Kamionok százai leptek el két magyar falut

Szerző: Vezess levél küldés  delmagyar.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.30. 09.01

Két hete kamionok keserítik meg Apátfalva és Magyarcsanád életét.

A hatalmas forgalom hátterében forgalomszervezési hiba áll. A delmagyar.hu cikke szerint az M43-as átadása után mindenki azt hitte, végleg megszabadultak a kamionoktól a falvak, nem repedeznek tovább a házak, csakhogy kiderült, a teherjárművek jelentős része nem tudja az országot a csanádpalotai átkelőnél elhagyni.
 
Így azok onnan a régi, nagylaki átkelő felé indultak meg. A helyzetet a közelmúltban úgy oldották meg – idézi az újság -, hogy módosították a kamionok útvonal-engedélyezését, illetve kihelyezték azokat az új táblákat, amelyek az M43-asról Makó után leterelik azokat a régi 43-asra. Nagylak megszabadult a kamionáradattól, Apátfalva és Magyarcsanád pedig ismét szenved a napi 600 kamiontól.

Szekeres Ferenc, Apátfalva polgármestere azt mondta a delmagyar.hu-nak, a forgalom újbóli növekedése miatt az emberek naponta panaszkodnak neki személyesen vagy telefonon. Szerinte a Nagylakot mentesítő megoldás nem igazságos, hiszen Apátfalva és Magyarcsanád az M43-as átadása előtt több mint egy évtizeden át szenvedett a kamionáradat miatt.

A döntés előtt nem hallgatták őt, panaszkodik a polgármester. Szerinte jobb lett volna a nagylakiakat néhány hónap türelemre kérni, nyárra ugyanis elkészül Makónál a mérlegház, ami a teherforgalmat mérsékli majd.

Olvasta? Nyugdíjas bácsi gázolt gyereket a zebrán!

Fotó: delmagyar.hu/Szabó Imre

Kommentek

  • 561

    Azért az eléggé elgondolkodtató ,hogy Európa második legdrágább e-út díját fizetjük(minimális ellenszolgáltatást kapva érte)és egy ilyen alapvető forgalom-szervezési dolgot sem tudunk megoldani.Vajon eme okosok fejében ,hogyan működött a kamionok a “közúti határátkelőhelyre”való vezetése-közlekedése?Kérdem úgy ,hogy azért 1991-óta megfordultam egy-két határátkelő helyen.De azt viszont senki nem írta le ,hogy nem jó kedvükben mennek arra hanem azért mert nincs más lehetőségük.Magyarország én így szeretlek!

  • csosa47

    Döglődik a vasúti teherszállítás , az ország pedig szenved a kamionoktól.
    Kézenfekvő megoldás lenne ha Hegyeshalomnál kamion vasúti kocsira fel Szegednél vasúti kocsiról kamion le.Szerintem a szállítók is megértenék ennek a megoldásnak a lényegét és hasznát.Persze a közúti lobbi hatalmas aki szembe szállhatna velük annak a zsebe nagy. Így hát minden marad a régiben.

  • Misi36

    Egész Europa közúton szállit.Nagyon kevés vasuti szállitás van talán Svájc de mint tudjuk ő nem Uniósország.

  • Pistabátyám

    Legalább két próbálkozásról tudok, amikor vasúton akarták szállítani a kamionokat. Egyszer Budafok-Háros állomásról egyszer Szegedről Bécsbe. Miért szünt meg???

  • Merwyl

    Jó kép. Bár nekem nem a címben szereplő “ellepték” szó jut róla eszembe.

  • v_Petya25

    A falutáblához kitenni egy 7,5t-ás korlátozást és viszlát átmenő kamionok.

  • HakapesziM

    A vasúti szállítása a kamionoknak egy tévút. Csak adminisztratív eszközökkel (tiltással) működik, már ahol működik.

    A svájci kamionvonatot ismerem (Freiburg – Novara viszonylat). Egy tragédia. Tizenóra alatt tesz meg 400 km – t, állandóan áll, mert a személyvonatnak elsőbbsége van. És hozzá drága is.

    Az nem olyan egyszerű, hogy: vonatra fel, vonatra le. Kell egy speciális állomás, terminál, parkolóval. Tolatómozdony, ami a vagonokat odaviszi. Lassú a felállás, nagyon szűk a vasúti jármű, gyűröd össze a gumid, tele van a vagon alja törött indexbúra darabokkal, hepe – hupás. Aztán rögzítés, nincs rá személyzet, a sofőr csinálja, a vasutasok csak ellenőrzik, ha nem jó, addig áll a vonat míg minden kocsi nincs rendesen rögzítve. Állandó a késés.

    Akkor egy csühös mozdony kivonszol valahova, jön a várakozás mire jön egy villanygép. Akkor a határon megint tökölés, mozdonycsere. Ácsorgás az állomásokon, zsúfoltság a kupéban, átható lábszag, tisztálkodási lehetőség zéró, klozettpapírt jobb ha visz az ember magával, a vasúti budiban nincs.

    A végállomáson ugyanez visszafelé. Ott áll mozdony nélkül a vonat órákig, mire bevonszolják az állomásra. Megint jön a centizés 17 méterrel, 40 tonnával a keskeny vagonon, a vonat teljes hosszában.

    Ilyen járaton sok pihenés nincs, ráz, zakatol, fáradtan száll le róla a sofőr. Egy nagy szar az egész.

  • 561

    Vpetya25…és akkor merre menjenek agytröszt?Ennyire nehéz MEG É R T E N I-F E L F O G N I,hogy miről szó az írás?Vonat….ja más fejlett vasútas nfrastruktúrával rendelkező Országan sem működik de majd nálunk fog.DE hogyan jön EGY HIBÁS forgalom szervezési okok miatt el terelt RÁADÁSÚÚÚL ÚJJJJépítésü utszakaszról el terelt kamionokhoz a rola?

F1: Nagyon jó helyzetben a Force India

Remekül szerepelt a Force India a Belga Nagydíj időmérő edzésén. Sergio Perez a hatodik, Nico Hülkenberg a hetedik helyről indulhat, bizakodnak a pilóták.

F1: Alonsót még büntethetik a verseny előtt

Fernando Alonsót a Belga Nagydíj vasárnapi rajtja előtt további hátrasorolással sújthatják, de nem érdekli, csak a célba érés számít. Jenson Button nagyon örül a 9. helynek.

F1: Ricciardo túljárt Verstappen eszén?

A Red Bullnál mindkét pilóta saját maga dönthetett arról, milyen gumistratégiával kezdi a versenyt. Daniel Ricciardo úgy érzi, ő sakkozott okosabban.

F1: Hamiltont megszívatták a trükközéssel?

Lewis Hamilton motorcserés büntetések miatt a mezőny végéből indul a vasárnapi Belga Nagydíjon, azt mondja, a legrosszabbkor jött a hátrasorolás és a gumik sem fekszenek majd neki igazán.

F1: Vettel úgy érzi, nyerhet Belgiumban

Sebastian Vettel ugyan csak negyedik lett a Belga Nagydíj időmérőjén, de úgy érzi, megnyerheti a vasárnapi futamot.

F1: Rosbergnek nem volt rutinmunka a pole

Noha úgy tűnt, hogy Nico Rosberg kényelmesen szerezte meg a pole pozíciót a Belga Nagydíjon, a német szerint nem volt sima a kvalifikáció, és a verseny sem lesz az. Az első három nyilatkozatai.

F1: Rosbergé a pole, Verstappen a nyakán

A Forma-1-es Belga Nagydíj időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg hozta a pole-t, de a helyi hős, a Red Bull-os Max Verstappen is ott lesz az első sorban. A ferrarisoké a második sor.

A flexből készült láncfűrésznél érdekesebb dolgot nem látsz ma

Akinek csak néha kell egy-egy vastagabb ágat elfűrészelni otthon, annak felesleges kiadás egy láncfűrészbe befektetni, de nem is kell, ugyanis némi házi barkáccsal a jó öreg sarokcsiszolóból is alkalmi fűrész lehet.

F1: Räikkönené az utolsó edzés, Verstappen bajban

A Forma-1-es Belga Nagydíj utolsó edzésén a ferraris Kimi Räikkönen lett a leggyorsabb, miközben tovább trükköztek Lewis Hamiltonnal, a Red Bull-os Max Verstappen pedig műszaki hibával küszködött.

F1: A Force India nem hisz Perez lelépésében

Bár a spekulációk a Renault-hoz kötik Sergio Perezt, a Force Indiánál azt mondják, jövőre is náluk versenyez majd.

Földönkívüliek támadtak meg egy autómosót

Mostanában nagy divatja van a hátborzongató átveréseknek, amiből a Ford sem akar kimaradni.

Újabb halottaskocsi, amivel stílusos a távozás

Az olasz cég Maseratikat alakít át, és azt kell mondjam van olyan stílusos, mint a Rolls-Royce vagy a Panamera halottaskocsi.