Miért tudnánk őt mégis akár hazánk útjain is elképzelni? Lehet, hogy csak a T2-esre hajazó vonalak miatt tűnik olyan szimpatikusnak? Nehéz ezeket a kérdéseket megválaszolni, az azonban biztos, hogy a világ legnagyobb  kávé és a banán termelő országában kifejezetten népszerű a VW-emblémás modell, hiszen már 2005 óta van gyártásban. A két évvel ezelőtti brazíliai focivébén is ilyen típusú teherautók vigyázták a stadionok rendjét.

A mezei áruszállító változatok mellett néhány évvel ezelőtt a német gyártó elkészítette a Constellation katonai kiadását is. A nemzeti hadseregek részére fejlesztett háromtengelyes jármű lényegében ugyanazzal a fülkével készül, mint az utcai változat. Kis optikai eltérést jelent a vadrács és a megemelt kabin aljára telepített csörlő. A sötétzöldes árnyalat azonban lehetővé teszi, hogy a brazil őserdőkben elbújhasson az illetéktelen szemek elől.

A Constellation 31.320 típusszámot viselő jármű 6×6-os hajtásképlettel készül, de 6×2-es és 6×4-es konfigurációban is rendelhető. A Volkswagen a katonai változatot csapatszállító, tanker, vagy tűzoltó felépítménnyel gyártja. A képen látható csapatszállítós kivitel leszerelhető ponyvával és lehajtható padokkal készül.

Hasznos teherbírása 10 tonna, de szükség esetén vontatásra is képes. Ebben a modellben egy 315 lóerős, 8.3 literes, Cummins gyártmányú ISCe I6 CR turbófeltöltős dízelmotor duruzsol. A hatalmas üzemanyagtartálynak köszönhetően a jármű 800 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, maximális sebessége ugyanakkor 90 kilométer/órában lett korlátozva. A jókora kerekeknek, valamint a megemelt kasztninak köszönhetően legalább egyméteres gázlómélységgel rendelkezik, így a brazil őserdőkben a kisebb folyamokkal is megbirkózik.

Három évvel ezelőtt a brazil hadügyminisztérium 890 darab Constellation katonai teherautót rendelt. Az első példányok már 2014 elején forgalomba állhattak.