Áll a bál a Waberer’s miatt Belgiumban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.27. 13.00

Több száz kamionra bukkantak egy szántóföldön, a Maastrichthez közel fekvő Opglabbeekben, Belgiumban. Mind Waberer’s logóval jelölt teherautó.

Az esetről még karácsony előtt számolt be több belgiumi hírportál. A hír azonban nem állt meg a belga határon ugyanis már lengyel és német kamionos oldalak is írtak az esetről. Az internetes képeken és videókon tisztán látszik, hogy szorosan egymás mellé állított kamionok egy hatalmas szántóföldön parkolnak. A teherautók a Waberer’s flottaszíneit viselik, azt viszont nem tudni, hogy pontosan hány magyar rendszámú jármű van köztük. 

A standaard.be kétszáz kamionról ír, de egyes portálok 250-300 teherautóra becsülik a teljes létszámot. A felvételek alapján ezek a számok ugyanakkor kissé elrugaszkodott becslésnek tűnhetnek. A belga lapnak egy helyi lakos arról számolt be, hogy néhány nappal karácsony előtt parkoltak le a kamionok, majd a sofőrökért autóbuszok jöttek és elszállították őket, hogy a kamionvezetők itthon tölthessék a karácsonyt.

Belgiumban karácsony alatt nem volt érvényben kamionstop, ellenben több környező országban, így például Luxemburgban, Franciaországban és Németországban igen. Igaz, a korlátozás általában a legtöbb államban minden nap egy bizonyos időtartamra vonatkozott. Ez persze még nem magyarázza meg, miért éppen egy szántóföldet talált a legalkalmasabb tárolási helynek a magyar fuvarozási társaság.

Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban.

Kommentek

  • maki79

    Miért áll a bál. Tavaly Én is ott parkoltam. Karácsonyra jöttek haza a fiúk. Majd január 4.-én elmennek. akkora faszok ezek a belgák is. Tíz éve is kinthagytuk a kocsikat, elég időben észrevették. A kelet európai kamionos mviszi el a belga fuvarokat spanyolországba,lengyelországba, angliába. meg a többi olyan helyre ahová a belga nem akar elmenni,mert nem érne haza hétvégére.

  • tdr

    Persze oké haza kell jönni .De
    “Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban. ”
    Ez meg ügyi igaz,és várható volt hogy ki bukik előbb v utóbb..

  • Kismixer

    Szégyen a BMW szervize, itt nálunk Kecskeméten egyszerűen katasztrófa ahogy leszarják az ügyfelet, illetve az autót is. Tudnák mesélni.

  • maki79

    tdr! Az a helyzet hogy a belga és a többi nyugati sofőrnek büdös a munka. csak hétfőtől péntekig akarnak dolgozni. ez nemzetközi viszonylatban elfogadhatatlan. ha éhendöglenek az csakis a saját hibájukból történik.

  • BBBBI

    Miért áll a bál? Magánterületen vannak elhelyezve a kamionok, a közlekedést sem akadályozzák! A belgiumi munkákat meg inkább a Román, vagy lengyel kamionok viszik a legnagyobb számban! Először tájékozódni kellene és utána cikket írni!

  • csipke

    magán területen is csak akkor ha a tulaj megengette szóba vagy írásba

  • m.marton

    A nyugat európaiak elkényelmesedtek, számukra minden pénzt megér a kényelem, nem dolgoznak, nem vállalnak gyermeket, ez lesz a vesztük.

  • Jozscsi

    Senki munkáját nem veszik el, ha magyar kamionnal magyar sofőrök dolgoznak. Akkor vennék el a munkájukat, ha belga kamionnal dolgoznának. Telephelyet meg ott létesít, ahol akar. Gondolom nem önkényesen álltak meg egy üres telken. Ez nem szántóföld firkász, nyisd ki a szemed!

  • tdr

    m.marton!
    Te ha megél mert normális pénz keres+a hétvége a pihenésé akkor minek is melózna?!!

  • bzsoltie

    “A teherautók a Waberer’s flottaszíneit viselik, azt viszont nem tudni, hogy pontosan hány magyar rendszámú jármű van köztük.”
    A Waberer’s egy MAGYAR cég, kizárólag MAGYAR rendszámú járművekkel.

  • DTF

    Semmit nem tudni h miert allnak itt es kegalisan-e. Addig amig nincs hir ertol, addig kar errol beszelni. Erre bezzeg jo az eus belgium az orban haver waberernek ;) :D

  • HakapesziM

    Mi az, hogy elveszik a munkát a kelet európai sofőrök? Hát nem szabad a munkavállalás ebben a nyüves EU – ban? Vagy csak a szíreket, afgánokat fogadják szívesen?

    Amúgy alig hiszem, hogy illegálisan állna ott ennyi kocsi, valószínű a terület tulajdonosával megegyezett a cég és fizet is érte.

    Akkor most miért is sír a derék belgák szája? Bajban lennének ők, ha egyik napról a másikra minden keleti sofőr és fuvarozócég hazajönne onnan.

    Azért viszont verhetnék a nyálukat a drága belgák, hogy a brüsszeli ringen szétkapnak a migránsok, bemásznak a pótkocsiba, ez legkevesebb 15 éve így megy, rólam 2002 – ben szedtek le 8 migránst, akik ott másztak be. Szégyen ami ott folyik, ezen a téren tényleg csinálhatna valamit a hatóság, ne a magyar munkavállalókat .sztassák. Marhák.

  • 69Zoli

    Ez egy MAGYAR cég, nem kizárólag Magyar rendszámú járművekkel. Egy részük Román rendszámú !

  • fzsolt

    Már egy ideje csak magyar rendszámú szerelvények vannak. A románok is magyar kocsin dolgoznak.

  • szabojgy

    Ahogy látom a gond nem csak az hogy szántóföldön állnak és tömegével hanem bevetett szántóföldön. Ebből pedig valszeg kártérítési per lesz de nagy. De hát ez legyen az illetők dolga.

  • fzsolt

    Mert nyilván találomra a tulajdonos engedélye nélkül parkoltak oda… Think!!

  • pandamacibocs

    Kismixer Mi köze a kecskeméti BMW szervíznek ehhez a cikkhez??

  • apaarpi

    Sem a cikkíró, sem némely hozzászóló nincs tisztában azzal, hogy mi az a szántóföld.
    Még “bevetett szántóföld”-et is írt valaki :)
    Ez egy rét.
    A szántóföldről ki sem tudna jönni egy kamion. Na meg bemenni se :)

  • Sinumerik

    Itthol némely emberek rettent módon áérnek másokkal foglalkozni.Ők biztosan ezért kapnak fizetést nem pedig becsületes munkáért. Az ilyen okos ülne be egy ilyen járműbe és vezetne több ezer km.-t balesetmentesen figyelve a sok alkalmatlan sofőrre. Akkor ezeket a ráérő embereket sem érdekelné hol a f.-ba parkonak szántón vagy réten. Egy lenne a lényeg nekik is, hogy a ccsaládjukkal tölthessék az ünnepeket.
    Egyébbkén igaz a szántóra sem rá sem lehajtani nem tud egy ilyen szerelvény.

  • Guevara

    “A kelet európai kamionos mviszi el a belga fuvarokat spanyolországba,lengyelországba, angliába. meg a többi olyan helyre ahová a belga nem akar elmenni,mert nem érne haza hétvégére.”

    Nyilván a belga a hülye mert rendes életet szeretne magának, szabadidővel, pihenéssel stb, csak meg kell nézni hogy ki él jobban, a belga vagy a k európai.

  • Szolovjov

    Nem kell beengedni a külföldi munkavállalókat és akkor nem veszik el a melót a belgáktól. Ilyen egyszerű.

  • HakapesziM

    “Nyilván a belga a hülye mert rendes életet szeretne magának, szabadidővel, pihenéssel stb, csak meg kell nézni hogy ki él jobban, a belga vagy a k európai”

    Hogy te miket fel nem fedezel! Tényleg jobban élnek a belgák mint Kelet – Európában? Hihetetlen.

    Akkor a francnak alkalmaz belga cég rahedli román, bolgár, sőt orosz, albán, török, filippínó (nem vicc, találkoztam ilyennel) sofőrt? Kamionsofőrnek lenni egy olyan meló, hogy napokat, heteket távol vagy. Ezt a nyugatiak már nem nagyon akarják csinálni, erre vannak a külföldiek. Ők akarták így – most meg sírnak.

  • Barohark

    hehe… remélem a nyakukra lépnek. az egyik legszemetebb sofőrbanda. M0-son 90-nél is fél méterre mennek a más kocsija mögé. Ha valaki igyekszik büntetés nélkül megúszni a dobozos kocsijával az M0-t lesz@rják és az életét veszélyeztetik. A cég meg nagy szemét lehet, ha az előírt eszközök ellenére módjuk van a sofőröknek akár 100-110-zel tolni az előttük lévőt. Ezek gyilkolnak nap mint nap az utakon.

  • mediand

    A helyzet az hogy a wabi karácsonyra haza hozza a sofőrök zömét, ilyenkor pedig hasonló bérelt területeken parkolnak a kamionok szerte európában. Kemény bérleti díjat fizetnek érte szóval nem tudom kinek mi a problémája ezzel…

  • kroli74

    Volt Waberer György alkalmazottként nagyon örülök a sok “remek” hozzászólásnak. Főleg azoknak, akik nem értik meg az eredeti cikket.
    Világosan le van írva, hogy a terület amin a kamionok parkolnak egy BÉRELT MAGÁNTERÜLET. Waberer béreli a terület tulajdonosától, aki még segített is leparkolni a kocsikat. Ezek után miért is kellene a kamionok sofőrjeit megbüntetni?
    Akinek a kocsiját egy WB kamion 100-110km/h sebességgel tolja le az útról az egyszerűen nem mond igazat. Egy ilyen kamion maximum 85-95km/h sebességre képes a beépített sebességhatároló miatt…
    A Belgák munkáját nehezen tudja veszélyeztetni egy (vagy 300) parkoló kamion, ezt a feltételezést nem is értem. Ezek a kamionok ugyanúgy, mint bármelyik másik (akár belga, angol, német vagy osztrák) kamion Európa útjait szelik Portugáliától Finnországig, Törökországtól Írországig és vissza. Azért parkolnak Belgiumban egy tanyán, mert így nem kell az útvonaljuktól eltérni sok száz kilométert, nincs sok értelmetlen, felesleges futás, nincs kidobott üzemanyagpénz,stb. Az én időmben az út szélén karácsonyoztunk, néha elég mostoha körülmények között, ehhez képest most le a kalappal a cég előtt!
    Aki ebben nincs benne, az ne ítélkezzen…
    Azt megint nem értem, hogy jön ide a magyar miniszterelnök?!

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.