A TopClass típuscsalád kizárólag a felső kategóriás modelleket foglalja magába, ezek a buszok ugyanakkor az egész európai piacon a lehető legmagasabb színvonalat képviselik. A Setra logóval ellátott autóbuszokat szerkesztőségünk már több alkalommal tesztelte, legutóbb éppen az S 516 HDH-t, melyről szinte csak szuperlatívuszokban lehet beszélni.

Setra-kisokos

A Setrán belül elkülönülő három típuscsalád, a MultiClass, a ComfortClass és a TopClass közül a MultiClass sorozat tartalmazza a városi és elővárosi járműveket, míg a két másik kategória némi átfedéssel osztja fel egymás közt a turistabuszokat. A TopClass mind formatervében, mind műszaki tartalmában a legmagasabb színvonalat képviseli. Az újonnan kifejlesztett 500-as sorozatot és a megújult “La linea” formatervet 2012-ben a ComfortClasson vezették be, 2013-ban pedig a felső kategóriás TopClass került sorra. A megújult TopClass modellcsalád első példánya 2014-ben gördült le a gyártósorról.

A mostani jubileumi jármű egy belga céghez, a Carolus Reizenhez került, mely két évtized alatt közel félszáz Setrát állított forgalomba. Ezúttal a belgák három új TopClass S 516 HDH-t vásároltak, melyek között van az ötezredik legyártott TopClass is. Az ulmi buszgyártó 2001-ben mutatta be a TopClass típuscsaládot, melybe akkor még a 400-as sorozatba tartozó buszok tartoztak. 2013 őszén pedig leleplezték az új 500-as sorozatot magába foglaló TopClass típuscsaládot, melyek sorozatgyártása 2014 tavaszán kezdődött.

A TopClass-t jelenleg háromféle típus: a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban gördülnek le a futószalagról. A modellek egységesen 3,88 méter magassággal készülnek. A karosszéria alatt OM 471 LA típusú, hathengeres, 12,8 literes Mercedes erőforrás dolgozik, mely kétféle változatban, 476 lőerős (350 kW) és 510 lőerős (375 kW) teljesítményű verzióban készül. A TopClass 500-hoz rendelkezésre álló motorváltozatok pedig teljesítik az érvényben lévő Euro 6-os környezetvédelmi normákat.