Kamionok százai leptek el két magyar falut

Szerző: Vezess levél küldés  delmagyar.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.30. 09.36

Két hete kamionok keserítik meg Apátfalva és Magyarcsanád életét.

A hatalmas forgalom hátterében forgalomszervezési hiba áll. A delmagyar.hu cikke szerint az M43-as átadása után mindenki azt hitte, végleg megszabadultak a kamionoktól a falvak, nem repedeznek tovább a házak, csakhogy kiderült, a teherjárművek jelentős része nem tudja az országot a csanádpalotai átkelőnél elhagyni.
 
Így azok onnan a régi, nagylaki átkelő felé indultak meg. A helyzetet a közelmúltban úgy oldották meg – idézi az újság -, hogy módosították a kamionok útvonal-engedélyezését, illetve kihelyezték azokat az új táblákat, amelyek az M43-asról Makó után leterelik azokat a régi 43-asra. Nagylak megszabadult a kamionáradattól, Apátfalva és Magyarcsanád pedig ismét szenved a napi 600 kamiontól.

Szekeres Ferenc, Apátfalva polgármestere azt mondta a delmagyar.hu-nak, a forgalom újbóli növekedése miatt az emberek naponta panaszkodnak neki személyesen vagy telefonon. Szerinte a Nagylakot mentesítő megoldás nem igazságos, hiszen Apátfalva és Magyarcsanád az M43-as átadása előtt több mint egy évtizeden át szenvedett a kamionáradat miatt.

A döntés előtt nem hallgatták őt, panaszkodik a polgármester. Szerinte jobb lett volna a nagylakiakat néhány hónap türelemre kérni, nyárra ugyanis elkészül Makónál a mérlegház, ami a teherforgalmat mérsékli majd.

Olvasta? Nyugdíjas bácsi gázolt gyereket a zebrán!

Fotó: delmagyar.hu/Szabó Imre

Kommentek

  • 561

    Azért az eléggé elgondolkodtató ,hogy Európa második legdrágább e-út díját fizetjük(minimális ellenszolgáltatást kapva érte)és egy ilyen alapvető forgalom-szervezési dolgot sem tudunk megoldani.Vajon eme okosok fejében ,hogyan működött a kamionok a “közúti határátkelőhelyre”való vezetése-közlekedése?Kérdem úgy ,hogy azért 1991-óta megfordultam egy-két határátkelő helyen.De azt viszont senki nem írta le ,hogy nem jó kedvükben mennek arra hanem azért mert nincs más lehetőségük.Magyarország én így szeretlek!

  • csosa47

    Döglődik a vasúti teherszállítás , az ország pedig szenved a kamionoktól.
    Kézenfekvő megoldás lenne ha Hegyeshalomnál kamion vasúti kocsira fel Szegednél vasúti kocsiról kamion le.Szerintem a szállítók is megértenék ennek a megoldásnak a lényegét és hasznát.Persze a közúti lobbi hatalmas aki szembe szállhatna velük annak a zsebe nagy. Így hát minden marad a régiben.

  • Misi36

    Egész Europa közúton szállit.Nagyon kevés vasuti szállitás van talán Svájc de mint tudjuk ő nem Uniósország.

  • Pistabátyám

    Legalább két próbálkozásról tudok, amikor vasúton akarták szállítani a kamionokat. Egyszer Budafok-Háros állomásról egyszer Szegedről Bécsbe. Miért szünt meg???

  • Merwyl

    Jó kép. Bár nekem nem a címben szereplő “ellepték” szó jut róla eszembe.

  • v_Petya25

    A falutáblához kitenni egy 7,5t-ás korlátozást és viszlát átmenő kamionok.

  • HakapesziM

    A vasúti szállítása a kamionoknak egy tévút. Csak adminisztratív eszközökkel (tiltással) működik, már ahol működik.

    A svájci kamionvonatot ismerem (Freiburg – Novara viszonylat). Egy tragédia. Tizenóra alatt tesz meg 400 km – t, állandóan áll, mert a személyvonatnak elsőbbsége van. És hozzá drága is.

    Az nem olyan egyszerű, hogy: vonatra fel, vonatra le. Kell egy speciális állomás, terminál, parkolóval. Tolatómozdony, ami a vagonokat odaviszi. Lassú a felállás, nagyon szűk a vasúti jármű, gyűröd össze a gumid, tele van a vagon alja törött indexbúra darabokkal, hepe – hupás. Aztán rögzítés, nincs rá személyzet, a sofőr csinálja, a vasutasok csak ellenőrzik, ha nem jó, addig áll a vonat míg minden kocsi nincs rendesen rögzítve. Állandó a késés.

    Akkor egy csühös mozdony kivonszol valahova, jön a várakozás mire jön egy villanygép. Akkor a határon megint tökölés, mozdonycsere. Ácsorgás az állomásokon, zsúfoltság a kupéban, átható lábszag, tisztálkodási lehetőség zéró, klozettpapírt jobb ha visz az ember magával, a vasúti budiban nincs.

    A végállomáson ugyanez visszafelé. Ott áll mozdony nélkül a vonat órákig, mire bevonszolják az állomásra. Megint jön a centizés 17 méterrel, 40 tonnával a keskeny vagonon, a vonat teljes hosszában.

    Ilyen járaton sok pihenés nincs, ráz, zakatol, fáradtan száll le róla a sofőr. Egy nagy szar az egész.

  • 561

    Vpetya25…és akkor merre menjenek agytröszt?Ennyire nehéz MEG É R T E N I-F E L F O G N I,hogy miről szó az írás?Vonat….ja más fejlett vasútas nfrastruktúrával rendelkező Országan sem működik de majd nálunk fog.DE hogyan jön EGY HIBÁS forgalom szervezési okok miatt el terelt RÁADÁSÚÚÚL ÚJJJJépítésü utszakaszról el terelt kamionokhoz a rola?

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.