Közel száz embert rúgnak ki a BKV-tól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.26. 07.00

Főleg karbantartókat bocsájtanak el, akiknek elhelyezkedését segíteni kívánja a fővárosi cég.

A BKV a következő hetekben csoportos létszámleépítésre kényszerül – áll a BKV hozzánk eljuttatott közleményében. A névtelenül kiküldött dokumentumban semmi jóról nem lehet olvasni, sőt, igazából megvalósulni látszik az a forgatókönyv, melyet még tavaly novemberben jelentettek be. Igaz, akkor még csak racionalizálásról és kisebb mértékű elbocsájtásról volt szó. Most azonban a közleményből egyértelműen kiolvasható, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat csoportos létszámleépítést fog végrehajtani.

Az indok most is ugyanaz: az új buszüzemeltetési modell keretében megvalósuló járatkiszervezések miatt a BKV teljesítményének harmadát elvesztette, ezért feladatainak átstrukturálására kényszerül. Ennek következtében egyes munkakörök megszűnnek, egyes feladatokat pedig átszervezéssel látja el a társaság. A létszámcsökkentés várhatóan 96 főt érint, jellemzően az Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság járműkarbantartás területén. A társaságnál 2016-ban további költség-racionalizálások várhatók.

A BKV törekszik a létszámcsökkentésben érintett  munkavállalók jövőbeni elhelyezkedését elősegíteni. Ezért az érintett munkavállalóknak lehetőségük nyílik más cégek üres álláshelyeiről tájékozódni, vagy jelentkezni azokra. Az elbocsájtandó dolgozók szakértőktől kaphatnak tájékoztatást az önéletrajz és motivációs levél általánosan elvárt tartalmi elemeiről, külleméről, valamint segítséget kaphatnak azok megírásában, kinyomtatásában.

Kommentek

  • lewega

    Rögtön gondoltam, hogy a melósoktól fognak megszabadulni, és nem a góréktól!

  • Frenky52

    Amikor még a Metrónál dolgoztam, a Fehér úti járműtelepen volt egy hatalmas javító komplexum. Ott újították fel a kocsikat. Majd a Határ útiban is sokat javítottak meg. Most szinte az egészet leépítették. De az Akácfa utcai naplopók még mindig sokan vannak

  • Kempelen.

    lewega! Már nincsenek buszok, melósból meg sokkal több van. Elmúlt az az idő, amikor a melóhelyere melegedni jártatok.
    A BKV képtelen volt megújulni, a szerződéses partnerek meg maguk tartják karban a kocsikat. Lehet oda jelentkezni.

  • tdr

    Na gondoltam hogy ezzel kapcsolatosan is ír valamit, az ügyeletesokosmertőérthozzámintmindenhez..Mindenki magából indul ki..te szakértőke..

    Amúgy meg…A Bkv lassan teljesen megszűnik,már megvan az utód,ami egy ügyeletes felesleges nagy mosoda…BKK nak hívják..;-)..

  • mtbe

    Kempelen,
    elképesztő ez a rosszindulat.

  • DTF

    Igaz ami igaz, a legtobben a bkk/bkvnal is tenyleg melegedni jarnak, a legtobb magyarnak budos a munka, erzett is tartunk ott, ahol. Hiaba ruak ki embereket, csak hasonlo lustakkal es hozzanemertokkel lehet potolni.
    Nezzunk meg az ejszakai munkavegzoket: a buszokon nem is ellenoriznek, dumalnak es azt se tudjak mi mikor kell csinalni. Ja es a legjobbak az egyes vonalan az ‘orzok': ulnek egy padon a hidegben es nxomkodjak a telot, mikozben nem mukodik a mozoglepcso.
    A sbkv/bkk-t be kene szatani es besozni es nem haver magancegegnek mindeg kiszervezni. Vegre lenne szinvonal…

  • krookee

    100 emberből 99nek fogalma sincs hogy milyen körülmények között dolgoznak a bkv-ok!!!
    1 hét után szaladna haza bármelyik nagyokos!
    Megbecsülés ZÉRÓ!!!!
    És köszönöm, de nem részletezhetem!

  • tdr

    Értem én hogy mindenki máshogyan védi/látja a saját munkáját/beosztását.Személy szerint gyerek koromban láttam/érzékeltem,majd később megtapasztaltam mi megy a Bkv-nál(is)Régen kétkezi melós elvégezte a munkáját és nem volt ekkora körülményeskedés(sem..)Értsd-nem kellet ennyi emberen átvinni/kérvényezni bármilyen elvégezendő folyamatot.(és ott volt az alkatrész+biztosítva hozzá szinte minden)Ma ezek körülményesebbek és logikátlanabbak lettek.Most egy melóst/folyamatot 3-4.ellenőriznek/engedélyeznek…(és a körülményeket/feltételeket meg hagyjuk..)Éjszaka sokat dolgoztam,és láttam/érzékeltem,hogy kb 2.x annyit dolgoztam/teljesítettem mint a nappalosok;-)És ezt nem csak az én munkahelyemet láttam…Szóval ennyit a melegedésről/láb lógatásról..
    Érdekes ha elküldenek x.melóst,akkor miért maradhat a szellemi foglakozású??Nem a szomszéd lova,de miért is??Hiszen nem kell annyi embert szervezni/papírozni foglalkozni vele??!!Ördögi kőr ez,és az igazság mindig oda át van,vagyis a 22.es csapdája;-))..(( SZERINTEM!!..

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.