Áll a bál a Waberer’s miatt Belgiumban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.27. 13.00

Több száz kamionra bukkantak egy szántóföldön, a Maastrichthez közel fekvő Opglabbeekben, Belgiumban. Mind Waberer’s logóval jelölt teherautó.

Az esetről még karácsony előtt számolt be több belgiumi hírportál. A hír azonban nem állt meg a belga határon ugyanis már lengyel és német kamionos oldalak is írtak az esetről. Az internetes képeken és videókon tisztán látszik, hogy szorosan egymás mellé állított kamionok egy hatalmas szántóföldön parkolnak. A teherautók a Waberer’s flottaszíneit viselik, azt viszont nem tudni, hogy pontosan hány magyar rendszámú jármű van köztük. 

A standaard.be kétszáz kamionról ír, de egyes portálok 250-300 teherautóra becsülik a teljes létszámot. A felvételek alapján ezek a számok ugyanakkor kissé elrugaszkodott becslésnek tűnhetnek. A belga lapnak egy helyi lakos arról számolt be, hogy néhány nappal karácsony előtt parkoltak le a kamionok, majd a sofőrökért autóbuszok jöttek és elszállították őket, hogy a kamionvezetők itthon tölthessék a karácsonyt.

Belgiumban karácsony alatt nem volt érvényben kamionstop, ellenben több környező országban, így például Luxemburgban, Franciaországban és Németországban igen. Igaz, a korlátozás általában a legtöbb államban minden nap egy bizonyos időtartamra vonatkozott. Ez persze még nem magyarázza meg, miért éppen egy szántóföldet talált a legalkalmasabb tárolási helynek a magyar fuvarozási társaság.

Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban.

Kommentek

  • maki79

    Miért áll a bál. Tavaly Én is ott parkoltam. Karácsonyra jöttek haza a fiúk. Majd január 4.-én elmennek. akkora faszok ezek a belgák is. Tíz éve is kinthagytuk a kocsikat, elég időben észrevették. A kelet európai kamionos mviszi el a belga fuvarokat spanyolországba,lengyelországba, angliába. meg a többi olyan helyre ahová a belga nem akar elmenni,mert nem érne haza hétvégére.

  • tdr

    Persze oké haza kell jönni .De
    “Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban. ”
    Ez meg ügyi igaz,és várható volt hogy ki bukik előbb v utóbb..

  • Kismixer

    Szégyen a BMW szervize, itt nálunk Kecskeméten egyszerűen katasztrófa ahogy leszarják az ügyfelet, illetve az autót is. Tudnák mesélni.

  • maki79

    tdr! Az a helyzet hogy a belga és a többi nyugati sofőrnek büdös a munka. csak hétfőtől péntekig akarnak dolgozni. ez nemzetközi viszonylatban elfogadhatatlan. ha éhendöglenek az csakis a saját hibájukból történik.

  • BBBBI

    Miért áll a bál? Magánterületen vannak elhelyezve a kamionok, a közlekedést sem akadályozzák! A belgiumi munkákat meg inkább a Román, vagy lengyel kamionok viszik a legnagyobb számban! Először tájékozódni kellene és utána cikket írni!

  • csipke

    magán területen is csak akkor ha a tulaj megengette szóba vagy írásba

  • m.marton

    A nyugat európaiak elkényelmesedtek, számukra minden pénzt megér a kényelem, nem dolgoznak, nem vállalnak gyermeket, ez lesz a vesztük.

  • Jozscsi

    Senki munkáját nem veszik el, ha magyar kamionnal magyar sofőrök dolgoznak. Akkor vennék el a munkájukat, ha belga kamionnal dolgoznának. Telephelyet meg ott létesít, ahol akar. Gondolom nem önkényesen álltak meg egy üres telken. Ez nem szántóföld firkász, nyisd ki a szemed!

  • tdr

    m.marton!
    Te ha megél mert normális pénz keres+a hétvége a pihenésé akkor minek is melózna?!!

  • bzsoltie

    “A teherautók a Waberer’s flottaszíneit viselik, azt viszont nem tudni, hogy pontosan hány magyar rendszámú jármű van köztük.”
    A Waberer’s egy MAGYAR cég, kizárólag MAGYAR rendszámú járművekkel.

  • DTF

    Semmit nem tudni h miert allnak itt es kegalisan-e. Addig amig nincs hir ertol, addig kar errol beszelni. Erre bezzeg jo az eus belgium az orban haver waberernek ;) :D

  • HakapesziM

    Mi az, hogy elveszik a munkát a kelet európai sofőrök? Hát nem szabad a munkavállalás ebben a nyüves EU – ban? Vagy csak a szíreket, afgánokat fogadják szívesen?

    Amúgy alig hiszem, hogy illegálisan állna ott ennyi kocsi, valószínű a terület tulajdonosával megegyezett a cég és fizet is érte.

    Akkor most miért is sír a derék belgák szája? Bajban lennének ők, ha egyik napról a másikra minden keleti sofőr és fuvarozócég hazajönne onnan.

    Azért viszont verhetnék a nyálukat a drága belgák, hogy a brüsszeli ringen szétkapnak a migránsok, bemásznak a pótkocsiba, ez legkevesebb 15 éve így megy, rólam 2002 – ben szedtek le 8 migránst, akik ott másztak be. Szégyen ami ott folyik, ezen a téren tényleg csinálhatna valamit a hatóság, ne a magyar munkavállalókat .sztassák. Marhák.

  • 69Zoli

    Ez egy MAGYAR cég, nem kizárólag Magyar rendszámú járművekkel. Egy részük Román rendszámú !

  • fzsolt

    Már egy ideje csak magyar rendszámú szerelvények vannak. A románok is magyar kocsin dolgoznak.

  • szabojgy

    Ahogy látom a gond nem csak az hogy szántóföldön állnak és tömegével hanem bevetett szántóföldön. Ebből pedig valszeg kártérítési per lesz de nagy. De hát ez legyen az illetők dolga.

  • fzsolt

    Mert nyilván találomra a tulajdonos engedélye nélkül parkoltak oda… Think!!

  • pandamacibocs

    Kismixer Mi köze a kecskeméti BMW szervíznek ehhez a cikkhez??

  • apaarpi

    Sem a cikkíró, sem némely hozzászóló nincs tisztában azzal, hogy mi az a szántóföld.
    Még “bevetett szántóföld”-et is írt valaki :)
    Ez egy rét.
    A szántóföldről ki sem tudna jönni egy kamion. Na meg bemenni se :)

  • Sinumerik

    Itthol némely emberek rettent módon áérnek másokkal foglalkozni.Ők biztosan ezért kapnak fizetést nem pedig becsületes munkáért. Az ilyen okos ülne be egy ilyen járműbe és vezetne több ezer km.-t balesetmentesen figyelve a sok alkalmatlan sofőrre. Akkor ezeket a ráérő embereket sem érdekelné hol a f.-ba parkonak szántón vagy réten. Egy lenne a lényeg nekik is, hogy a ccsaládjukkal tölthessék az ünnepeket.
    Egyébbkén igaz a szántóra sem rá sem lehajtani nem tud egy ilyen szerelvény.

  • Guevara

    “A kelet európai kamionos mviszi el a belga fuvarokat spanyolországba,lengyelországba, angliába. meg a többi olyan helyre ahová a belga nem akar elmenni,mert nem érne haza hétvégére.”

    Nyilván a belga a hülye mert rendes életet szeretne magának, szabadidővel, pihenéssel stb, csak meg kell nézni hogy ki él jobban, a belga vagy a k európai.

  • Szolovjov

    Nem kell beengedni a külföldi munkavállalókat és akkor nem veszik el a melót a belgáktól. Ilyen egyszerű.

  • HakapesziM

    “Nyilván a belga a hülye mert rendes életet szeretne magának, szabadidővel, pihenéssel stb, csak meg kell nézni hogy ki él jobban, a belga vagy a k európai”

    Hogy te miket fel nem fedezel! Tényleg jobban élnek a belgák mint Kelet – Európában? Hihetetlen.

    Akkor a francnak alkalmaz belga cég rahedli román, bolgár, sőt orosz, albán, török, filippínó (nem vicc, találkoztam ilyennel) sofőrt? Kamionsofőrnek lenni egy olyan meló, hogy napokat, heteket távol vagy. Ezt a nyugatiak már nem nagyon akarják csinálni, erre vannak a külföldiek. Ők akarták így – most meg sírnak.

  • Barohark

    hehe… remélem a nyakukra lépnek. az egyik legszemetebb sofőrbanda. M0-son 90-nél is fél méterre mennek a más kocsija mögé. Ha valaki igyekszik büntetés nélkül megúszni a dobozos kocsijával az M0-t lesz@rják és az életét veszélyeztetik. A cég meg nagy szemét lehet, ha az előírt eszközök ellenére módjuk van a sofőröknek akár 100-110-zel tolni az előttük lévőt. Ezek gyilkolnak nap mint nap az utakon.

  • mediand

    A helyzet az hogy a wabi karácsonyra haza hozza a sofőrök zömét, ilyenkor pedig hasonló bérelt területeken parkolnak a kamionok szerte európában. Kemény bérleti díjat fizetnek érte szóval nem tudom kinek mi a problémája ezzel…

  • kroli74

    Volt Waberer György alkalmazottként nagyon örülök a sok “remek” hozzászólásnak. Főleg azoknak, akik nem értik meg az eredeti cikket.
    Világosan le van írva, hogy a terület amin a kamionok parkolnak egy BÉRELT MAGÁNTERÜLET. Waberer béreli a terület tulajdonosától, aki még segített is leparkolni a kocsikat. Ezek után miért is kellene a kamionok sofőrjeit megbüntetni?
    Akinek a kocsiját egy WB kamion 100-110km/h sebességgel tolja le az útról az egyszerűen nem mond igazat. Egy ilyen kamion maximum 85-95km/h sebességre képes a beépített sebességhatároló miatt…
    A Belgák munkáját nehezen tudja veszélyeztetni egy (vagy 300) parkoló kamion, ezt a feltételezést nem is értem. Ezek a kamionok ugyanúgy, mint bármelyik másik (akár belga, angol, német vagy osztrák) kamion Európa útjait szelik Portugáliától Finnországig, Törökországtól Írországig és vissza. Azért parkolnak Belgiumban egy tanyán, mert így nem kell az útvonaljuktól eltérni sok száz kilométert, nincs sok értelmetlen, felesleges futás, nincs kidobott üzemanyagpénz,stb. Az én időmben az út szélén karácsonyoztunk, néha elég mostoha körülmények között, ehhez képest most le a kalappal a cég előtt!
    Aki ebben nincs benne, az ne ítélkezzen…
    Azt megint nem értem, hogy jön ide a magyar miniszterelnök?!

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.