Kamionban utaztatják a pénzt a franciák

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.12. 12.00

Itthon általában csak kisebb páncélozott furgonokban szállítják a pénzt. Párizsban most páncélozott kamionok álltak forgalomba.

A speciális páncélozott kamionok több tekintetben eltérnek az utcai kamionoktól. A járműveket a Renault T 430 nyerges vontató alapjaira építették, ezek azonban háromtengelyesek. Érdekesség, hogy az első mellett a hátsó is kormányozható, annak érdekében, hogy a teherautó könnyedén boldoguljon a szűkebb belvárosi utcákban történő manőverezések során. További eltérés a T 430-as típushoz képest, hogy a golyóálló teherautókat teljes légrugózással látták el, így az sem okozhat számukra problémát, ha egy alacsonyabb födém alá kell beállniuk. 

A Francia Nemzeti Bank által forgalomba helyezett Renault-kat 6×2-es hajtásképlettel látták el, kasztnijuk teljesen zárt, külső kinézetre viszont akár egy lószállító kamionnal is összetéveszthetnénk. Igaz, ezeken nincs ablak, az pedig nagyon kellene a négylábúak szállításánál, viszont  nyergeshez hasonlóan közel kétméteres belmagassággal rendelkeznek. A páncélozott T 430-asokat nézve azonban könnyedén el tudjuk képzelni a klasszikus filmes jeleneteket, vagyis, hogy megáll a kamion a bank előtt, és négy-öt marcona egyenruhás kiszáll, fegyverrel a kezében, miközben egy tag bemegy a bankba a fémládával.

A Renault T szériáját nemcsak a Francia Nemzeti Bank, hanem például Vettel excsapata is előszeretettel használja. A Forma-1-es Renault kamionokról ezen a linken olvashat érdekességeket. 

Kommentek

  • szaboata

    Kis pénz kis páncélozott furgon,nagy pénz nagy páncélozott kamion.

  • ballac_86

    Megáll a kamion a bank előtt, meg az a 6-8 rendőrautó ami kíséri…
    Érdekes módon eddig Scaniákat használtak:

    https://www.youtube.com/watch?v=DasZdYK76Xo

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.