Nyugati színvonalú buszokat gyártanak a Balkánon

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.13. 12.30

Ki gondolta volna, hogy nyugat-európai színvonalú buszok készülnek valaha Európa egyik legszegényebb felén.

Macedónia gazdasága nincs könnyű helyzetben, hiszen az ország főként a mezőgazdaságból él, ipara szinte nincs. Mégis ezt az országot választotta korábban a belga autóbuszgyártó, a Van Hool legújabb gyáregységének felépítésére. A belgák két évvel ezelőtt, a volt jugoszláv tagköztársaság fővárosában, Szkopjében húzták fel úgy gyárukat, azzal a céllal, hogy itt szereljék össze a Van Hool legújabb turistabuszát.

Az EX-et egy évvel ezelőtt mutatták be két változatban. Most már legalább négyféle kiadásban készül. Első ízben a kéttengelyes EX 15H és az EX 16M került gyártásba, majd a típuscsalád kiegészült a háromtengelyes EX 16H-val és az EX 17H-val. Ezek lényegében csak hosszúságban és felszereltségben térnek el egymástól, kinézetre teljes mértékben megegyenek.

A nem túl látványos formaterv ugyanakkor korszerű technikát rejt. Az EX turistabuszt Paccar MX-11-es, Euro 6-os motorokkal szerelik. A megrendelők kétféle teljesítmény, egy 394 (290 kW), valamint egy 436 (320 kW) lóerős erőforrás közül választhatnak. A modellhez választható vezetéstámogató rendszerek listája pedig rendkívül impozáns, hiszen ezek a buszok elektronikus fékrendszerrel (EBS3), kibővített fékrendszerrel (AEBS), elektronikus menetstabilizálóval (ESP), sávelhagyásra figyelmeztető asszisztenssel (LDWS), valamint adaptív sebességszabályozóval is készülhetnek (ACC).


Az EX utastere teljes mértékben megfelel az európai igényeknek. Kialakítása ugyan nem rejt sok izgalmat, viszont fedélzetén – a vezető és az utaskísérő ülését nem számolva – akár 65 utas is helyet foglalhat. A második ajtó igény szerint a szokásosnál szélesebb, emellett ugyancsak a középső ajtónál lehetőség van mozgássérült lift beszerelésére is.

A EX-re is, melyre eddig már több mint száz megrendelés érkezett. Nem meglepő módon a vásárlók között van Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Svájc és az Egyesült Királyság is.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.