Kamionok százai leptek el két magyar falut

Szerző: Vezess levél küldés  delmagyar.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.30. 09.36

Két hete kamionok keserítik meg Apátfalva és Magyarcsanád életét.

A hatalmas forgalom hátterében forgalomszervezési hiba áll. A delmagyar.hu cikke szerint az M43-as átadása után mindenki azt hitte, végleg megszabadultak a kamionoktól a falvak, nem repedeznek tovább a házak, csakhogy kiderült, a teherjárművek jelentős része nem tudja az országot a csanádpalotai átkelőnél elhagyni.
 
Így azok onnan a régi, nagylaki átkelő felé indultak meg. A helyzetet a közelmúltban úgy oldották meg – idézi az újság -, hogy módosították a kamionok útvonal-engedélyezését, illetve kihelyezték azokat az új táblákat, amelyek az M43-asról Makó után leterelik azokat a régi 43-asra. Nagylak megszabadult a kamionáradattól, Apátfalva és Magyarcsanád pedig ismét szenved a napi 600 kamiontól.

Szekeres Ferenc, Apátfalva polgármestere azt mondta a delmagyar.hu-nak, a forgalom újbóli növekedése miatt az emberek naponta panaszkodnak neki személyesen vagy telefonon. Szerinte a Nagylakot mentesítő megoldás nem igazságos, hiszen Apátfalva és Magyarcsanád az M43-as átadása előtt több mint egy évtizeden át szenvedett a kamionáradat miatt.

A döntés előtt nem hallgatták őt, panaszkodik a polgármester. Szerinte jobb lett volna a nagylakiakat néhány hónap türelemre kérni, nyárra ugyanis elkészül Makónál a mérlegház, ami a teherforgalmat mérsékli majd.

Olvasta? Nyugdíjas bácsi gázolt gyereket a zebrán!

Fotó: delmagyar.hu/Szabó Imre

Kommentek

  • 561

    Azért az eléggé elgondolkodtató ,hogy Európa második legdrágább e-út díját fizetjük(minimális ellenszolgáltatást kapva érte)és egy ilyen alapvető forgalom-szervezési dolgot sem tudunk megoldani.Vajon eme okosok fejében ,hogyan működött a kamionok a “közúti határátkelőhelyre”való vezetése-közlekedése?Kérdem úgy ,hogy azért 1991-óta megfordultam egy-két határátkelő helyen.De azt viszont senki nem írta le ,hogy nem jó kedvükben mennek arra hanem azért mert nincs más lehetőségük.Magyarország én így szeretlek!

  • csosa47

    Döglődik a vasúti teherszállítás , az ország pedig szenved a kamionoktól.
    Kézenfekvő megoldás lenne ha Hegyeshalomnál kamion vasúti kocsira fel Szegednél vasúti kocsiról kamion le.Szerintem a szállítók is megértenék ennek a megoldásnak a lényegét és hasznát.Persze a közúti lobbi hatalmas aki szembe szállhatna velük annak a zsebe nagy. Így hát minden marad a régiben.

  • Misi36

    Egész Europa közúton szállit.Nagyon kevés vasuti szállitás van talán Svájc de mint tudjuk ő nem Uniósország.

  • Pistabátyám

    Legalább két próbálkozásról tudok, amikor vasúton akarták szállítani a kamionokat. Egyszer Budafok-Háros állomásról egyszer Szegedről Bécsbe. Miért szünt meg???

  • Merwyl

    Jó kép. Bár nekem nem a címben szereplő “ellepték” szó jut róla eszembe.

  • v_Petya25

    A falutáblához kitenni egy 7,5t-ás korlátozást és viszlát átmenő kamionok.

  • HakapesziM

    A vasúti szállítása a kamionoknak egy tévút. Csak adminisztratív eszközökkel (tiltással) működik, már ahol működik.

    A svájci kamionvonatot ismerem (Freiburg – Novara viszonylat). Egy tragédia. Tizenóra alatt tesz meg 400 km – t, állandóan áll, mert a személyvonatnak elsőbbsége van. És hozzá drága is.

    Az nem olyan egyszerű, hogy: vonatra fel, vonatra le. Kell egy speciális állomás, terminál, parkolóval. Tolatómozdony, ami a vagonokat odaviszi. Lassú a felállás, nagyon szűk a vasúti jármű, gyűröd össze a gumid, tele van a vagon alja törött indexbúra darabokkal, hepe – hupás. Aztán rögzítés, nincs rá személyzet, a sofőr csinálja, a vasutasok csak ellenőrzik, ha nem jó, addig áll a vonat míg minden kocsi nincs rendesen rögzítve. Állandó a késés.

    Akkor egy csühös mozdony kivonszol valahova, jön a várakozás mire jön egy villanygép. Akkor a határon megint tökölés, mozdonycsere. Ácsorgás az állomásokon, zsúfoltság a kupéban, átható lábszag, tisztálkodási lehetőség zéró, klozettpapírt jobb ha visz az ember magával, a vasúti budiban nincs.

    A végállomáson ugyanez visszafelé. Ott áll mozdony nélkül a vonat órákig, mire bevonszolják az állomásra. Megint jön a centizés 17 méterrel, 40 tonnával a keskeny vagonon, a vonat teljes hosszában.

    Ilyen járaton sok pihenés nincs, ráz, zakatol, fáradtan száll le róla a sofőr. Egy nagy szar az egész.

  • 561

    Vpetya25…és akkor merre menjenek agytröszt?Ennyire nehéz MEG É R T E N I-F E L F O G N I,hogy miről szó az írás?Vonat….ja más fejlett vasútas nfrastruktúrával rendelkező Országan sem működik de majd nálunk fog.DE hogyan jön EGY HIBÁS forgalom szervezési okok miatt el terelt RÁADÁSÚÚÚL ÚJJJJépítésü utszakaszról el terelt kamionokhoz a rola?

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.