A T1-es még mindig nagy hatással van az autóiparra, azon belül is a tervezőkre. Az utóbbi időkben ugyanis többen 21. századi köntösbe öltöztették a Volkswagen legendás kisbuszát. Elég, ha csak a Cenntro Motors elektromos T1-es koppintására gondolunk. Obendorfer Dávid ugyanakkor stílusos, de közben igencsak realista T1-est tervezett. A kisbusz olyannyira letisztult és modern lett, hogy legszívesebben már most azonnal bejelentkeznénk egy tesztvezetésre.

Sajnos azonban ez a koncepció egyelőre csak virtuálisan létezik. Bár a magyar tervező a legelső széria formajegyeit élesztette újjá, az általa alkotott modell azonban a jelenlegi, hatodik generációs változat méretein alapul. Igaz, tengelytávja hét centiméterrel nagyobb a T6-osénál, de ez csak az igazán szakavatott Tranyó-rajongók szúrhatják ki. Obendorfer Dávid áruszállító és személyszállító változatot is készített, azonban még furgon kiadás is olyan lenyűgöző lett, hogy ez a Transporter bizony rendesen kiemelkedne a szürke teherszállítók világából.

A designer még a Bulli piros-fehér kiadását is átültette 21.századi formanyelvre. Az eredmény amolyan olaszos-németes egyveleg lett. Vagy csak én érzem úgy, hogy a tervekre hatással volt a Fiat 500x is? Ez persze érhető, hiszen Dávid Olaszországban él, csoda lenne, ha nem használná az olaszos idomokat.

Nem csodálkoznánk akkor, ha a napokban a tervező hívást kapna Wolfsburgból. Elképzelhető, hogy a következő generációs Transporter újra Európa kedvencévé válna. Hogy milyen a jelenlegi Transporter, azt ebből a cikkből megtudhatja.