Nem egyszerű felszállni erre a Kamazra

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.16. 13.00

Ha az oroszok csapatok egyszer ilyen Kamazokkal vágnának neki a világnak, akkor nehéz lenne őket megállítani.

A Kámai Autógyár, ismertebb nevén a Kamaz egyik legmodernebb katonai csapatszállító teherautója a 6560-as típusszámot viselő modell. A 10,3 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,27 méter magas jármű láttán leginkább a hatalmas gumiabroncsok szúrhatnak szemet, melyek jóval nagyobbak az utcai változatokénál.

A Kamaz 6560-ast 2005-ben mutatta be a tatárföldi gyártó. A modellváltozatot alapvetően az export igényeinek megfelelően építették meg, később azonban mégis az orosz hadseregben állt forgalomba nagyobb mennyiség belőle. A négytengelyes, 8×8-as hajtásképlettel jármű a világ egyik legerősebb katonai teherautójának számít. Hajtásáról egy szintén Kamaz gyártmányú 400 lóerős dízelmotor gondoskodik, melyhez egy ZF 6HP 602 típusú váltó csatlakozik. A típus bemutatásakor az erőforrás még Euro 2-es változatban állt rendelkezésre, később viszont már az Euro 3-as változat is megjelent a motorkínálatban.

A lóerőre szüksége van a 6560-asnak ugyanis maximális terhelhetősége eléri a 20 tonnát, emellett 12 tonnányi súly vontatására is képes. A két üléssel ellátott fülke megegyezik az ős-Kamazokéval, azonban a lökhárító lényegesen eltér a korábbi változatokétól. A tégla alakú lámpa testek helyére pedig picinyke kör alakú fényszórók kerültek, melyek 21.századi megjelenést kölcsönöznek a teherautónak. A kasztni kialakítása ugyanakkor követi a hagyományos konvenciókat: az oldalfalak lehajthatók, hátul pedig kisebb csomagtér ajtón keresztül lehet feljutni a járműbe. A 6560 a hatalmas kerekeknek köszönhetően közel 2 méteres gázlómélységgel rendelkezik, emellett akár 60 százalékos emelkedőn is képes felkapaszkodni.

A Kamaz 6560-asnak létezik egy páncélozott kivitelű változata is, a 6560M, mely teljesen más fülkével és megnövelt tengelytávval készül. A 2014-ben bemutatott 6560M típusú teherautót ráadásul a Jaroszlavi Motorgyár 450 lóerős erőforrásával gyártják.

Kommentek

  • rokakoma

    Ez nagyon jól néz ki, kipróbálnám.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.