Kamionok százai leptek el két magyar falut

Szerző: Vezess levél küldés  delmagyar.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.30. 09.36

Két hete kamionok keserítik meg Apátfalva és Magyarcsanád életét.

A hatalmas forgalom hátterében forgalomszervezési hiba áll. A delmagyar.hu cikke szerint az M43-as átadása után mindenki azt hitte, végleg megszabadultak a kamionoktól a falvak, nem repedeznek tovább a házak, csakhogy kiderült, a teherjárművek jelentős része nem tudja az országot a csanádpalotai átkelőnél elhagyni.
 
Így azok onnan a régi, nagylaki átkelő felé indultak meg. A helyzetet a közelmúltban úgy oldották meg – idézi az újság -, hogy módosították a kamionok útvonal-engedélyezését, illetve kihelyezték azokat az új táblákat, amelyek az M43-asról Makó után leterelik azokat a régi 43-asra. Nagylak megszabadult a kamionáradattól, Apátfalva és Magyarcsanád pedig ismét szenved a napi 600 kamiontól.

Szekeres Ferenc, Apátfalva polgármestere azt mondta a delmagyar.hu-nak, a forgalom újbóli növekedése miatt az emberek naponta panaszkodnak neki személyesen vagy telefonon. Szerinte a Nagylakot mentesítő megoldás nem igazságos, hiszen Apátfalva és Magyarcsanád az M43-as átadása előtt több mint egy évtizeden át szenvedett a kamionáradat miatt.

A döntés előtt nem hallgatták őt, panaszkodik a polgármester. Szerinte jobb lett volna a nagylakiakat néhány hónap türelemre kérni, nyárra ugyanis elkészül Makónál a mérlegház, ami a teherforgalmat mérsékli majd.

Olvasta? Nyugdíjas bácsi gázolt gyereket a zebrán!

Fotó: delmagyar.hu/Szabó Imre

Kommentek

  • 561

    Azért az eléggé elgondolkodtató ,hogy Európa második legdrágább e-út díját fizetjük(minimális ellenszolgáltatást kapva érte)és egy ilyen alapvető forgalom-szervezési dolgot sem tudunk megoldani.Vajon eme okosok fejében ,hogyan működött a kamionok a “közúti határátkelőhelyre”való vezetése-közlekedése?Kérdem úgy ,hogy azért 1991-óta megfordultam egy-két határátkelő helyen.De azt viszont senki nem írta le ,hogy nem jó kedvükben mennek arra hanem azért mert nincs más lehetőségük.Magyarország én így szeretlek!

  • csosa47

    Döglődik a vasúti teherszállítás , az ország pedig szenved a kamionoktól.
    Kézenfekvő megoldás lenne ha Hegyeshalomnál kamion vasúti kocsira fel Szegednél vasúti kocsiról kamion le.Szerintem a szállítók is megértenék ennek a megoldásnak a lényegét és hasznát.Persze a közúti lobbi hatalmas aki szembe szállhatna velük annak a zsebe nagy. Így hát minden marad a régiben.

  • Misi36

    Egész Europa közúton szállit.Nagyon kevés vasuti szállitás van talán Svájc de mint tudjuk ő nem Uniósország.

  • Pistabátyám

    Legalább két próbálkozásról tudok, amikor vasúton akarták szállítani a kamionokat. Egyszer Budafok-Háros állomásról egyszer Szegedről Bécsbe. Miért szünt meg???

  • Merwyl

    Jó kép. Bár nekem nem a címben szereplő “ellepték” szó jut róla eszembe.

  • v_Petya25

    A falutáblához kitenni egy 7,5t-ás korlátozást és viszlát átmenő kamionok.

  • HakapesziM

    A vasúti szállítása a kamionoknak egy tévút. Csak adminisztratív eszközökkel (tiltással) működik, már ahol működik.

    A svájci kamionvonatot ismerem (Freiburg – Novara viszonylat). Egy tragédia. Tizenóra alatt tesz meg 400 km – t, állandóan áll, mert a személyvonatnak elsőbbsége van. És hozzá drága is.

    Az nem olyan egyszerű, hogy: vonatra fel, vonatra le. Kell egy speciális állomás, terminál, parkolóval. Tolatómozdony, ami a vagonokat odaviszi. Lassú a felállás, nagyon szűk a vasúti jármű, gyűröd össze a gumid, tele van a vagon alja törött indexbúra darabokkal, hepe – hupás. Aztán rögzítés, nincs rá személyzet, a sofőr csinálja, a vasutasok csak ellenőrzik, ha nem jó, addig áll a vonat míg minden kocsi nincs rendesen rögzítve. Állandó a késés.

    Akkor egy csühös mozdony kivonszol valahova, jön a várakozás mire jön egy villanygép. Akkor a határon megint tökölés, mozdonycsere. Ácsorgás az állomásokon, zsúfoltság a kupéban, átható lábszag, tisztálkodási lehetőség zéró, klozettpapírt jobb ha visz az ember magával, a vasúti budiban nincs.

    A végállomáson ugyanez visszafelé. Ott áll mozdony nélkül a vonat órákig, mire bevonszolják az állomásra. Megint jön a centizés 17 méterrel, 40 tonnával a keskeny vagonon, a vonat teljes hosszában.

    Ilyen járaton sok pihenés nincs, ráz, zakatol, fáradtan száll le róla a sofőr. Egy nagy szar az egész.

  • 561

    Vpetya25…és akkor merre menjenek agytröszt?Ennyire nehéz MEG É R T E N I-F E L F O G N I,hogy miről szó az írás?Vonat….ja más fejlett vasútas nfrastruktúrával rendelkező Országan sem működik de majd nálunk fog.DE hogyan jön EGY HIBÁS forgalom szervezési okok miatt el terelt RÁADÁSÚÚÚL ÚJJJJépítésü utszakaszról el terelt kamionokhoz a rola?

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.