Már ilyen is van: duplacsuklós midibusz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.19. 13.00

Ki sem találna hol építették meg ezt a járművet! Hát persze, hogy Magyarországon, ahol az egy négyzetméterre jutó buszos szakik száma a legmagasabb a világon.

Az ikercsuklós midibusz egyedülálló fejlesztésnek számít a világon. A jármű megalkotása és megtervezése a KF Service Solutions-Kamionfényező Kft. nevéhez kötődik, mely a Hunnoid névre keresztelte a speciális autóbuszt. A járművet egy Fiat Ducato felhasználásával építették meg, ennek köszönhetően a motor és a hajtáslánc főbb elemei is az olasz gyártótól származnak.

Nagy belmagasság
A kétajtós kisbuszt alapvetően olyan szűk, városi utcákra álmodták meg, ahol nagyobb befogadóképességű autóbuszok már nem képesek közlekedni. A Hunnoid értelemszerűen hosszabb, mint egy hagyományos midibusz, hiszen 10 920 milliméter. Összehasonlításul, egy Ikarus 260-as szóló autóbusz alig egy méterrel hosszabb nála. A jármű ugyanakkor valamivel keskenyebb a hagyományos autóbuszoknál, hiszen csak 2050 milliméter széles, emellett 2720 milliméter magas, ami kivételesen nagy belső magassággal párosul. A Hunnoid ugyanakkor mindössze 5420 kilogramm, ezt azt jelenti, hogy a midibusz kevés felesleges terhet cipel magával.

Becsuklás elfelejtve

A jármű három különböző kocsitestből áll, melyeket a csuklószerkezetek kötnek össze. Bár minden egyes kocsitest saját futóművel rendelkezik, csak az első tengely kormányzott, mivel a csuklószerkezetnek köszönhetően nem kellett a C-tengelyt külön elektronikával kormányzottá tenni. Emellett a duplacsuklós szerkezettel összekötött kocsitestek merev rudas kapcsolatban vannak egymással, ezzel a Z-alakú becsuklás is megakadályozható.

Mint a metróban
A Hunnoid utasterében főként egymással szembe fordított utasülések dominálnak és összesen 45 ülőhely áll rendelkezésre. A teljesen sík padló könnyű közlekedést tesz lehetővé, így az utasoknak nem kell dobogókat kerülgetniük. A vezető környezete fülkével van elválasztva az utastérből, a busz építői ugyanakkor meghagyták a furgon eredeti két oldalsó ajtaját is. Sőt, ha szükség úgy hozza, akkor az utastéren is távozhat a sofőr.

A Hunnoidot egyelőre még nem tesztelték valódi utasforgalomban, azonban az idei Busexpón, illetve az Automotive Hungary kiállításon már megismerhette a nagyközönség. Bízunk benne, hogy hamarosan hallunk felőle, hiszen a duplacsuklós buszok gyártása nem ismeretlen fogalom idehaza. Korábban az Ikarus is foglalkozott ilyesmivel.

Kommentek

  • Gabriel75

    T. Aranyi Péter!

    Mielőtt hivatkozik valamire érdemes lenne utánanéznie. Ikarus 260 11.000 mm hosszú.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.