erdélybe. Azóta többszöri ígéretet kaptam (írásban is) a jegyek árának visszatérítésére. Végül egy hónapnyi levelezés és telefonálás árán visszautalták négy darab jegyem árát (47 200 Ft)” – írja egy csalódott posztoló az oldalon. Nem mindenki rendelkezik azonban ilyen kötél idegekkel. Decemberben több utas rendőrt hívott a cég népligeti ügyfélszolgálatához, mikor kiderült, hogy a szintén törölt járatok miatt nem tudják visszaadni a korábban kifizetett jegyek árát. Tavaly októberben egy ennél hajmeresztőbb eset is megtörtént, amiről ugyancsak egy károsult számolt be: “Kiderült hogy olyan járatra vettünk jegyet ami már nem is létezik.Ott álltunk Bécsben a szakadó esőben, majd a telefonban a flegma munkatársuk közölte, hogy ők nem tudnak nekünk segíteni. Így jártunk.” Egyes beszámolók szerint pedig nemcsak járatlemondások történtek, sokakat otthagytak Prágában, vagy éppen Bécsben tavaly, de olyan is történt, hogy egy lerobbant busz helyére egy balesetet szenvedett autóbuszt küldtek. Sokan persze felteszik a kérdést, hogyha ennyi a panasz, akkor miért utaznak még külföldre ezzel a szolgáltatóval? Hiszen ott van a lassan tíz éve megbízható szolgáltatásokat nyújtó szintén fapados ( ámde valójában magas komfortfokozatú és plusz díjmentes szolgáltatásokkal dolgozó) cseh Student Agency,  valamint a nemrég Budapesten megjelent lengyel Polskibus, továbbá az állami kézben lévő Volánbusz. Természetesen még ezen cikk megírása előtt megkerestük a céget, hogy mi a véleménye a cégnek a számtalan utaspanaszról, megalapozottnak látják-e ezeket, azonban erre e-e-mailünkre öt napja nem érkezett válasz. Amennyiben Önnek friss sztorija van az Orangeways szolgáltatásról, kérjük írja meg nekünk üzenetben a King of the Road oldalon!        

Kommentek

Kész a világ legnagyobb nyomtatott szobra

Ez a világ legnagyobb 3D tollal készített műalkotása, létrehozásához 800 munkaórára és mintegy 13,8 km műanyagszálra volt szükség.

F1: Ilyen, amikor Ricciardo közúton állatkodik

Daniel Ricciardo nem csak a versenypályán gyors, akkor sem jön zavarba, amikor közúton lehet odalépni kicsit.

Ez most más tészta: Vettel Räikkönen ellen

A Ferrari pilótái egy igazi olasz mamma irányítása mellett csapnak össze – a konyhában.

F1: Vettel balhézott, de nem kért büntetést ellenfelének

Sebastian Vettel nem híve annak, hogy a felügyelők feltartásért osztogassanak büntetéseket a Forma-1-es hétvégék során.

Bárkinek lehet olyan motorja, mint a BMW M4 GTS-é

Tömegpiaci termékké válhat a vízbefecskendezés, ígéri a technológiát eredetileg a BMW számára kifejlesztő Bosch.

F1: Rosbergnek minden futam egy kupadöntő

Nico Rosberg és Lewis Hamilton is szoros csatát jósol a bajnokság végéig. Bármelyikük nyerhet.

Cuki játékautók valódi felnőtteknek

Amikor az ember a dugókban fő, vagy parkolóhelyet keresve tombol, szívesen ülne át egy japán kei-carba. Különösen, ha az olyan imádni való, mint a Toyota újdonsága.

Melyik a legjobb használt luxuslimuzin?

A Lexus a kilencvenes években furakodott be a luxuslimuzinok zárt európai klubjába. Az LS 400-zal célba vette a Mercedest, a BMW-t és a Jaguart. A vetélytársak most újra összetalálkoztak. Nézzük, mit változtatott az eltelt idő az erőviszonyokon!

“Új kategória” lesz a 2017-es Forma-1

A Toro Rossó-s Carlos Sainz szerint hatalmas változást hoznak a jövő évi új szabályok, de pont erre van szüksége a Forma-1-nek.

Jönnek az integető, dudáló robotautók

Egy egyetemi kutató feladta tudományos pályáját, és autófejlesztésbe fogott. A cél az okos és figyelmes gépkocsi megvalósítása.

Velencében romantikázott Palvin Barbi és Lewis Hamilton

A Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton és a magyar modell, Palvin Barbara tavasz óta találkozgat, de állítólag csak barátok. Most Velencében jöttek össze egy “baráti” randira.

F1: Testőröket Verstappennek?

Max Verstappen menedzsere azt mondja a Red Bull tinijénk nem kell külön védelem a hétvégi Olasz Nagydíjra.