A spanyolok sem bírnak a szmoggal

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.02. 14.30

A spanyol főváros sűrített földgázzal hajtott buszok forgalomba állításával csökkenti a szmogot idén.

Még el sem indult rendesen ez az év, mégsem kellett sokat várni egy nagy bejelentésre. Amszterdam és Párizs után most egy újabb európai főváros döntött úgy, hogy jelentősen növeli környezetbarát buszainak számát. Igaz, míg hollandok és a franciák alapvetően elektromos hajtású buszokban gondolkodnak, addig a spanyolok egyértelműen a sűrített földgáz (CNG) mellett teszik le a voksukat. Madrid azért döntött a CNG-hajtású buszok beszerzése mellett, mert az utóbbi években – Párizshoz hasonlóan – egyre nagyobb gondot jelentett az autók és a buszok által okozott szmog.

A madridi közlekedési vállalat (EMT) jelenleg több mint 3 ezer busszal rendelkezik, melynek 43 százaléka sűrített földgázzal hajtott autóbusz. A spanyol főváros közlekedési hálózata olyan sűrű, hogy átlagban 300 méteres távolságra vannak az egymást követő megállók. A cég már régóta elkötelezett a CNG-hajtás mellett, így egyáltalán nem meglepő, ha ezzel képzeli el a flotta károsanyag-kibocsátásának csökkentését. Az első sűrített földgázzal hajtott autóbuszt 1994-ben vásárolták.

Madrid idén 200 új autóbuszt vásárol, melyből 170 darab CNG-hajtású lesz. Ezzel a 3,2 millió lakossal rendelkező nagyváros buszflottájában 50 százalékosra nőhet a sűrített földgázzal hajtott járművek száma. A város tervei között szerepel, hogy a következő beszerzéseknél is döntő többségben lesznek a CNG-vel hajtott járművek annak érdekében, hogy az évtized végére már Európa egyik legkörnyezetbarátabb flottájával rendelkezzenek.

A spanyol főváros emellett 225 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 68 millió Forintos ráfordítással 15 darab autóbuszt alakíttat át dízel-földgáz üzeművé. A város mellett új CNG-töltőpontok kiépítéséről is határozott új járművei számára.

Kommentek

  • szaboata

    Már elérték a legkeményebb Ceausescu korszak marosvásárhelyi buszok műszaki szinvonalát.Akkor csak diesel-földgáz üzemű buszok közlekedtek,a helyi cég átalakítása révén.Persze,hogy nem a környezetvédelem volt a fő szempont,hanem a közlekedés biztosítása egyáltalán,annyira kevés volt a gázolaj kóta.

  • Kempelen.

    El ne meséld, hogy nálad genetika-e, hogy ekkora hülyeségeket írsz sorozatban.

  • szaboata

    Nálam nem,mert ez a valóság.Nálad az?
    Nyilván a műszaki színvonal kicsit ironikus felhangú,de egyébként a dízel-gáz üzem tény.Még akkor is,ha te nem tudsz róla.
    Gondolom a kötözködő,cikkekhez egyáltalán nem kapcsolódó beszólásaidtól nem lesz mentes ez az év sem,de azért BÚÉK!

  • Kempelen.

    Szaboata! Hát öcsém, ha nálad ez a valóság, akkor az következett be, amitől féltem.
    Menthetetlen vagy. Kár, én adtam volna neked még egy esélyt.

  • szaboata

    eppur si muove…

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.