Keveset fogyasztanak a magyar elektromos midik

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.10. 10.30

A BKV május 15-ig húsz darab új, tisztán elektromos Modulo autóbuszt helyez forgalomba. A Siemens szerint nem fogyasztanak sokat.

A Modulo típusú buszokat az Evopro mérnökiroda fejlesztette, a MABI-Bus Kft. gyártja, a hajtástechnológiát pedig a Siemens biztosítja. A Siemens által hozzánk eljuttatott  közlemény szerint a buszokban dolgozó hajtáslánc fő elemi közé tartozik a váltakozó áramú villanymotor és a frekvenciaváltó, melyek szoftveres összehangolása biztosítja az adott körülményekhez igazított leghatékonyabb működést.

Az alacsonypadlós Moduló buszok egy feltöltéssel 200 kilométert tudnak megtenni és 52 utas egyidejű szállítására alkalmasak. Az Evopro által fejlesztett kompozit szerkezetnek és a Siemens legújabb fejlesztésű elektromotorjának köszönhetően a világ egyik legkisebb fogyasztású elektromos buszai állhatnak forgalomba Budapesten. A Modulo energiafelhasználása az UITP SORT 2 előíráson alapuló fogyasztási mérések szerint elővárosi közlekedésben 0,595 kWh/km, míg vegyes üzemben is csak 0,61 kWh/km-t mértek.

A BKK-specifikációk alapján elkészített elektromos midibusz, mely a Modulo Medio fantázia nevet viseli.

Az elektromos buszok forgalomba állítása hozzájárul a széndioxid-terhelés csökkentéséhez, továbbá a felhasznált energia mennyiség is sokkal kedvezőbb üzemeltetést tesz majd lehetővé a hagyományos járművekkel szemben.

A BKV vállalja az új buszok üzemeltetéséhez szükséges 18 darab töltőállomás beszerzését, valamint a járművezetők és karbantartók képzését is. Budapest az elektromos buszok forgalomba állításával felsorakozik olyan európai nagyvárosok mögé, mint London, Göteborg, Bécs vagy Göteborg.

Kommentek

  • Pippo.Nikola

    “mint London, Göteborg, Bécs vagy Göteborg.”
    vagy-vagy

  • Steppenwolf

    Ez mind szép és jó, de Budapesten kívül talán már csak Szófia az egyetlen európai – EU-n belüli – főváros, ahol még futnak huszonéves Euro 1-es rákgyártó kohószökevény Ikarusok, és nem is kevés, az elmúlt évek igyekezete ellenére még mindig százával közlekednek. A kályhától kéne elindulni, és majd miután 10-11 éves Euro 4-es Volvóknál, Mercedeseknél csak korszerűbb és környezetkímélőbb buszok adják ki a flotta többi részét, lehetne milliárdokat költeni az elektromos buszokra és a hozzájuk tartozó infrastruktúra kiépítésére.
    Ez így, jelenlegi formában túl szélsőséges képet fest.

  • mtbe

    Tényleg!
    Most, hogy így szóba került, mennyi van még a régiekből (200-as, 400-as széria)?
    Érdekelne, csak az a baj, h a BKV honlapján nincsenek frissítve az adatok. 2010-esek. Az meg szerintem már nagyon távol áll a mostani helyzettől.

  • m.marton

    @mtbe: körülbelüli adatokat tudok mondani:
    Ikarus 260: 100 db
    Ikarus 280: 150 db
    Ikarus 415: 50 db (már csak Kelenföldön vannak ilyen buszok)
    Ikarus 435: 60 db

    Az elmúlt kb 2 évben rengeteget dobtak ki ezekből (több százat), ill. az elmúlt fél évben sokat nem kidobtak, hanem ideiglenesen kivontak a forgalomból, ezeket a 3-as metró felújítására tették félre, nem lehet őket donorként használni, el is vannak kerítve (kb 50 db, de lehet még ennél is több)

  • m.marton

    @Steppenwolf:

    2015. június 21-én búcsúztatták Szófiából az utolsó dízel Ikarusokat.

  • Steppenwolf

    m.marton – 2016.01.10 21:41

    Köszi az infót! Nem gondoltam volna, hogy még ők is megelőztek bennünket.
    Egyébként tudtommal vannak folyamatban tenderek is nagy adag használt buszok és új Modulók beszerzésére a 3-as metró felújítására, nem?

  • mtbe

    m.marton,
    köszönöm :)
    valóban sok kiment belőlük, sok az új busz szerencsére
    nálunk Budafokon szóló buszból szinte csak az új MAN közlekedik, a 33-asokon még előfordul egy-két 435-ös a Conecto-k és Citaro-k mellett

  • Kempelen.

    Pedig de sokan visszasírták azokat a remek, világszínvonalú Ikarusokat még egy éve is. Aztán mára egyiknek sem hiányzik.

  • szaboata

    Egészében tekintve a gázüzem lenne a legtisztább közlekedés.Régi téma,hogy az akksik gyártása és utóélete nem éppen környezetbarát.És nagyon drága.

    Kempelen,valamit nagyon félreértettél: nem a 20 éves,millió km-es buszokat sírtuk vissza,hanem a gyárat,a márkát magát,ahol korszerű buszok készülhetnének.
    Lehet,hogy a Modulo fejlesztő gárda,hogy éppen onnan eredeztethető?

  • killerbee

    Steppenwolf – tehat ha vannak meg nagyon-nagyon szenneyezo buszok akkor eloszor csereljuk le azokat nagyon szennyezokre es csak az utan nem szennyezokre es meg veletlenul sem egybol a nem szennyezokre mert az szerinted szelsoseges. amikor az agyat osztottak miert nem alltal sorba?

  • killerbee

    szabotata – a gazuzem hol a legtisztabb idiotalanden? igen a hozza nem erto kibicek regota szajkozzak az akksik gyartasat meg utoeletet de csak azert mert emnek papagalyozasan kivul semmit sem tudnak mondani rola. remelem otthon a konvektorbol is szoktal inhalalni a gazuzaem tisztasagat hirdetendo

  • szaboata

    killerbee,érződik a kemény szakmaiság az írásodon,meggyőztél:DD.
    de olvasd el ezt is:http://www.cngport.hu/tudastar/cng-vagy-elektromos-auto.html

  • szaboata

    vagy ezt:http://greenfo.hu/hirek/print/2006/05/22/europai-harc-a-hasznaltelem-aradattal_1148280944

    az “egészében tekintve” azt jelenti,hogy a nehézfémek bányászásától kezdve egészen a behalt akksik megsemmisítéséig,környezetvédelmileg.A dugóban állva tudom,hogy az e-autó nem ereget semmilyen gázt,de szennyezhet máshol maga a technológia.Érted,tudóskám?

  • mtbe

    Kempelen,
    így címzés nélkül nem tudom, kire gondolsz, hogy visszasírta a régi buszokat, én személy szerint azokat is szerettem és a mostani, külföldi újakat is.

  • mtbe

    Szaboata,
    és még sok más gyárat is visszasírnak sokan, köztük én is.
    Az Ikarusnál az volt az egyik baj, hogy 2000-ben is a 260-ast gyártották, ami eléggé elavult volt már akkor is. Pl. 2000-es évjáratú a Volvo 7000 is, alacsony padlóval, légkondival. Óriási a különbség a két modell között.

  • killerbee

    szabotata – jol raereztem hogy hol tisztabb a gazuzem. a cngportos “szakmai” anyagodon sirva rohogtem, komolyan te hany eves vagy, 9? aki egy ilyen ovodasoknak is dedos a legcsekenyebb bizonyitast is nelkulozo betonhulyesegeket felsorolo szemetet ad meg hivatkozasnak az vagy nem tobb 9-nel vagy nagyon sulyos bajok vannak vele.
    a masik anyagod ugyanaz a fos mint az elso (forras nepszabi online lol) radasul abban egy arva szo sincs az elektromos autok akksijairol ugyhogy mi a francnak irtad be azt meg te sem tudod. nehezfemekrol hadovalsz ossze-vissza amik viszont vagy egyaltalan nincsenek vagy csak minimalis mennyisegben a eautok-ban, es azokat sem dobjak ki soha hanem ujrahasznositjak.
    az rendben van hogy fingos sincs a kerdeshez de akkor ne buszkelkedj vele hogy mennyire zokni vagy a temaben es ne terjeszd a hulyesegeidet.

  • Steppenwolf

    killerbee – 2016.01.11 // 14:47

    Kár, hogy személyeskedés és gyalázkodás nélkül nem megy, pedig nem hiszem, hogy olyat írtam, ami ilyen indulatokat kavarhat egy egészséges emberben. Ha az életben is így beszélnél azzal, akivel nem egyezik a véleményed, már párszor beverték volna a pofád.

    Egyébként csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy hiába lesz 15 elektromos kocsi, ha összességében még mindig Budapest buszparkja a legkörnyezetszennyezőbb és legöregebb Európában. Úgy látom ezt rajtad kívül mindenkinek sikerült fognia.

  • killerbee

    Steppenwolf – igen az eletben is igy beszelek ha valaki betonhulyeseget mond akkor elmondom hogy betonhulyeseg az ertelemesebbje megkoszoni hogy kijavitottam az idiotaja meg elkezd hozongeni hogy hogy lehet igy beszelni.
    nem tudom mit probaltal erzekeltetni de amit irtal az ugy marhasag ahogyan csak van. amit meg leirtal annak semmi koze ahhoz hogy a bpi buszpark a legoregebb es legszennyezobb europaban ebbol az kovetkezik hogy meg fogalmazni sem tudsz.

  • Steppenwolf

    killerbee – 2016.01.12 13:47

    Akkor eddig nagy szerencséd volt, hogy nem akadtál emberedre, aki eligazítja a hiányos neveltetésed hozományát.

    Továbbra sem tudod érvekkel alátámasztani, hogy miért “betonhülyeség”, amit írtam és mi nem igaz belőle, csak személyeskedsz, de ennél komolyabb szellemi teljesítményt nem is szoktam elvárni a hozzád hasonló hangemberektől. :) Tényleg elnézést kérek, hogy felhívtam a figyelmet egy önellentmondásra, és az érem másik oldalára, amikor Göteborghoz, és Bécshez hasonlítják a fővárosi buszparkot.

    Ha nincs pénzem a gázt bevezetni, hanem nedves fával, mindenféle hulladékkal fűtök, nem veszek Model S-t demonstrálni, hogy mennyire környezettudatos vagyok…

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.