A spanyolok sem bírnak a szmoggal

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.01.02. 14.30

A spanyol főváros sűrített földgázzal hajtott buszok forgalomba állításával csökkenti a szmogot idén.

Még el sem indult rendesen ez az év, mégsem kellett sokat várni egy nagy bejelentésre. Amszterdam és Párizs után most egy újabb európai főváros döntött úgy, hogy jelentősen növeli környezetbarát buszainak számát. Igaz, míg hollandok és a franciák alapvetően elektromos hajtású buszokban gondolkodnak, addig a spanyolok egyértelműen a sűrített földgáz (CNG) mellett teszik le a voksukat. Madrid azért döntött a CNG-hajtású buszok beszerzése mellett, mert az utóbbi években – Párizshoz hasonlóan – egyre nagyobb gondot jelentett az autók és a buszok által okozott szmog.

A madridi közlekedési vállalat (EMT) jelenleg több mint 3 ezer busszal rendelkezik, melynek 43 százaléka sűrített földgázzal hajtott autóbusz. A spanyol főváros közlekedési hálózata olyan sűrű, hogy átlagban 300 méteres távolságra vannak az egymást követő megállók. A cég már régóta elkötelezett a CNG-hajtás mellett, így egyáltalán nem meglepő, ha ezzel képzeli el a flotta károsanyag-kibocsátásának csökkentését. Az első sűrített földgázzal hajtott autóbuszt 1994-ben vásárolták.

Madrid idén 200 új autóbuszt vásárol, melyből 170 darab CNG-hajtású lesz. Ezzel a 3,2 millió lakossal rendelkező nagyváros buszflottájában 50 százalékosra nőhet a sűrített földgázzal hajtott járművek száma. A város tervei között szerepel, hogy a következő beszerzéseknél is döntő többségben lesznek a CNG-vel hajtott járművek annak érdekében, hogy az évtized végére már Európa egyik legkörnyezetbarátabb flottájával rendelkezzenek.

A spanyol főváros emellett 225 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 68 millió Forintos ráfordítással 15 darab autóbuszt alakíttat át dízel-földgáz üzeművé. A város mellett új CNG-töltőpontok kiépítéséről is határozott új járművei számára.

Kommentek

  • szaboata

    Már elérték a legkeményebb Ceausescu korszak marosvásárhelyi buszok műszaki szinvonalát.Akkor csak diesel-földgáz üzemű buszok közlekedtek,a helyi cég átalakítása révén.Persze,hogy nem a környezetvédelem volt a fő szempont,hanem a közlekedés biztosítása egyáltalán,annyira kevés volt a gázolaj kóta.

  • Kempelen.

    El ne meséld, hogy nálad genetika-e, hogy ekkora hülyeségeket írsz sorozatban.

  • szaboata

    Nálam nem,mert ez a valóság.Nálad az?
    Nyilván a műszaki színvonal kicsit ironikus felhangú,de egyébként a dízel-gáz üzem tény.Még akkor is,ha te nem tudsz róla.
    Gondolom a kötözködő,cikkekhez egyáltalán nem kapcsolódó beszólásaidtól nem lesz mentes ez az év sem,de azért BÚÉK!

  • Kempelen.

    Szaboata! Hát öcsém, ha nálad ez a valóság, akkor az következett be, amitől féltem.
    Menthetetlen vagy. Kár, én adtam volna neked még egy esélyt.

  • szaboata

    eppur si muove…

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.