Összeálltak az Orangeways károsultak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.21. 11.02

Már számtalan utas járt pórul vele, a cégre azonban mégse jár rá úgy a hatóság, mint az Uber-sofőrökre.

Képzelje el, hogy interneten megvásárol egy retúr jegyet egy nem túl távoli közép-európai nagyvárosba, egy online fapados busztársaság, az Orangeways oldalán, majd elkezdi tervezni az utazást. Pár nap múlva jön az sms ( vagy e-mail), hogy a megadott napon mégsem indul a járat, mert azt technikai okok miatt törölték. És akkor az ember elkezdhet futni a pénze után. A magyar fapados társaság által nyújtott problémás szolgáltatások miatt az Orangeways-károsultak Facebook-csoportot alakítottak, mert szerintük a cég adminja folyamatosan törli saját Facebook oldalán a kritikai jellegű hozzászólásokat, így az utaspanaszokat is. A jelenleg közel 500 fős táborral rendelkező Orangeways-károsultak oldalán horror sztorik olvashatóak. “A mi járatunkat is törölték, 2015. december 30-án mentünk volna Erdélybe. Azóta többszöri ígéretet kaptam (írásban is) a jegyek árának visszatérítésére. Végül egy hónapnyi levelezés és telefonálás árán visszautalták négy darab jegyem árát (47 200 Ft)” – írja egy csalódott posztoló az oldalon. Nem mindenki rendelkezik azonban ilyen kötél idegekkel. Decemberben több utas rendőrt hívott a cég népligeti ügyfélszolgálatához, mikor kiderült, hogy a szintén törölt járatok miatt nem tudják visszaadni a korábban kifizetett jegyek árát. Tavaly októberben egy ennél hajmeresztőbb eset is megtörtént, amiről ugyancsak egy károsult számolt be: “Kiderült hogy olyan járatra vettünk jegyet ami már nem is létezik.Ott álltunk Bécsben a szakadó esőben, majd a telefonban a flegma munkatársuk közölte, hogy ők nem tudnak nekünk segíteni. Így jártunk.” Egyes beszámolók szerint pedig nemcsak járatlemondások történtek, sokakat otthagytak Prágában, vagy éppen Bécsben tavaly, de olyan is történt, hogy egy lerobbant busz helyére egy balesetet szenvedett autóbuszt küldtek. Sokan persze felteszik a kérdést, hogyha ennyi a panasz, akkor miért utaznak még külföldre ezzel a szolgáltatóval? Hiszen ott van a lassan tíz éve megbízható szolgáltatásokat nyújtó szintén fapados ( ámde valójában magas komfortfokozatú és plusz díjmentes szolgáltatásokkal dolgozó) cseh Student Agency,  valamint a nemrég Budapesten megjelent lengyel Polskibus, továbbá az állami kézben lévő Volánbusz. Természetesen még ezen cikk megírása előtt megkerestük a céget, hogy mi a véleménye a cégnek a számtalan utaspanaszról, megalapozottnak látják-e ezeket, azonban erre e-e-mailünkre öt napja nem érkezett válasz. Amennyiben Önnek friss sztorija van az Orangeways szolgáltatásról, kérjük írja meg nekünk üzenetben a King of the Road oldalon!        

Kommentek

Újabb fuvarmegosztó szolgáltatás

A Daimler tulajdonában lévő Mytaxi ügyfelei a jövőben már Nagy-Britanniában és Írországban is tudnak majd autót rendelni, mivel a Mytaxi fuzionál a brit Hailo fuvarmegosztó szolgáltatással.

F1: Minek szavazgatni a fejvédőről?

Jenson Button és Sebastian Vettel szerint semmi értelme, hogy a csapatok voksai döntsenek a Forma-1-es fejvédők jövő évi bevezetéséről. Ha biztonságot jelent az eszköz, tegyék kötelezővé a használatát.

Nissan Navara: Munkához vagy pihenéshez?

Bivalyerős, takarékos motorral és kényelmes tekercsugóval próbál civilizáltabbnak látszani konkurenseinél a Navara. Vajon sikerül neki?

F1: Alonso szerint innen Hamilton a favorit

Fernando Alonso úgy véli, a Magyar Nagydíj után már Lewis Hamilton a 2016-os világbajnokság fő esélyese – a pontok mellett a lendület, a pszichológiai előny is az angol mellett szól.

Ilyenek lesznek a városi autók 20 év múlva

Egy barcelonai formatervező iskola hallgatói elképzelték, milyen autók gurulnak majd ki 2035 táján a martorelli Seat-üzem kapuján. Hát ilyenek.

F1: Rosberget nem aggasztja a ponthátrány

Nico Rosberg azt állítja, nem idegeskedik amiatt, hogy oda a világbajnoki vezetése, hiszi, hogy bármikor fordíthat. Örülne, ha már a hétvégén, a Német Nagydíjon sikerülne.

Aranyozott autót kaphatnak az olimpiai bajnokok

Különleges kivitelű Leaf villanyautóval motiválja extra teljesítményre szponzorált sportolóit a Nissan brit leányvállalata.

F1: Kvjat kinyírta a karrierjét?

Orosz sajtóértesülés szerint a Red Bull az idény végén ejti a Toro Rossótól Danyiil Kvjatot, a pilóta minden elvárást alulmúlt.

Izgalmas újdonságokat tartogat nekünk a Mercedes

Egy brit autós szaklap megszerzett egy belső dokumentumot a Mercedestől, amely a következő másfél év termékújdonságait mutatja be. Izgalmas dolgok jönnek.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Rossz üzemanyagot adtak egy csepeli kútnál

Az Auchan csepeli töltőállomásánál tévedésből nem megfelelő üzemanyaggal töltötték fel a tartályokat. Többen is tankoltak, mire lezárták a kutat.