A belügyminiszter erről szóló rendelettervezetét hétfőn hozták nyilvánosságra a kormány honlapján. A tervezet indoklása szerint az Euro 6-os motorokban a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz képes meggyújtani azt a tarlót, amelyet éppen oltanak, illetve szintén veszélyes lehet, ha egy mentett kocsiból szivárog az üzemanyag.

A tisztább motoroknak a tervezet szerint emellett kisebb a teljesítményük, amely “hátrányosan befolyásolja a tűzoltó feladatának végrehajtását, alkalmazhatóságát.”

A tervezet kitér arra is, hogy a már forgalomba helyezett, a fogvatartottak szállítására szolgáló járművek 2025 végéig a jelenlegi felszereléssel működtethetők. Vagyis nem kell hozzájuk átalakítási engedély, és nem követelhető meg a tervezet mellékletébe meghatározott egyéb követelmény sem.

Így nem szükséges minden fogvatartott részére legalább kétpontos biztonsági övet beszerelni, és a rácsnak sem kell olyannak lennie, hogy az veszélyhelyzet esetén gyors mentést tegyen lehetővé.