Az elektromos buszok rohamos elterjedése lehetőséget ad olyan buszgyártók megjelenésére, amelyek eddig nem kifejezetten buszok összeszerelésével foglalkoztak. Persze azért valamihez konyítani kell, így nem meglepő, ha manapság általában az elektromos hajtással rendelkező, például villamos gyártással foglalkozó cégek próbálják ki magukat a busziparban. De miért is ne, ha végeredmény ilyen jó?

A cseh Ekova eddig főként villamosok felújításával és gyártásával foglalkozott. Ebben a szegmensben kifejezetten sikeresek, hiszen fő megrendelőjük a dél-csehországi Ostrava városa, de gyártottak már villamost Salzburgnak, Szófiának és az USÁ-nak is.  Nem meglepő, ha egyik legújabb prototípusuk az Ekova Electron éppen Ostravában áll forgalomba.

A helyi tömegközlekedési vállalat színeiben elkészített autóbusz nem sokban tér el a legeslegelső prototípustól. A modell egyes dizájnvonalai ugyanakkor még így is hasonlítanak a legújabb Solaris Urbinóra. Az Electron ettől függetlenül átlagos paraméterekkel rendelkezik, 11 980 milliméter hosszú, 2550 milliméter széles. Magassága viszont korántsem átlagos, hiszen 3 270 milliméter magas, ami elsősorban a tetőn található akkumulátor csomagoknak köszönhető.

A kialakításnak köszönhetően viszont az utastér meglehetősen tágasra sikerült. Az Electron belső terében mintegy 28-30 ülés helyezhető el, emellett 60-62 álló utasnak van hely. A jármű összkapacitása így is 90 fő, amit több dízeles szóló modell gyártója megirigyelne. Sőt, jól jön ez manapság akkor, amikor az üzemeltetők elsősorban a minél nagyobb befogadóképességet, valamint az alacsony üzemeltetési költségeket részesítik előnyben.

A jármű hajtásáról egy 115 kW-os, LSM280-3400 típusú elektromos szinkronmotor, valamint két egyenként 113 kW-os elektromos, Ziehl Abegg gyártmányú szinkronmotor gondoskodik. Mindhárom erőforrás folyadékhűtéses. Az Electron nagy gyártók alkatrészeivel készül, ugyanis a tárcsafékek a KNORR-tól, az első és a hátsó tengely a ZF-től, a pneumatikus rendszer pedig a WABCO-tól érkezik. Az energia tárolására két lítium-ionos akkumulátor csomag áll rendelkezésre, egyik 190 kWh, másik pedig 265 kWh villamos energia tárolására képes.

Sajnos a gyártó egyelőre nem tett közzé a jármű hatótávolságára vonatkozó adatokat. Valószínűsíthető, hogy a cég az ostravai tapasztalatok alapján tovább fejleszti a modell. A cég tervei között szerepel a 10,5, valamint a 18 méteres változat elkészítése is. Kezdésnek azonban mindenképp jó irány lehet az Electron, hiszen van olyan tágas, mint egy trolibusz, mégis szabadabb mozgástérrel rendelkezik, hiszen nincs a felső-vezetékhez kötve.