Összeálltak az Orangeways károsultak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.21. 11.02

Már számtalan utas járt pórul vele, a cégre azonban mégse jár rá úgy a hatóság, mint az Uber-sofőrökre.

Képzelje el, hogy interneten megvásárol egy retúr jegyet egy nem túl távoli közép-európai nagyvárosba, egy online fapados busztársaság, az Orangeways oldalán, majd elkezdi tervezni az utazást. Pár nap múlva jön az sms ( vagy e-mail), hogy a megadott napon mégsem indul a járat, mert azt technikai okok miatt törölték. És akkor az ember elkezdhet futni a pénze után. A magyar fapados társaság által nyújtott problémás szolgáltatások miatt az Orangeways-károsultak Facebook-csoportot alakítottak, mert szerintük a cég adminja folyamatosan törli saját Facebook oldalán a kritikai jellegű hozzászólásokat, így az utaspanaszokat is. A jelenleg közel 500 fős táborral rendelkező Orangeways-károsultak oldalán horror sztorik olvashatóak. “A mi járatunkat is törölték, 2015. december 30-án mentünk volna Erdélybe. Azóta többszöri ígéretet kaptam (írásban is) a jegyek árának visszatérítésére. Végül egy hónapnyi levelezés és telefonálás árán visszautalták négy darab jegyem árát (47 200 Ft)” – írja egy csalódott posztoló az oldalon. Nem mindenki rendelkezik azonban ilyen kötél idegekkel. Decemberben több utas rendőrt hívott a cég népligeti ügyfélszolgálatához, mikor kiderült, hogy a szintén törölt járatok miatt nem tudják visszaadni a korábban kifizetett jegyek árát. Tavaly októberben egy ennél hajmeresztőbb eset is megtörtént, amiről ugyancsak egy károsult számolt be: “Kiderült hogy olyan járatra vettünk jegyet ami már nem is létezik.Ott álltunk Bécsben a szakadó esőben, majd a telefonban a flegma munkatársuk közölte, hogy ők nem tudnak nekünk segíteni. Így jártunk.” Egyes beszámolók szerint pedig nemcsak járatlemondások történtek, sokakat otthagytak Prágában, vagy éppen Bécsben tavaly, de olyan is történt, hogy egy lerobbant busz helyére egy balesetet szenvedett autóbuszt küldtek. Sokan persze felteszik a kérdést, hogyha ennyi a panasz, akkor miért utaznak még külföldre ezzel a szolgáltatóval? Hiszen ott van a lassan tíz éve megbízható szolgáltatásokat nyújtó szintén fapados ( ámde valójában magas komfortfokozatú és plusz díjmentes szolgáltatásokkal dolgozó) cseh Student Agency,  valamint a nemrég Budapesten megjelent lengyel Polskibus, továbbá az állami kézben lévő Volánbusz. Természetesen még ezen cikk megírása előtt megkerestük a céget, hogy mi a véleménye a cégnek a számtalan utaspanaszról, megalapozottnak látják-e ezeket, azonban erre e-e-mailünkre öt napja nem érkezett válasz. Amennyiben Önnek friss sztorija van az Orangeways szolgáltatásról, kérjük írja meg nekünk üzenetben a King of the Road oldalon!        

Kommentek

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.