Beindulhat a magyar intercity vagonok gyártása

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 20.00

Jövőre indul a MÁV saját fejlesztésű vasúti kocsijainak gyártása. Első körben egyelőre 20 darab készülhet el.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára arról tájékoztatta az egyik parlamenti politikust, hogy jövőre elkezdődhet a korábban bemutatott IC-kocsik sorozatgyártása. A vagonokat várhatón Szolnokon szerelik össze, az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztések már tavaly elkezdődtek, a műhelyek pedig 2016 második felére végleg elkészülhetnek.

A 2017-ben beinduló sorozatgyártásig még hátra van a szükséges alkatrészek beszerzése. A MÁV célja, hogy a sorozatgyártás hosszabb távon fenntartható legyen, egyelőre elsősorban a hazai igények kielégítésére. A Szolnokon kifejlesztett IC+ típusú vagon két prototípusa 2014 októberében próbaengedéllyel állt forgalomba. 2015 júniusában pedig megkapta a típusengedélyt a hazai és a nemzetközi közlekedésre.

Az IC+ vagonok légkondicionáltak, emellett elektromos csatlakozókkal, wifivel, kamerákkal, GPS-alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszerelték őket. A kocsik akár 200 kilométer/órás sebességre is képesek. Ekkora tempóra a hazai vasútvonalakon azonban egyelőre nincs mód. Az IC+ vagonok fejlesztése 1,4 milliárd Forintból valósult meg, melyhez 460 millió Forint európai uniós támogatást nyert el a MÁV.

Kommentek

  • Hawaii-

    Arra azért kíváncsi lennék, hogy volt-e valamilyen gyakorlatias szempont, ami ülések színválasztását eredményezte?

  • subtotal

    Hawaii mintást szeretnél, mi? :D
    Naja, ezt én már a bemutatáskori cikknél észrevételeztem, de valamiért a járműgyártók (buszosok is) nagyon vonzódnak a 80-as évek szöveteihez.

  • Marcikutya

    Mi a baj a belsejével?

    A külsejét nézzétek…
    http://www.nogradarchiv.hu/data/gallery/images/tuzoltosag_varakozo_rabomobil.jpg

    áááá…

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.